לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

יעקב אוריה מציג את פרי עמלו – יינות לבנים מתווי דרך, קליפות ותובנות – מפגש מעניין וטעים

מאת רן בירון | 01/05/2019

בשקט, בצנעה, באהבה, בתשוקה ובעיקר עם הרבה סקרנות ורצון ללמוד, מוביל ידידנו יעקב אוריה, כבר למעלה מעשור, זיקה ליינות לבנים, מתוך הכרה בהתאמתם לאקלים הישראלי החם. גם אם "חטא" מידי פעם באדומים במהלך דרכו המקצועית (מדבר, פסגות, האלה ואפילו אדום אחד אישי שלו), כולנו מכירים אותו מימי "אסיף" ועד היום כמוביל קו יינני לבן מובהק וייחודי.
בשנים האחרונות מתרכז יעקב בעשיית יינות לבנים על בסיס השרייה על הקליפות, המוכרים בשם ״יינות כתומים״ למרות שצבעם לא בהכרח כתום.
אמש, במפגש טעימות מרתק, הציג בפנינו יעקב את יצירותיו האחרונות וגם הראה לנו כיצד יכול להתפתח ולהשתבח יין שלו מבציר 2009, העונה לשם "עמק הציידים" ומבוסס על ענבי סמיון. לטעמי, יין מעולה, מרשים ביותר, מציג עושר ומורכבות של זן שאיננו בדרך כלל בקדמת הבמה בארצנו, איזון למופת וסיומת ארוכה.
מבין הצעירים שכולם, לטעמי, ערבים לחך, כל אחד בסגנונו הוא, אהבתי במיוחד את האסופה הראשונה, ממסך של שרדונה, וויוניה ושנין בלאן, את הגוורצטראמינר, שהיה משכמו ומעלה, ואת האלפא אומגה 2016, לא צעיר כאחרים, אבל מציג רעננות מצויינת, בשומת נעימה וסיומת ארוכה.
לא נותר לי אלא לאחל ליעקב הצלחה בהמשך דרכו הייננית. הבחור צנוע, נעים הליכות, לא מדבר הרבה על עצמו, אבל עשייתו ידועה לחובבי היין, מוערכת ומבורכת. המשך כך.



מודעות אחרונות בנושא: