אמצע הדרך בין ת"א לחיפה

מאת גיא הרן | 12/11/2018

טיול יין זו הצעה שקשה לסרב לה. נופים יפיפיים שכאילו לקוחים מסרט, יינות טעימים והאנשים המרתקים שמכינים אותם מפיקים חוויה שמשאירה טעם שיורי ארוך. מצד שני, כדי להגיע לטוסקנה או בורדו צריך לעלות על מטוס ולארוז לבד; ואפילו כדי להגיע לרמת הגולן רובנו צריכים לעלות על הכביש לכמה שעות.

בשקט בשקט, במרחק נגיעה מגוש דן, התרכזו להם מספר יקבים מצוינים שפותחים את שעריהם לביקורים, טעימות ולעיתים גם אירועי יין ואוכל. עכשיו כשהבציר נגמר, אנשי היין בישראל שמחים בדרך כלל לפתוח את שערי היקב, לספר על התוצרת החדשה וכמובן גם לטעום. הנה כמה מהיקבים שנמצאים ממש במרחק נגיעה, במיוחד אם אתם גרים בין גוש דן, השרון, מישור החוף ועד לחיפה:

יקב ויתקין – היקב התבגר, עזב את הבית של המשפחה והתיישב לא רחוק, בכפר ויתקין, בסמוך לנחל אלכסנדר. מבנה גדול ומרשים שבפתחו חצר גדולה שכבר אירחה אירועי יין ואפילו הקרנות סרטים. אין צורך בתיאום מראש, פשוט לבוא ולטעום מהמגוון הגדול של היקב שמתמחה בזני ענבים ים תיכוניים.
החל מבציר 2015 היינות כשרים. טלפון: 09-866-3505


אין צורך בתאום מראש. א-ה 09:30-17:00. יום ו' 10:00 – 15:00.

יקב אמפורה – שוכן בחוות מקורה שבכרם מהר"ל. החווה אורגנית, כך שהחניה תהיה במרחק הליכה קצרה, בין עצי זית וגפנים וניתן לשלב ביקור גם בבית הבד שבמקום ולטעום שמן זית משובח. המראה שהולך ומתגלה מזכיר את הגבעות של טוסקנה והיקב עצמו שוכן במבנה יפיפה. אירועי טעימה ואפילו מסיבות יין שמחות מצפים למגיעים בסופי השבוע. באמצע השבוע המקום פסטורלי ושקט ופגישות עבודה יצירתיות בגינת היקב נושאות פירות משובחים. טלפון: 04-984-0702

עוד באזור, תוכלו למצוא יקבים רבים כדוגמת: יקב אלכסנדר בבית יצחק, בבנימינה תמצאו את היקבים מרגלית, בר מאור וכמובן גם יקב בנימינה, יקב הבוטיק דאדא בכרם מהר"ל, יקב בת שלמה ומחלבת שוורצמן הצמודה אליו, יקב רקנאטי המוכר וגם יקב תשבי שכבר הוזכר בכתבה קודמת. להשלמת החוויה כדאי להמשיך עד לאחד המקומות הכי מזוהים עם יין בישראל: זיכרון יעקב. במושבת היין שהוקמה ע"י הברון רוטשילד, שוכן יקב כרמל הוותיק לצד יקב סומק הבוטיקי ושניהם בהחלט שווים ביקור.

בסמטה צרה, צמודה למדרחוב המרכזי של העיירה, תוכלו למצוא מרתף יין חבוי מתחת לפני האדמה שנקרא מרתף היין העתיק. בקצה המרתף קיר יין עשיר עם יינות מפה ומשם. צלחת גבינות או נקניקים, ירקות ולחמים טריים וצוות מיומן בראשותו של עמוס מרוז שישמח לארח אתכם, לספר על היינות ולעזור לבחור את בקבוק היין שיתאים לכם. טלפון: 052-879-9657

למפת היין של ישראל (אינטראקטיבית) – לחץ כאן