תיירות, יין ומה שבניהם

מאת גיא הרן | 11/08/2018

מה משותף לשבלי, טקילה וקוניאק?

שלושתם אזורי יין שמוכרים לרובנו רק בזכות המשקאות שקרואים על שמם.

לפעמים זה נשמע רחוק, אקזוטי וכמעט בלתי מושג, אבל למעשה המקומות והשמות המוכרים נמצאים הרבה יותר קרוב ממה שנדמה לנו. ממש כאן סביבנו, אפשר למצוא עשרות רבות של יקבים, מבשלות בירה, בתי בד לייצור שמן זית, יצרני גבינות ועוד מטעמים קולינריים ככל שהעין והבטן יכולות להכיל.

מחכים לאירוע מיוחד כדי לצאת ולהתפנק במסע קולינרי? אני מציע את יום שישי, אירוע שקורה רק פעם בשבוע! קחו את הרכב, לבד או עם חברים וצאו לבקר במרחבים הקולינריים המרתקים שמדינת ישראל יכולה להעניק למיטיבי הלסת או סתם לאנשים שאוהבים להנות, לאכול, לשתות, לטעום ולהכיר.

יקבי ישראל, כמו אחיהם ברחבי העולם, מצליחים פעם אחר פעם לבחור את הנקודה היפה ביותר באזור ובשילוב של מעט יין להפוך אותה אפילו יפה יותר. בכתבות הבאות אנסה להציע מסלולי טיול, אטרקציות, ביקורים מעוררי חושים ופגישה עם מארחים מעניינים בנופים היפיפיים של ישראל. יקבים מוכרים לצד כאלה שטרם הכרתם, מבשלות בוטיק ומאכלים עשירים באופי, טעם וצבע.

המשימה שלקחתי לעצמי לפני למעלה מעשור היא לקרב ישראלים ליין (ואת העולם כולו ליין ישראלי, אבל זה נושא לכתבה נפרדת). מזה למעלה מעשור אני זוכה להתפרנס כ"מסיונר" של יין. מלמד, טועם, מטייל ומבקר במיטב יקבי ישראל והעולם ודואג לשלב את זה עם קולינריה מקומית.

אומרים שהדרך הטובה ביותר ללב של כולנו היא דרך הבטן ומי אני שאתווכח. אז קחו כוס יין והצטרפו אלי לטיול במקומות היפים ביותר בישראל, ביקור שישלב את כל החושים וישאיר אתכם רעבים וצמאים לעוד.

לחיים ובתאבון!

למפת היין של ישראל (אינטראקטיבית) – לחץ כאן


2 תגובות

הדס קריספי:

איך אני קונה כרטיס כניסה לאירוע?

גיא:

היי הדס,
יש מצב שכתבת בטעות בעמוד הלא נכון, אבל אם את כבר כאן – מקווה שנהנת מהכתבה 🙂