לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

יקב אפק: מפגש מרתק עם חלי ואהרון ג'לח

מאת רן בירון | 31/03/2024

יקב אפק בגודל – בליגה הביתית, אבל באיכות – בליגה העילית

עברו כחמש שנים מהביקור הראשון של חבורת היין שלנו ביקב אפק. המפגש עם חלי ואהרון ג'לח היה מרתק ויצאנו משם בתחושה שחייבים לחזור שוב, אבל… קורונה, מלחמה, ושאר ירקות… זה לקח חמש שנים.
בששי האחרון, 29/3/2024 חזרנו ושוב חווינו את החום והלבביות ששופע המקום הזה. הביטוי "יין זה אנשים" מקבל כאן את מלוא משמעות מהותו.

חשבתי לעצמי, הכל טוב כאן, מה עוד אפשר לכתוב? את הפתרון מצאתי תוך כדי עיון ברשמים שהעליתי בעקבות הביקור הקודם. כמה ציטוטים:

"יין הוא משקה חברתי, יין מקרב לבבות, נכנס יין יצא סוד, יין ישמח לבב אנוש ועוד אמרות רבות מסוג זה, אינן אמרות שוא. יתרה מזאת, לא די ביין שהוא טעים, הסיפור שמאחוריו מעצים את חוויית טעימתו, המאכלים שמלווים את היין אף הם מעצימים את ההנאה ממנו, ומעל לכל, החום של המארחים. את כל אלו גילתה חבורת היין שלנו ביקב אפק. טעמנו מגוון רחב של יינות היקב, לצד מאפים ומטעמים ערבים לחך, פרי יצירתה של חלי, בשילוב גבינות מעולות, סלטים, מיטבלים, שמן זית ועוד. פתחנו ברוזה יבש, מרענן, נעים לחך, בעל סיומת ארוכה. לזכותו של אהרון אני חייב לאמר כי הרוזה נמזג עוד לפני שנאמרה המילה הראשונה, ורק לאחר לגימתו החל אהרון בסיפור ההסטוריה של היקב. חשוב לי לציין זאת כי במקרים רבים הגרון ניחר ומשווע לנוזל, בעוד המארח מציג גרפים וצילומים לאורך מחצית השעה הראשונה של הביקור"

גם הפעם, פתחנו ברוזה 2021, שעשוי מקריניאן, מרלו וקברנה מאזור בקעת הנדיב. יבש, מרענן, מתאים לקיץ הישראלי. המשכנו בשלושה יינות שרדונה, מבצירי 2020, 2021, 2022. דעות שונות התרוצצו בין החברים. אני אהבתי במיוחד את ה 2021. הוא כעת המאוזן והנעים ביותר לשתיה לטעמי.

עברנו לאדומים. הראשון קריניאן 2020, זן שכמעט הוכחד בארץ בעשורים האחרונים, אך זכה לעדנה מחודשת ע"י אסף פז מיקב ויתקין, לפני כ 20 שנה ועוד כמה יקבים הלכו בעקבותיו. אהרון הצליח להפיק ממנו יין טעים מאד, בעל גוף בינוני, נעים לשתייה ולא מכביד, שמציג תיבול מאופק וסיומת ארוכה מענגת. אהבתי מאד.

בעקבות הקריניאן, קפצנו לטרזר 2020, אשר מבוסס על 100% פטיט סירה. אני אישית לא חסיד של הזן הזה כיין זני, אבל הוא בהחלט בנוי היטב, מציג הרבה פרי וסיומת ארוכה. הבא אחריו, סיקרט 2020, מבוסס על פטי וורדו וקברנה. עוצמתי, מציג תיבול כיאה לזן, חומציות מודגשת וסיומת ארוכה. יופי של יין.

הבא אחריו, ולירון 2020, כשמו כן הוא, מבוסס על זני עמק הרון ובהחלט מבטא את מאפייני זנים אלו, במיוחד ניחוחות וטעמי דובדבנים ושזיפים אדומים, בליווי תיבול מאופק וסיומת מענגת. גם את היין הבא, ארומה 2020, ממסך בורדולזי קלאסי, אהבתי מאד. בשונה מהאדומים הקודמים שכבר נגישים להנאה מיידית, הארומה צריך יותר זמן כדי להביע את מלוא גדולתו, בדומה לאחיו מבורדו, אבל כבר עכשיו, לאחר זמן בכוס, הוא מראה את הכיוון אליו הוא שואף. השילוב של החומציות המודגשת והעפיצות הלא מעיקה, תוביל אותו להשתבחות יפה בשנים הבאות.

סיימנו, איך לא, עם יין קינוח בסגנון פורט העונה לשם "פורטדור" (אסור לקרוא לו פורט כמובן), אשר מציג נוכחות מתוקה נעימה על החך והגרון, שאין כמוה מתאימה לסיום מפגש מענג שכזה.

הכותרת של כתבתי לפני חמש שנים הייתה
"יקב אפק: בגודל – בליגה הביתית. באיכות – בליגה העילית"
הפעם, אני חוזר על אותה כותרת, תקראו לזה גניבה ספרותית, גנבתי מעצמי, אני שלם עם כל מילה ומוכן לקחת על עצמי את הדין.

קצרה היריעה מלתאר כאן את הפרטים המלאים של כל היינות. כל המידע מופיע באתר היקב.

לסיכום, החבורה כולה נהנתה מכל לגימה, מהארוח הלבבי, מהכיבוד המעולה לצד היינות ומהרב שיח סביב השולחן. בשם כולנו, הרבה תודות למארחים, חלי ואהרון, שעשו מעל ומעבר כדי שנוכל לומר בפה מלא: לא נמתין עוד חמש שנים עד לביקור הבא. לחיים!



מודעות אחרונות בנושא: