לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

חדש בפתח תקווה JERUZ YARD- מרכז מבקרים של יקב ירושלים בפתח תקווה

מאת רן בירון | 18/03/2024

חדש בפתח תקווה JERUZ YARD- מרכז מבקרים של יקב ירושלים בפתח תקווה

זה התחיל לאחרונה, בהודעה רשמית של יקב ירושליים בזאת הלשון:

"בקריית המוזיאונים בפתח תקווה נפתח לאחרונה JERUZ YARD בוטיק יין ובית הקפה מבית יקבי ירושלים אגודה חקלאית שיתופית, היקב היחידי בירושלים. פתיחת המקום היוותה נדבך נוסף בתכנית היקב להרחיב נוכחות וחשיפה מחוץ לגבולות משכנו, אזור ירושלים. המקום שנבחר ממוקם מתחת למוזיאון הראשונים של פתח תקווה. מקום המשלב תרבות, היסטוריה לצד התחדשות וסביבה מרהיבה. היקב החל פעילותו בעיר העתיקה ופתח תקווה נוסדה ע"י יוצאי העיר העתיקה. המקום נפתח במהלך חודש דצמבר 2023 ומהווה מקום מפגש למי שמחפש ליהנות מטעימת יינות משובחים, ערבי יין, הרצאות אורח או לערוך ארועים פרטיים ועסקיים קטנים. התפריט במקום קליל וכולל בין השאר גבינות משק, מיני מאפים ,סלטים, קפה איכותי קינוחים. כל זאת בלב פארק רחב ידיים הטובל בנוף פסטורלי ירוק".

לפני כחודש ביקרתי במקום, פגשתי את כרמית ארנרייך, אשר מלווה את המיזם מראשיתו, כתבתי על כך והעליתי צילומים.

לפני מספר ימים נפגשנו כאן שנית והפעם גם עם היינן הראשי של היקב, ליאור לקסר, לטעימת מגוון היינות שמייצר היקב ואשר יימזגו למבקרים.

להלן רשימת היינות, דברי היינן ורשמיי האישיים.

שרדונה, וינטג' – 2023
דברי היינן: "יין לבן יבש, שהופק מענבי שרדונה מכרמים בהרי ירושלים ובמורדות הכרמל. לאחר סחיטה עדינה, תסס מקצת מהתירוש עם עץ אלון והמשיך והתיישן במשך שלושה חודשים על משקעיו (Sur Lies) ומקצתו תסס בטמפרטורה נמוכה במכלי נירוסטה. היין בעל גוף בינוני ומתאפיין בארומות של תפוח עץ ירוק, אפרסק ושקדים קלויים. הסיומת ארוכה ומאוזנת. אלכוהול – 11.5% היין ילווה היטב מנות כגון : פסטה ברוטב פסטו, דגים צלויים בגריל ואספרגוס קלוי".
מחיר: 40 ₪.
רשמיי: יין ללא יומרות מיוחדות, אבל בהחלט טעים, נעים לחך, קל, מאד נקי, ללא טעמי לוואי, מייצג יפה את מאפייני הזן ומעניק תמורה נהדרת למחיר.

סוביניון בלאן, פרמיום – 2023
דברי היינן: "יין לבן יבש, הופק מענבי סוביניון בלאן מהרי ירושלים. לאחר הגעת הענבים ליקב בשעות הבוקר המוקדמות, נסחטו הענבים בצורה עדינה והתירוש תסס במיכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשמירת האופי הארומאטי של הענבים,. היין בעל גוון ירקרק, מתאפיין בארומות מתפרצות של חזרזר (Gooseberry), פסיפלורה ודשא קצוץ. היין בעל גוף בינוני עד מלא וחומציות מודגשת. אלכוהול – 12.0%. ילווה היטב גבינות עיזים, קישים ודגי ים בגריל".
מחיר: 65 ₪.
רשמיי: הסוביניון בלאן משמר יפה את הארומה הטבעית של הזן, ייח חד וממוקד, עם חומציות מרעננת, אשר נושאת על גבה ניחוחות וטעמים הדריים, יחד עם תפוח עץ ואגס. שוב, תמורה נהדרת למחיר.

רוזה, פרימיום – 2023
דברי היינן: "יין רוזה יבש, שהופק מענבי פינו נואר מהאזור הגבוה של השומרון. לאחר השריה קצרה על הקליפות, נסחטו הענבים בצורה עדינה והיין תסס במיכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשמירת האופי הארומאטי של הענבים. היין בעל גוון ורוד בהיר וארומות של תות, פטל, ופריחת הדרים. היין בעל גוף בינוני וחומציות מאוזנת. אלכוהול – 11.0% ילווה היטב סלמון צלוי, קרפצ'יו לוקוס וירקות בגריל עם גבינת פטה".
מחיר: 65 ₪
רשמיי: רוזה הוא סוג היין שקצב מכירתו גדל בשני העשורים האחרונים מעבר לכל סוג אחר, ולא רק כיין קל ומרענן באזורים החמים. הצרכנים למדו להעריך אותו והיצרנים נתנו תשובה הולמת בבחירת הזנים, הנטיעות, הטיפול בכרם והייננות המקצועית. כך גם כאן. התוצאה: יין טעים, מציג ניחוחות וטעמים נעימים לחך ומעבר להיותו מרענן, הוא בהחלט מתאים לליווי מנות קלות. אהבתי מאד.

The Windmill Project, Chardonnay, Reserve – 2022
דברי היינן: "יין לבן יבש, שהופק מענבי שרדונה מהרי ירושלים. לאחר סחיטה עדינה תסס חלק מהתירוש בחביות עץ אלון צרפתיות בהן המשיך והתיישן במשך שישה חודשים על משקעיו (Sur Lies) ומקצתו תסס בטמפרטורה נמוכה במכלי נירוסטה. היין בעל גוף מלא ומתאפיין בארומות של תפוח עץ ירוק, הדרים ואגוזי לוז, הסיומת ארוכה ומאוזנת. אלכוהול – 13.0% ילווה קרפצ'יו לוקוס, אספרגוס קלוי בגריל עם פרמזן".
מחיר: 89 ₪
רשמיי: עליית מדרגה משמעותית לעומת השרדונה הראשון שטעמנו. עשיר, מורכב, מציג ניחוחות פרחוניים וטעמים מרובי רבדים, במיוחד הדרים ותפוח עץ ירוק וברקע גם מינרליות מאופקת, אופיינית לזן וסיומת ארוכה מענגת. יופי של שרדונה.

בלנד אדום, פרמיום – 2021
דברי היינן: "יין אדום יבש זה הוא בלנד ים תיכוני, המופק מקריניאן מגפנים בוגרות מכרמים בבנימינה ומרסלאן מגבעת נילי. לאחר תסיסה ממושכת על הקליפות היין התבגר בחביות משומשות בנות 300 ליטר. היין מתאפיין בארומות של פירות יער אדומים בשלים, עשבי תיבול ומעט ליקוריץ, היין בעל גוף בינוני עד מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. אלכוהול – 13.5% יתאים לנקניקיות טלה, ברווז צלוי בגריל, גבינת מונצ'גו".
מחיר: 70 ש"ח
רשמיי: נחמד, ללא יומרות מיוחדות, אבל בהחלט מעניק את התחושה של יין ים תיכוני, נאמן לזנים מהם הוא מורכב. ציפיתי מהקריניאן שבממסך ליותר עוצמה, ייתכן שהיא תופיע בצורה מודגשת יותר בעתיד.

The Windmill Project, Petite Sirah (old vines), single vineyard – 2020
דברי היינן: "יין אדום יבש, שהופק מענבי כרם פטיט סירה יחידני מאזור הכרמל. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התיישן היין בחביות עץ אלון במשך 15 חודשים. היין בעל גוון ארגמני עמוק וארומות של דובדבנים, פטל וקפה. היין בעל גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. אלכוהול – 13.0% ילווה היטב תבשילי קדרה מבוססי טלה / כבש. ומאכלי פסטה מבוססי פטריות וציר בשר".
מחיר מומלץ: 130 ש"ח
רשמיי: אני יודע שיש ייננים שאוהבים ומטפחים פטי סירה (דוריף) זני. אני בדרך כלל לא חסיד גדול של הזן הזה כיין זני ומעדיף לפגוש אותו כחלק מממסך. היין עשוי היטב, יש לו נוכחות נעימה על החך, חומציות מודגשת, תיבול מאופק וסיומת פירותית. אבל כאמור, לא טעמי האישי.

he Windmill Project, Special Reserve – 2019
דברי היינן: "יין אדום יבש שהופק מענבי קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו מכרמים נבחרים בהרי ירושלים. כל כרם עבר תהליכי ויניפקציה והתיישנות בנפרד למשך 8 חודשים, לאחר מכן נקבע הבלנד הסופי והיין הוחזר לחביות לתקופת התיישנות נוספת של 7 חודשים. היין בעל גוון ארגמני עמוק ומתאפיין בארומות של שזיף בשל – קסיס, סיגליות, מנטה וקופסת סיגרים. בעל גוף מלא ועשיר, הסיומת ארוכה ומאוזנת. ניתן ליהנות מהיין כיום, אך, הוא ימשיך ויתפתח בבקבוק בשנים הבאות. אלכוהול – 13.5% ילווה היטב מנות כגון שוק טלה צלוי, קונפי אווז וסינטה בגריל".
מחיר מומלץ: 250 ש"ח
רשמיי:
כחובב בורדו חסר תקנה, ייתכן שאני מוטה, כך שכאשר אני טועם ממסך בורדולזי עשוי היטב ומזכיר לי את המקור, אני רק מחפש את המילים הנכונות להחמיא ליוצרו. נכון, בציר 2019 היה איכותי ותרם לעושר, מורכבות ואיזון, כפי שמעיד היינן, אבל כדי להגיע לתוצאה שחשתי בכוס היין, נדרשה עבודה מקצועית טובה ביקב וקבלת החלטות נכונות של היינן לאורך התהליך כולו. לדעתי, גם בחירת הזנים, במיוחד הקברנה והמרלו, מכרמים בהרי ירושלים, עדיפה על אותם זנים מכרמי צפון הארץ לממסך הזה.
היין מייצג היטב את מאפייני מרכיביו, בורדולזי כהלכתו, מציג נוכחות יפה על החך, גוף מלא, אך לא מעיק, וסיומת ארוכה מענגת. עם חדרור של כשעה, נגיש לשתייה כבר עכשיו, אבל לנוכח החומציות המודגשת והעפיצות המאופקת בהן הוא ניחן, מובטחות לו, לדעתי, שנות השתבחות רבות. לטעמי האישי, יש בו כל מה שאני אוהב ביין.

ועוד הערה… ליאור לקסר, יינן עתיר זכויות, שהוביל שנים רבות את ייננות יקב כרמל, הצטרף ליקב ירושלים ב 2019 כיועץ, צלח בכבוד את בציר 2019 יחד עם היינן הקודם, סם סורוקה, ולאחר מכן, ב 2020, הפך לקסר ליינן הראשי של היקב והיה כמובן אחראי לתכנון ולביצוע של הממסך הסופי.
התחלה טובה. כבוד ליינן ולצוות שלצידו, וכמובן, לכרמית, אשר על השיווק, היצוא, קשרי הלקוחות, הארועים וכל השאר. לחיים!



מודעות אחרונות בנושא: