לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

בעקבות ההצלחה הכבירה בשנה שעברה, הפעם יומיים וקהל של אלפים, בפסטיבל היין השני בפתח תקוה

מאת רן בירון | 28/06/2023

פסטיבל היין השני של פתח תקוה, אשר נמשך יומיים והתקיים לאחרונה בפרק יד לבנים, הנאה, היה אחד מארועי היין המרשימים שסיקרתי בשנים האחרונות. האירוע אורגן למופת על ידי אנשי ונשות אגף תרבות, ארועים ופנאי, בעירית פתח תקוה.
בדוכנים אשר נפרשו בגן, הציגו והטעימו את יינותיהם רבים מיקבי ישראל וגם כמה יבואנים. המבקרים בפסטיבל התבקשו לקנות מראש כרטיסים בעלות סמלית של 20 ₪ בלבד. בנוסף לדוכני טעימות היין היו גם דוכני אוכל (בתשלום) שהציגו מגוון רכב של מאכלים ומשקאות קלים. וכל זה לווה במופעים של נגנים וזמרים מהשורה הראשונה, כמו תמיר גרינברג ומריאנה מקסימיליאן ואחרים, להנאת הקהל.
בין דוכני הטעימות היה גם יקב ברקן וזו ההזדמנות להזכיר לרבים שאינם יודעים, שבפתח תקוה נטעו כרמי יין שנים מעטות לאחר הקמתה ב 1878 ושורשיו הראשוניים של יקב ברקן מקורם ביקב פרידמן, שנוסד ב 1891 ע"י משפחת שמעון פרידמן ושרידיו העתיקים עדיין עומדים במרכז העיר. היקב נחל הצלחה רבה, אך עם השנים עבר גלגולים רבים, שינויי שם ובעלויות, ומ 1990 הוא יקב ברקן, שמתחרה עם כרמל על תואר היקב ״הגדול ביותר בארץ״. (המעוניינים יכולים לעיין במידע שבארכיון לתולדות פתח תקוה ע״ש עודד ירקוני).
נינו של שמעון פרידמן טען כבר לפני זמן רב כי ראשי עירית פתח תקוה לדורותיהם, לא השכילו לשמר את ההסטוריה המפוארת הזאת. אולי לנוכח ההתעוררות העצומה שבאה לידי ביטוי על ידי אלפי החוגגים בפסטיבל היין בפתח תקווה, ירים ראש העיר הנוכחי, רמי גרינברג, את הכפפ והכותל הנותר מהיקב ישופץ ויספר את קורותיו.
תודה מיוחדת למנהלת התקשורת מיכל נאור, שארחה אותי וברכת כל הכבוד ליוזמים, למבצעים ולקהל האלפים שגדש את מרחבי הגן.
נשאיר את כל היתר לתמונות, הן אומרות הרבה יותר מהמילים.
כן ירבו ארועים כאלה. לחיים!
(צילומי ראש העיר וצילומי הזמרים, נמסרו ע"י מיכל. כל היתר, אשר מוצגים בפייסבוק, ממצלמתי).



מודעות אחרונות בנושא: