לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

בימים קשים אלו – אתנחתא קלה עם משפחת שקד

מאת רן בירון | 16/11/2023

ימים קשים עוברים על כולנו ובמיוחד על המשפחות שחוו את הרע מכל, איבדו את יקיריהם ועוד רבים ששרויים במצב של אי וודאות נוראית כאשר יקיריהם חטופים או נעדרים.

למרות שמאז ומתמיד, יין הוא חלק בלתי נפרד מתרבות שולחן האוכל בביתנו, ואני מעלה לעיתים קרובות חוויות יין אישיות, העצב והמועקה הרחיקו אותי לחלוטין מהכתיבה על יין ואכן, לא העליתי אף מילה בנושא מיום פרוץ המלחמה.

אבל… אורנה בן חיים, אשת יחסי הציבור והתקשורת של יבואנית היין שקד, יזמה מפגש של קבוצת חברים ליין ולכתיבה על יין. משפחת שקד קבלה את היוזמה בברכה. נפגשנו בחדר היין במשרדי שקד ברמת גן וטעמנו, בהנחיית טל שקד, 10 יינות. לא יינות יקרים יוקרתיים, אלא דווקא יינות טעימים לא יקרים, שיכולים לענג כל חך מבלי להכביד על הכיס. והעיקר, חשוב לציין, מרבית היינות מיקבים ששלחו למשפחת שקד מילות עידוד חמות, מיד עם פרוץ הארועים. בימים אלו, כאשר כה רבה ההענות האזרחית, בחירה נכונה ומכובדת.

תאור היינות ורשמיי האישיים:

La Gioiosa et Amorosa Prosecco Di Trvisio
מבעבע לבן מרענן, מעיירת היין טרוויזו שבמחוז וונטו שמצפון לוונציה, מעוז הפרוסקו של איטליה. מבוסס על הזן גלרה (GLERA) אשר מותסס באשכולות שלמים במיכלי ניירוסטה. שונה לחלוטין משיטת שמפיין, אבל התוצאה מענגת. אהבתי במיוחד את המרקם היבש העדין המלווה בניחוחות מאופקים של תפוח עץ ירוק, החומציות הנעימה והסיומת הפירותית הארוכה. מחיר: 59 ₪.

Adega De Moncao Alvarinho Deu La Deu
יין לבן חמצמץ, מבוסס על הזן אלבריניו אשר נטוע בשטחים נרחבים בצפון פורטוגל ובחבל גליציה שבצפון מערב ספרד. חמיצות היין אפיינית לזן והיא מביאה איתה יובש עד כדי מליחות קלה וברקע גם נגיעה בפירות טרופיים. מתאים במיוחד לליווי מאכלי ים. מחיר: 84 ₪.

Dr. Loosen Riesling Dry 2022
גדולתו וייחודו של דר. לוסן ביינות ריזלינג מעולים, לא יקרים, והוא מציג זאת שוב ביין הזה. רק 59 ₪ לבקבוק והוא ממש מבטא את טרואר הצפחה של עמק המוזל, מינרליות מרעננת, יחד עם פרי מאופק, במיוחד אפרסק, תפוח עץ ירוק ואשכולית, אשר נישאים על חומציות מרעננת באיזון מופלא וסיומת ארוכה מענגת. מחיר, כבר ציינתי: 59 ₪.

Mud House Sauvignon Blanc Rose 2021
רוזה מסוביניון בלאן? נשמע מוזר, אבל היין הזה מבוסס בעיקרו על סוביניון בלאן, עם תוספת קטנה של מרלו. הוא מגיע מחבל מרלבורו שבניו זילנד, שונה מכל רוזה אחר, אבל זה מה שיפה ביין. אם כולם היו דומים, היינו משתעממים. היו חילוקי דעות בין הטועמים. אני אישית מעדיף את טבל ודרום פרובנס. מחיר: 69 ₪.

Martin Codax, Marieta Mencia Rose
מבוסס על ענבי מנסייה מאזור ביירצו בספרד, אשר תססו במיכלי נירוסטה, במגע קצר בלבד עם הקליפות. התוצאה: רוזה קל, נעים לחך, מרענן, רצוי ללגום אותו צעיר ומקורר היטב. אפשר ללוות איתו בהנאה רבה, מאכלי ים או פשוט להנות ממנו כאפריטיף. מחיר: 75 ₪.

Torre Zambra, Madia Montepulciano D'Abruzzo DOC 2021
מבוסס על הזן מונטפולצ'יאנו (ללא קשר לעיירה הציורית בדרום טוסקנה, הנושאת את אותו שם), מחבר אברוצו שבמזרח איטליה. יין אדום בוהק, בעל גוף בינוני, קל לשתייה, נעים לחך, לא קורא תגר על גדולי האדומים של איטליה, אבל בהחלט טעים ומעניק תמורה יפה למחירו, 75 ₪.

Caves Vidigal Porta 6 Riserva, Tinto 2020
מבוסס על שילוב של זנים פורטוגליים וזנים בינלאומיים קלסיים (טוריגה נסיונל, אליקנט בושה, סירה וקברנה סוביניון) אשר תססו במיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה ורקחו יחדיו יין אדום עשיר ומרוכז, בעל גוף מלא אך לא מכביד, חומציות מרעננת, אשר נושאת עליה ניחוחות וטעמי פרי, עם מרקם רך, באיזון יפה וסיומת ארוכה מענגת. מחיר: 65 ₪.

Bodegas Leganda, Malamigo
יין אדום אשר מוגדר ע"י היקב כ"חצי יבש" אבל לטעמי הוא קרוב יותר ל"יבש" עם סיומת מתקתקה מענגת, שאהודה על ישראלים רבים. הוא מגיע מאזור לה מנצ'ה, בעל גוף מלא, מרקם קטיפתי, חומציות מענגת וסיומת ארוכה. טעים מאד. אהבתי. מחיר: 55 ₪.

Zuccardi, Malbec Q 2020
קפצנו לארגנטינה, ארץ המלבק, (בלי לפגוע, כמובן, במקור ההיסטורי של המלבק בבורדו וכיום בעיקר בקהור). היין מגיע, איך לא, מעמק UCO-MENDOZA, מציג נוכחות יפה על החך, מרקם מעט נוקשה, אבל לא מכביד, מעט טאני, מעלה טעמי פטריות יחד עם ניחוחות של אקליפטוס. טעים ומשאיר אחריו סיומת ארוכה מענגת. מחיר: 110 ₪.

Blue Nun Riesling Ice Wine 2016
המועקה אשר מלווה אותנו בימים אלו, עוד תימשך זמן רב, אבל, אם כבר נפגשנו לאתנחתא קלה בין חדשות לחדשות, יוזמת אורנה בן חיים ומשפחת שקד, אז אין מתאים מיין קינוח מתוק לסיום מפגש כזה. ריזלינג הוא הזן הרב שימושי ביותר עלי אדמות. אפשר לעשות ממנו הכל, מיבש לחלוטין ועד המתוק ביותר. יין הקינוח הזה מגיע מעמק הריין, עבר את התהליך המסורתי של יינות קרח והוא מציג עושר של פרי, מתיקות מלטפת וסיומת אינסופית. מחיר: 180 ₪.

יוזמה מבורכת, שמחנו להפגש. מי יתן ונראה בקרוב ימים יפים יותר.



מודעות אחרונות בנושא:

2 תגובות

temp email:

you are truly a just right webmaster. The site loading speed is incredible. It kind of feels that you're doing any distinctive trick. In addition, The contents are masterwork. you have done a great activity in this matter!

Glucorelief:

Somebody essentially help to make significantly articles Id state This is the first time I frequented your web page and up to now I surprised with the research you made to make this actual post incredible Fantastic job