היקב הכי תיירותי בישראל !

מאת גיא הרן | 02/09/2018

החלטתי להתחיל ולכתוב על היקב שעושה תיירות יין בצורה הטובה ביותר בישראל.

יקב שהבין כבר מזמן שזה המפתח להצלחה! מכירה ישירה להמוני ישראלים שגודשים את היקב במאות ואלפים בכל חודש. מגיעים לטעום ולבלות, לקנות, לאכול וזוכים לחוויה כוללת לכל החושים.

אם תשאלו את חובבי היין הישראלים, סביר להניח שברשימת 5 היקבים הטובים ביותר בישראל, לא תמצאו את שמו של היקב הזה. לא מדובר על יקב קטן ו"בוטיקי", כזה שחביות בודדות חבויות במרתף שלו, מצד שני, גם לא מדובר על אחד היקבים הגדולים בישראל, שגם אם הם עושים ניסיונות כאלה ואחרים, ברובם המכריע ניכר שתיירות יין לא נמצאת במוקד העשייה.


חווית יין ושוקולד במרכז המבקרים

כבר סקרנים? יכול להיות שחלקכם כבר ניחשתם, סביר להניח שרובכם, אם הגעתם עד לכאן.

היקב הטוב ביותר בישראל בתיירות יין, לעניות דעתי, הוא: יקב תשבי – כן כן, זו לא טעות הקלדה.

יקב תשבי מייצר כמיליון בקבוקי יין בשנה ומצליח לייצר יופי של חוויית מבקר! או "יוזר אקספיריינס" כמו שהייטיקיסטים אוהבים להגיד. היקב ממוקם באופן נוח יחסית, סמוך לזכרון יעקב, מספיק קרוב למרכז ולחיפה, ומצד שני מספיק רחוק כדי שנרגיש ש"יצאנו לטיול"; ומספק חוויה שלמה לכל המשפחה: יין לגדולים, שוקולד לקטנים .. וגם לגדולים (היקב הוא היבואן הרשמי של שוקולד "ולרונה"), ואפילו ברנדי איכותי שמיוצר בדוד זיקוק יפיפה שהגיע במיוחד כל הדרך מחבל קוניאק שבצרפת!


ברנדי מישהו?

לפני או אחרי הביקור אפשר (וכדאי) לאכול במסעדה המצוינת של היקב ולא לפספס את המאפים הטריים שנאפים במקום. רגע לפני שעוזבים, אל תשכחו לטעום קצת מהריבות המצוינות של משפחת תשבי.

סיבה נוספת להגיע ליקב, במיוחד אם אתם גרים קרוב, היא האופציה למילוי של בקבוק יין, ללא תווית, ישירות ממיכל גדול, במחיר נגיש שמאפשר שתייה יומיומית של יין, ממש כמו באיטליה – הרי יין זה מוצר צריכה בסיסי!

תיירות יין צריכה להיות המנוע שמאחורי רוב יקבי ישראל, ואנחנו, שנהנים מללגום אותו, נוכל לבקר, להנות, לרכוש ישירות מהיצרן ולהתחבר לעשייה האישית של האנשים והמקום שממנו הגיע היין.


מסעדת יקב תשבי, חלבית וכשרה, בצל שריגי הגפן


אין כמו לחם מחמצת חם שיוצא מהתנור

למפת היין של ישראל (אינטראקטיבית) – לחץ כאן