לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

היכל היין שקד גולן ממשיך במסורת המפגש השנתי

מאת רן בירון | 10/11/2019

יבואני היין "שקד" ורשת החנויות שלהם, "דרך היין" מארחים בארץ, לעיתים קרובות, רבים מבעלי היקבים, הייננים ונציגי השיווק מהיקבים אותם הם מייצגים ועורכים ערבי טעימות ללקוחות בהנחייתם. גם יבואנים אחרים עושים כך מידי פעם, אבל, מנסיוני רב השנים, נראה לי כי קובי וטל מובילים את המגמה הזאת. הם אינם עושים זאת לשם שמיים, זה עיסוקם המקצועי, והלקוחות אשר משתתפים בערבי הטעימות, לרבות עבדכם הנאמן, משלמים עבור החוייה והלימוד מהקשר הישיר עם יצרני היינות וזוהי בהחלט תרומה מבורכת להטמעת תרבות היין במחוזותינו.

לרגל הארוע השנתי "היכל היין והשקת קטלוג היין לשנת 2020", הגיעו שבעה אורחים מחמש ארצות: איטליה, ספרד, ארגנטינה, דרום אפריקה וצרפת. האורחים מחו"ל שהו בארץ מספר ימים, הטעימו את יינותיהם לאורחי ארוע ההשקה וערכו ערבי טעימות רבים ללקוחות. להלן מספר דוגמאות מטעימת ההשקה.

ג'ונו שנין בלאן 2018
יין זני, מבוסס על 100% ענבי שנין בלאן, מיוצר ע"י Cape Wine Company באזור סווארטלנד, כ 40 ק"מ מצפון לקייפטאון, בעל אקלים חם ויבש שמתאים מאוד לזני עמק הרון. בציר ידני, תסיסה במיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה והתבגרות של חודשיים נוספים במיכל על משקעי השמרים. אהבתי מאד את הארומות הפרחוניות שמעלה היין ואת טעמי הפרי המרוכז, החומציות המרעננת ורמת האלכוהול הנמוכה. ו… לא פחות חשוב, תמורה מעולה למחיר, 65 ש"ח.

פיריאטו אתנה אדום 2017
ממסך של שני זנים סיציליאניים מסורתיים, נרלו מסקלזה, נרלו קפוצ'יו מכרמי היקב, הנטועים למרגלות הר הגעש אתנה. תסיסה במיכלי נירוסטה ללא בקרת טמפרטורה בהתאם למסורת המקומית והתיישנות 12 חודשים בחביות עץ סלאבוניות גדולות. היקב הוקם בשנת 1984 ולטעמי הוא בהחלט משקף את הטרואר הוולקני המקומי אשר מתבטא במינרליות בולטת, חומציות מאופקת, פרי לא ממש בחזית וסיומת יבשה מאד. מחירו 75 ש"ח.

פוליציאנו וינו נובילה די מונטפולצ'אנו 2015
יקב פוליזיאנו, מהנודעים והמוערכים באזור מונטפולצ'אנו שבדרום טוסקנה, החל את דרכו בתחילת שנות ה- 60 של המאה הקודמת. היין מבוסס על 85% סנג'יובזה ו- 15% קולורינו, קנאיולו ומרלו . כשני שליש מהיין התיישן כשנה וחצי בחביות עץ אלון צרפתי והיתר במכלי עץ מסורתיים גדולים. לטעמי, היין מייצג היטב את החומציות האפיינית של זן הסנג'ובזה, כאשר המרכיבים הנוספים בממסך מעדנים אותו ותורמים לאיזון המענג והסיומת הפירותית הארוכה. אהבתי מאד. מחירו 145 ש"ח.

סנטה חוליה רזרבה מלבק 2017
מבוסס על 100% ענבי מלבק מאזור עמק אוקו, מנדוסה, מיקב זוקרדי, מהמובילים בארגנטינה, מנוהל כיום על ידי חוסה אלברטו ובנו סבסטיאן. בציר ידני ותסיסה והשריה בת 20 יום במיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה. חלק מהיין התיישן בחביות עץ צרפתיות במשך 10 חודשים. לטעמי, אין זה מלבק ענק, אבל בהחלט מהנה, מתאים לשתייה יומיומית ומציג תמורה מעולה למחירו, 55 ש"ח.

דומיין לאפאז', רוסיון, צרפת
יין זני, מבוסס על 100% ענבי גרנאש. דומיין לאפאז' הוא יקב משפחתי אשר ממוקם במבנה עתיק מהמאה ה- 15 בסמוך לעיירה הציורית פרפיניאן בחבל רוסיון בדרום צרפת. ז'אן מרק לאפאז', יינן היקב, הסביר לנו בגאווה כי "היינות שלו מפגינים מורכבות ועוצמה לצד הרבה רעננות". אכן, לטעמי, מורכבות גבוהה, הנישאת על גוף מלא, חומציות בולטת מרעננת ואפילו מעט מרירות, שאף היא תורמת לרעננות, אבל הסיומת מציגה מתיקות שאני פחות אוהב. מעדיף סיומת חדה ויבשה. עניין של טעם אישי. מחירו 90 ש"ח.

בורסאו טרס פיקוס 2017
מבוסס על ענבי גרנאש מאזור אראגון, בצפון מזרח ספרד, מגפנים בנות 35-60 שנה בגובה 600-700 מטר מעל פני מהים על אדמה סלעית. תסיסה והשריה ארוכה יחסית (20 -25 יום) במיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה ולאחר מכן עבר היין התיישנות בת 5 חודשים בחביות צרפתיות. אהבתי מאד את מורכבות היין, אשר הציגה יותר ויותר רבדים תוך כדי שהות היין בכוס. ליין גוף מלא, נוכחות נעימה על החך, חומציות מרעננת וסיומת ארוכה מענגת. מחירו 99 ש"ח.



מודעות אחרונות בנושא: