מכון היצוא: היין הישראלי בדרכו לכבוש את ארה"ב

מאת מערכת האתר | 01/04/2019

הפרויקט למיתוג וקידום יין ישראלי בארה"ב, בעלות של כמיליון דולר לשנה, יוצא לדרך.

מכון היצוא, בשיתוף מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, משרד החקלאות, המועצה לגפן היין והיקבים, מובילים פרויקט רב שנתי למיתוג וקידום יין ישראלי בארה"ב. הפרויקט, שעלותו היא כמיליון דולר לשנה במימון המשרדים הרלבנטיים והיקבים המייצאים לארה"ב מנוהל על ידי חברת Colangelo & Partners, חברת שיווק ומיתוג אמריקאית המתמחה בשוק היין ולה ניסיון רב בפרויקטים דומים עם מדינות שונות.

מטרת הפרויקט הינה לייצר מודעות ליין הישראלי ולקדמו בארה"ב וע"י כך להגדיל את הביקוש והמכירות של היקבים הישראליים בארה"ב. הבחירה בשוק האמריקאי נעשתה בשל היותו שוק היצוא המרכזי והגדול ביותר ליין ישראלי ובעל פוטנציאל הגידול הרב ביותר הן בשוק הכשר והן בשוק הכללי. הפעילות מתבססת על פורמט של שיתוף פעולה וקידום אזורי המיושם על ידי מדינות רבות בהצלחה (כגון, דרום אפריקה, ספרד, יוון ועוד).  בפרויקט צפויים להשתתף 26 יקבים בתמהיל מושלם של יקבים גדולים, בינוניים וקטנים.

פעילות הקידום החלה בבניית מותג ליין הישראלי, שיווק ופרסום הענף, קידום והסברה אל מול מובילי דעה וקניינים. הפעילות תשלב בהמשך קידום יין ישראלי בנקודות מכירה, אירועי טעימות יין בארה"ב, סיורי יין לימודיים בארץ ועוד.

התכנית מנוהלת ע"י מכון היצוא בסיוע ועדה מייעצת בה חברים נציגי משרדי הממשלה השונים, נציגי היקבים המשתתפים ונציגי היבואנים הגדולים.

היקבים המשתתפים: אלכסנדר, אמפורה, ארזה/היוצר, ברקן, כרמל, קובננט, דלתון, עמק האלה, חמש אבנים, רמת הגולן, גבעות, קפסוטו, ירושלים, עמקיזרעאל, ברבדו, לוריא, רקנאטי, סגל, סומק, תבור, טפרברג, טוליפ, טורא, יתיר, בן חיים, אור הגנוז.

מיתוג תעשיית היין בארה"ב והלוגו נבחרו ע"י היקבים השותפים ומתבססים על ערכי המותג כפי שהוגדרו על ידי היקבים בדגש על ההיסטוריה, סגנון וטעמים ים תיכוניים, חיבור בין היסטורית היין של העם היהודי, עולם יין מודרני ויצירתי ואופייה רב הגוונים של מדינת ישראל. מטרתו היא לשים במרכז הבמה את היין הישראלי כיין איכותי ומודרני שמשלב אלמנטים מסורתיים לצד חדשנות ויצירתיות.

תעשיית היין הישראלית מייצרת כ- 42 מיליון בקבוקי יין בשנה, וכ- 10 מיליון בקבוקי מיץ ענבים ומוערכת בכמיליארד ש"ח. כ- 50% מהייצור נמכר בראש השנה ופסח. מתוך כלל היצור ההערכה היא שכ- 17% מיוצא לחו"ל, ערכו כ- 53 מיליון דולר, מתוכם כ- 27 מיליון דולר מופנים לשוק האמריקאי. כיום כ- 65 יקבים ישראלים מייצאים לארה"ב. תמהיל זה של יקבים קטנים, בינוניים וגדולים, מאפשר להעמיק את החדירה אל השוק הכללי.

דפנה שטרנפלד, סמנכ"ל  חטיבת מוצרי צריכה, מכון היצוא:
"יש עניין רב במזון ויין מישראל, בפרט בארה"ב. זוהי נקודת זמן טובה במיוחד לקדם את היין הישראלי בארה"ב ולסייע ליקבים הפועלים בשוק זה להגביר את פעילותם ולהגדיל את היקף המכירות שלהם" .אנו מאמינים כי קידום מותג ישראל בארה"ב יהווה כלי משמעותי להגדלת היצוא מישראל ואנו שמחים כי נמצאו מקורות התקציב המתאימים לביצוע משימה זו וכי היקבים התאחדו ופועלים במשותף לטובת קידום מותג ישראלי. "

ינון אלרועי, ראש הנציגות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בניו יורק:
"יצוא היין הישראלי לארה"ב גודל בכל שנה, אולם רחוק ממימוש הפוטנציאל. מרבית הגידול בשנים האחרונות קיבל ביטוי במכירות במחלקות היין הכשר. מזה שנים שאנו מנסים לסייע ליצואנים הישראליים להרחיב את פריסתם בנקודות המכירה. במסגרת הפרויקט האמור, יושקעו משאבים רבים למיתוג היין הישראלי, במטרה להגביר את מודעות צרכני היין האמריקאים לייחודו, איכותו וגיוונו של היין הישראלי ולהגברת הביקוש עבורו."