לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

השקת יין הדגל של יקב רקנאטי: רקנאטי ספיישל רזרב 2017

מאת רן בירון | 14/02/2021

השקת יין הדגל של יקב רקנאטי: רקנאטי ספיישל רזרב 2017

השקת רקנאטי ספישל ריזרב 2017 התנהלה השבוע ברוח התקופה – ב"ZOOM". כמי שהתנסה בשנה האחרונה במפגשי טעימות זום רבים, לי זה כבר נראה כמובן מאליו. נכון, האווירה החברתית סביב שולחן והרב שיח הישיר עם הייננים, מעצימים את חוויית הטעימה, אבל, הקורונה כאן ולדעת מומחי הרפואה היא תלווה אותנו עוד זמן רב, כך שמן הראוי ללמוד לחיות איתה וטוב שה "ZOOM" המבורך עומד לרשותנו.

המפגש נפתח בדברי ברכה קצרים של לני רקנאטי, אשר איחל לכולנו שהמפגש הבא יהיה ביקב החדש, בגליל העליון ומיד לאחר מכן עברה רשות הדיבור ליינן הראשי של היקב, קובי ארביב, אשר הנחה את הטעימה.

אמנם הושק רק יין אחד, אבל, כמיטב המסורת בשנים האחרונות, הוצגו לטעימה דגימות של חמשת מרכיבי היין הזה, (אשר הוצאו מהחביות בהן מתיישן כעת בציר 2019) ורק לאחר טעימת כל אחד מהם בליווי הסברים ותובנות, נטעם הממסך הסופי – הספישל רזרב 2017.

היין הזה מלווה את היקב מראשית דרכו, מהבציר הראשון ב 2000. הוא התחיל כממסך בורדולזי של קברנה סוביניון ומרלו, אך עם הזמן, ככל שיקב רקנאטי סיגל לעצמו יותר ויותר את הסגנון הים תיכוני (כיום כשליש מתפוקת היקב), נוספו הסירה, הקריניאן והמרסלן וגם מעט פטי סירה.

לא תמיד, חיבור של כמה מרכיבים יוצר שלם שכולו טוב, אבל, לטעמי, קובי רקח כאן שילוב מוצלח מאד, של חמישה זנים, מארבעה אזורי גידול שונים, גליל עליון, רמת הגולן, עמק יזרעאל ושפלת יהודה, כאשר כל אחד מהם, תרם את חלקו לבניית הממסך.

המרסלאן מעניק ליין את ניחוחות הפרחים ואת החומציות המרעננת, הפטי סירה מוסיף נוקשות, כיאה לזן הזה ויחד עם הקריניאן פרא, שאותו אנחנו מכירים כבר זמן רב כיין זני מרשים, משלים את המבנה הטאני והשרירי של הממסך. וכמובן, הקברנה סוביניון מוביל את הירקרקות הבורדולזית העדינה, המתיקות המאופקת, הנוכחות היפה על החך והאחרון אחרון חביב, הסירה, אשר מביע היטב את מאפייניו האלגנטיים והוא לטעמי, הדומיננטי ביותר בממסך הסופי. בסה"כ, יין מרשים בוודאי ימשיך להשתבח בעשור הקרוב, אך עם חידרור נאות, מציג כבר עכשיו את מלוא הדרו. מחירו 189 ₪.

לאורך שנים, חוזרים ומסבירים קברניטי יקב רקנאטי את שאיפתם ליצור יינות שמתאימים לליווי אוכל, במיוחד אוכל אפייני לאזורנו. גם הספיישל רזרב הנוכחי בהחלט עומד במשימה ומציג שילוב של רכות עדינה ובצידה חומציות נעימה לחך, תיבל עדין וסיומת יבשה חדה, נטולת ריבתיות שמאפיינת יינות ישראלים רבים.

הרצון של היקב להדגיש את החיבור לאוכל בא תמיד לידי ביטוי בבחירת מקומות המפגשים, כאשר המובהק ביותר היה מפגש ההשקה של הזנים הים תיכוניים, לפני מספר שנים, במסעדה יפואית שאין ים תיכונית ממנה. הפעם, כשכל אחד מאיתנו יושב בביתו, צורפה לליווי הטעימה ערכה שכללה מוצרים שונים אשר הגיעו מאזורי הגידול של הזנים המרכיבים את היין, יחד עם דף הסבר המזכיר לכולנו שיותר מתמיד, עכשיו הזמן לחזק ולעודד את היצרנים המקומיים.

לסיכום, אני חוזר לדברי הפתיחה של לני רקנאטי שאיחל לכולנו שהמפגש הבא יהיה ביקב החדש… אז שתלך הקורונה ותאפשר לנו לקיים את משאלתו של לני. להתראות ביקב.



מודעות אחרונות בנושא: