לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

חבורת היין של אופירה ורן ביקב טוליפ – רשמי טעימה

מאת רן בירון | 15/06/2019

חבורת היין שלנו, אשר מתארחת ביקבי ישראל כבר כ 17 שנים, מידי מספר שבועות, הגיעה שוב ליקב טוליפ. מעבר לאיכות היינות, שכולנו אוהבים, יש לנו הערכה רבה וכבוד לתרומה של משפחת יצחקי לקהילה ולשילוב של דיירי כפר תקווה בעבודה ביקב. זה לא קורה רק מאחורי הקלעים. בכל ביקור אנחנו פוגשים בהם ביקב ונרגשים למראה החיבוק והחום שהם מקבלים מרועי יצחקי ומהצוות שלצידו. מעבר לכך, חבורתנו זכתה ליחס לבבי מיוחד מרועי ומדוד שעומדים על כך שנתארח אצלם לפחות פעם בשנה ובכל פעם אנחנו חווים שוב ושוב את החיבה והקשר ההדדי החם. בביקור האחרון, הם לא ויתרו לנו על אף יין ובמשך למעלה משלוש שעות טעמנו את כל 15 יינות טוליפ ומאיה וגם מספר טעימות חבית של מרכיבי ממסכים מיוחדים. נהנינו והעשרנו ידע. נמשיך ונבקר את יקב טוליפ כל שנה, להנאת כולנו.

רשמי טעימה אישיים שלי:

Tulip White Franc 2018
מוצג כחצי יבש, לטעמי "כמעט יבש" (Off Dry בעגה הייננית המקצועית), ממסך בלתי שגרתי של קברנה פרנק וסוביניון בלאן, תעוזה של יינן… פירותי, קל, מרענן, מתאים לקיץ הישראלי.

Tulip White 2018
יין יבש המבוסס על ממסך של 65% גוורצטרמינר ו 35% סוביניון בלאן, שני זנים ארומטיים שאינם משתלטים על היין ומקנים לו רעננות נעימה ואלגנטית. תורמת לכך גם רמת האלכוהול הנמוכה, 11.5%

Maia Mare White 2018
מבוסס על הזנים הים תיכוניים, קולומבאר ומרסן, יבש מאד, מינרלי. אהבתי מאד את החריגה שלו מאזור הנוחות של החך, במיוחד את תחושת המליחות הקלה בצידי הלשון. יין "לא נקי" במובן החיובי של המילה ובכך גדולתו.

Tulip Espero White 2018
ממסך המורכב מוויוניה, שרדונה וקולומבר, עתיר פירותיות ותיבול, אשר, לדברי דוד, מביא לידי ביטוי את הגיוון והייחודיות של האקלים הישראלי. "אספרו" היא תקווה בשפת האספרנטו והיא השם שניתן לסדרה מתוך אהבה וחיבור לכפר תקווה, שרבים מתושביו, בעלי צרכים מיוחדים, מועסקים ביקב, תרומתה המרגשת של משפחת יצחקי לקהילה. היין מוצג ע"י היקב כיבש, אבל לטעמי Off Dry. יין כלבבי.

Tulip Net Sauvignon 2018
מיוצר מגפני כרם אשר כוסה ברשתות צל מיוחדות, שיטה חדשנית אשר, לדברי היקב, מעצימה את איכויות הזן. התוצאה: סוביניון בלאן, במלוא הדרו. ארומטי, עשיר, מורכב, אלגנטי. אהבתי מאד.

Tulip Chardonnay 2018
את היין הזה משייך היקב לסדרת "יינן" ולא בכדי. מסביר היינן דוד בר אילן: "לקח לי הרבה זמן להתחבר לזן השרדונה, אך כשהגעתי להבנת הדרך לבנות את היין בביטוי אישי, טעמתי את היין בדמיוני וניגשתי לייצורו. הכרם, התסיסה הספונטנית, החביות שעברו קלייה ירוקה, הטיפול לאורך הדרך, הכל עפ"י תכנוני ודרכי ואכן קבלתי את היין שאליו בדיוק התכוונתי". הזכיר לי קטע מהסרט אמדיאוס, כששאלו את מוצרט מדוע לא כתב תווי יצירה שחיבר, השיב שהכל בראש וכשיגמור לחבר, יכתוב… נחזור ליין. מאד מינרלי, מלווה במרירות מאופקת מרעננת וסיומת יבשה חדה וקצרה, אשר, לטעמי, חייבת להיות כך ביין כזה ובכך ייחודו. שרדונה לא שגרתי, מעניין ומאתגר את הטועם. טעמתי אותו שנית כשעה לאחר חליצת הפקק. הזמן עשה לו רק טוב. ממליץ לחדרר כשעה לפני ההגשה.

Maia Mare Pink 2018
שוב, ים תיכוני, מבוסס על קריניאן ומורבדר. פירותי, ירקרק, ריח מאופק של עשב קצוץ (אפייני בד"כ לס.ב.). אהבתי מאד את המרקם העדין, החומציות המאופקת, העפיצות הקלה והסיומת היבשה.

Tulip Merlot 2018
מבוסס בעיקרו על ענבי מרלו, בתוספת מעט ויונייה וקריניאן, שוב, ממסך לא שגרתי, אבל התוצאה מפתיעה ומעניינת. היין צעיר, ממש צעיר לשיפוט, וייתכן שלא יתאים ליישון ארוך, אבל הוא קל לשתייה, פירותי וחומצי במידה שעושה אותו מתאים למאכלים רבים. בהחלט יין מענג.

Tulip Cabernet Sauvignon 2018
גם הק.ס. צעיר מאד ומוקדם לשיפוט, אבל החומציות והעפיצות שלו מבטיחים כושר יישון לטווח ארוך, אך אפשר בהחלט להנות ממנו כבר עכשיו, עם חידרור כשעה לפני הגשתו. גם ליין הזה הוסיף דוד מעט קריניאן וויונייה, תעוזה של יינן, אמרתי? אבל אם לשפוט עפ"י התוצאה, הבחור יודע מה הוא עושה. יין כלבבי.

Maia Mare Red 2017
מאיה, כמובן, מדגיש את הזנים הים תיכוניים וכך גם ביין הזה, המבוסס על ענבי קריניאן, סירה ומורבדר. אישית, אני מעדיף קריניאן זני מגפנים בוגרות, כנראה תוצאה של פינוק החך בסיורנו, לאחרונה, בפריורט. עם זאת, ולאחר שדוד בר אילן עמד על כך שנטעם גם כל מרכיב לחוד, מבקבוקים שהוכנו לשם כך מראש, השתכנעתי שיש הגיון יינני בממסך שהוא רקח. אהבתי מאד את הקריניאן ופחות את המורבדר, אבל יחד הם בהחלט חברו לחגיגה מענגת.

Tulip Espero Red 2017
גם האדום של סדרת אספרו, לדברי היינן, אמור להביא לידי ביטוי את הגיוון והייחוד של האקלים שלנו ואת האהבה לקהילה בה שוכן היקב. על כך כבר כתבתי. היין משלב בתוכו סירה, קברנה פרנק ומרלו, יין לא כבד לטעמי, יכול ללוות בהנאה רבה מאכלים ישראלים מתובלים. נעים לחך, עם סיומת פירותית ארוכה.

TuliP Franc Merlot Reserve 2016
עולים לרמת ריזרב ומתחילים בממסך המשלב קברנה פרנק ומרלו, מעין חצי בורדולזי, אבל מוצלח מאד, יין שנועד לרוץ למרחק רב, עדיין בראשית דרכו אך כבר מראה את מאפייניו. משקף מאד את הירקרקות המרעננת של הק.פ. ואת הרכות של המרלו. גם לאחר שלוש שנים, עדיין צעיר ובוודאי יביא את סגולותיו לביטוי בשנים הבאות.

Tulip Syrah 2016
יין סירה טיפוסי, בהחלט לטעמי האישי, עדיין צעיר לשיפוט אבל יש בו את הסממנים שמראים את הכיוון אליו מכוון היינן. אי אפשר להחזיק באוסף הביתי את כל היינות שאנחנו אוהבים ולכן כה חשוב להשתתף במפגשי טעימות כדי לטעום מגוון יינות רחב ככל האפשר, להעשיר את הידע על יינות ארצנו, לטוב ולרע. היין הזה שייך לטובים.

Maia Nostrum 2015
יין הדגל של מאיה ואכן יין משכמו ומעלה (בינינו, רכשתי כמה בקבוקים בתום הטעימה), יין מרשים ביותר, מבוסס על ממסך של קריניאן, סירה ודוריף (פטי סירה, כפי שהאמריקאים מכנים אותו), יין אשר מציג נוכחות מענגת על פני החך, מרקם עשיר בניחוחות ובטעמים, איזון מושלם וסיומת ארוכה. יין שאהבתי במיוחד. כל כבוד ליוצריו.

Black Tulip 2016
ולסיום, איך לא, יין הדגל של יקב טוליפ, בוקבק, אך עדיין לא יצא למכירה וימשיך להמתין ביקב עד אשר דוד ורועי יחליטו לשחררו, כנראה לקראת חגי תשרי הבאים עלינו לטובה. יין מעולה ששומר על רמת איכותו כבבצירים הקודמים מהם הופק היין הזה. שוב, צעיר לשיפוט, אבל מאפייניו הנוכחיים מצביעים על יין שלא יאכזב את מי שאהב את אחיו מבצירים קודמים.



מודעות אחרונות בנושא: