לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

יינות הדגל של יקב יתיר מככבים באירוע "יינות ישראל" בבית הספר היוקרתי ליין סן פרנסיסקו

מאת יחסי ציבור יקבי כרמל | 30/03/2020

יינות הדגל של יקב יתיר מככבים באירוע "יינות ישראל" בבית הספר היוקרתי ליין סן פרנסיסקו

יקב יתיר, מיקבי הבוטיק המובילים בישראל, מחזק את מגמת החדשנות על ידי נטיעת זנים חדשים, מעבר מחביות קטנות למיכלי עץ ובטון ויצירת בלנדים חדשים.
במסגרת אירוע "יינות ישראל" שהתקיים ב-San Fransisco wine school הנחשב לבית הספר הגדול ביותר ליין במדינה, ובסיוע מלא של IWPA ( ( Israeli wine producers association הוזמן יקב יתיר לשתי סדנאות ייחודיות, תחת הכותרת Evolution & Diversity of Wines from Israel.
בסדנאות הציגו אנשי היקב את סיפורו הייחודי של האזור וערכו טעימות ליינות יער יתיר והר עמשא לבן שעוררו עניין רב בקרב משתתפי הסדנא- סומליירים מאגודת גילדסום, יועצי יין למסעדות, קנייני יין כתבים ובלוגרים מעולם היין האמריקאי.
על האירוע ניצח דיוויד גלנסי, מייסד בית ספר ליין סן פרנסיסקו (מאסטר סומלייה) ובנוחכותו של סגן הקונסול האמריקאי בסן פרנסיסקו, מתן זמיר.

גלנסי שבחר ביין הדגל של יקב יתיר, יער יתיר 2016 כ"יין החודש", מסביר את בחירתו: "אם עץ נופל ביער, האם הוא משמיע קול? איני יודע את התשובה, אך אני יודע כי היין יער יתיר אדום 2016, אכן השמיע את קולו והשאיר רושם עז. יין זה היה אחד הכוכבים באירוע "יינות מישראל" שנערך בחודש שעבר וקיבל ציונים גבוהים אצל מומחי היין. עוד הוסיף גלסי כי היין עטור השבחים נותן תמורה מלאה למחירו.
ערן גולדווסר היינן הראשי : "היין מורכב מ- 60% קברנה סוביניון, 30% פטי ורדו, 10% קברנה פרנק. הרכב הזנים משתנה משנה לשנה בהתאם לאופי הבציר ובמטרה להבליט את האופי "היתירי" ומיוחדות האזור וכרמיו. הענבים נבצרו ממספר חלקות ביער יתיר בגובה 650 עד 900 מטר, שהניבו את היינות האיכותיים ביותר בשנת הבציר הנתונה".
יין נוסף שהוצג באירוע הוא הר עמשא לבן 2018 המורכב מ-52% שנין בלאן, 39% ויונייה, 9% רוסאן. הענבים נבצרו ממספר חלקות ביער יתיר בגובה 680 עד 780 מטר. היין תסס והתבגר כחמישה חודשים על שמריו בשילוב של אמפורות בטון, חביות עץ גדולות (אלון ושיטה, 500 ליטר) ומכלי נירוסטה.במסעדות הטובות בארץ, ומציג שנה אחר שנה יציבות ועקביות באיכות גבוהה ביותר.
היין מצטרף לסדרת יינות הר עמשא הכוללת את יתיר הר עמשא אדום (הנמכר מבין יינות היקב), יתיר רוזה, יתיר פטי ורדו, ויין הדגל – יער יתיר.
"היינות של יקב יתיר שהוצגו באירוע, בין רבים מיינות מצויינים מישראל, היוו לנו מקור לגאווה", אמרה אתי אדרי מנהלת היצוא של היקב. "היינות כיכבו באירוע הטעימות והרשימו את מומחי היין שנחשפו לסיפורו של היקב וליינות המבטאים את האזור הייחודי של הכרמים. אנו מאמינים כי באמצעות אירועים אלה אנו מגיעים לקהלים חדשים במערב ארה"ב שלומדים להכיר ולהעריך צד מעניין, מיוחד ושונה של ישראל".
אודות יקב יתיר
היקב הוקם לפני פחות מעשרים שנה אך נחשב לאחד הטובים בישראל. יינות יקב יתיר מאופיינים על ידי רעננות חדה ושילוב מוקפד של זנים. ומיוצרים תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. היינות עטורי הפרסים של יתיר זוכים בעקביות לשבחים מעל הבמה הבינלאומית כולל ציון של 90 נקודות ומעלה מטעם Wine Advocate במשך תשע העונות האחרונות

אודות בית הספר ליין סן פרנסיסקו
בית הספר ליין בסן פרנסיסקו שואף לפתוח את עולם היין בפני תלמידי יין בכל מקום. מתן סיוע בכל הרמות במטרה לפרוץ לענף היין, לקדם את הקריירה שלהם, או פשוט להמשיך את תשוקותיהם. נוסד על ידי המאסטר סומלייה דייויד גלנסי, הינו בית הספר הגדול ביותר ליין במדינה המציע את הגישה היסודית ביותר ללימודי יין.

צילומי היינות: אייל קרן



מודעות אחרונות בנושא: