לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

'יקב ברקן' והשף יובל בן נריה, השיקו אמש את היין "באר לבן" מסדרת הבוטיק BETA

מאת לינור נוי, רן רהב תקשורת ויחסי ציבור | 28/04/2022

'יקב ברקן' והשף יובל בן נריה, השיקו אמש את היין
"באר לבן" מסדרת הבוטיק "BETA:
2304 בקבוקים בלבד של יין המופק מזן ענבים מקומי קדום
הסדרה תמכר בבלעדיות במסעדות השף של יובל בן נריה: טאיזו ו-a

'יקב ברקן' ושף יובל בן נריה חוברים לפעילות ייחודית במסגרתה יושק היין הבלעדי "באר לבן" מסדרת BETA.
מדובר בסדרה יוצאת דופן בה מופק היין מזן מקומי עתיק בן מאות שנים, שנמצא ליד באר נטושה ומכאן שמו.
הזן אותר במסגרת פרוייקט מיוחד לשיקום זנים מקומיים שהיו נפוצים בארץ בעבר הרחוק וכמעט ונכחדו לחלוטין.

מהגפן הבודדת שנמצאה ליד הבאר, 'יקב ברקן' הצליחו לגדל בהדרגה מספר גפנים ומהן ניטע לבסוף הכרם להפקת יין זה.
היינן הראשי של ברקן, עידו לוינסון Master Of Wine, ביחד עם צוות הייננים שלו הצליחו להפיק מזן עתיק וייחודי זה 5 חביות בסך הכל. הסדרה מיועדת לצרכני היין החדשניים וההרפתקניים, המעוניינים לחוות זנים ויינות שמתרחקים מהזרם המרכזי לקצוות היצירה האישית.

בסדרה 2304 בקבוקים בלבד – כולם משוכיים לסדרת בטא, סדרת הבוטיק של יקב ברקן וניתן יהיה לטעום אותם אך ורק במסעדות השף של שף יובל בן נריה: טאיזו ו- a.

אירוע השקה מיוחד התקיים אמש במסעדת a בו הוגשו מגוון טעימות מתפריט המסעדה, כגון:
'ספגטי' טונה | טונה כחולת סנפיר גידול טורקיה, ניקירי פונזו, חמאה חומה, קוג'י אורז, שיסו אדום מוחמץ, פוריקקה פרחים
קורן בול | פרמז'ן במיסו, תירס 'גילי' מוצרלה, קרם פרש, עירית, צ'ילי ירוק מלח יוזו
טאטאקי שייטל | שייטל הולשטיין מרמת דוד מיושן בקוג'י, גארום טלה, גלייז אגסים שחורים, פונזו, צנובר מקורמל, קרן וואסבי, אורז סושי פריך.

עידו לוינסון, היינן הראשי של "יקב ברקן" ומאסטר ביין:
"לפני כעשור, כשהייתי בתחילת הפרויקט לגילוי ושיקום זנים מקומיים, לא האמנתי שאצליח לגלות את הזן הנפלא והייחודי, ובכלל – להפיק ממנו יין. כשאני חושב על "באר לבן" אני מדמיין את תושבי הארץ ששתו את אותו היין לפני מאות שנים ומתרגש מהמחשבה על הקשר לעבר ולארץ שלנו דרך יין זה.
זה כבוד גדול עבורי ועבור "יקב ברקן" ובשורה מרגשת בתחום היין הישראלי, שתקדם את היקב ברמה העולמית. אני שמח ומברך על החיבור עם השף יובל בן נריה ומסעדת aומאמין בשילוב של "באר לבן" הייחודי עם המנות הנהדרות והמיוחדות של המסעדה."

יובל בן נריה, שף ובעלי מסעדת a:
"כשעידו לוינסון סיפר לי לראשונה על "באר לבן" מיד ידעתי שארצה את היין בתפריט המסעדה. יש פה חומר גלם מקומי ייחודי. אני מאמין שבכל קפיצה קדימה, בכל חזון שמסתכל רחוק, יש יותר ויותר חיבור למקורות. ב-a השאיפה היא לשחק על המתח הזה שבין קדום ומתקדם. "באר לבן" זה התמצית של זה המתח הזה – זן קדום שבדרכים מתקדמות הצליחו להחיות ולהנפיק ממנו כמות מוגבלת של יין".

רשמי טעימה:
באף ארומת פרחים ופירות גלעין – אפרסק לבן ומשמש, בליווי ארומה עדינה של עץ קלוי ונגיעת וניל. בפה היין בעל גוף בינוני ומרקם חמאתי, והסיומת פירותית ומתמשכת.

אודות "יקב ברקן":
יקב ברקן הוא היקב המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות, לאורך השנים זכה היקב בכ 500 מדליות בתחרויות יין נחשבות. ברקן הוא היקב הישראלי הגדול ביותר וגם היקב המוביל במכירות היין. ברקן הוא הכורם הגדול ביותר בארץ. ליקב יש מעל 10,000 דונם של כרמים הפרוסים ברחבי הארץ- ממצפה רמון בדרום ועד הגליל העליון בצפון. פריסת הכרמים הרחבה מאפשרת לו מצד אחד להגיע לחומר הגלם הטוב ביותר, ומצד שני לבחון את הטרואר הישראלי בצורה הטובה. ליקב זנים שונים ורבים החל מזנים קלאסיים, זנים ים תיכוניים ועד זנים עתיקים (בני אלפיים שנה) ופריסת הכרמים הרחבה מאפשרת להתאים לכל זן את אזור הגידול המתאים ביותר עבורו.

אודות מסעדת "a":
שם המסעדה, a, מייצג את הפילוסופיה והפרקטיקה העומדים מאחורי המסעדה הן בפאן הקולינרי והן בעיצוב החלל, השואף למנימליזם. העבודה על התפריט נשענת על עקרון החזרה להתחלה. לבראשית, לחיבור לטבע. לייצריות. בן נריה והצוות שאפו להתחבר לכמה שיותר לטכניקות בישול ומיצוי טעמים של שימור, יישון והתססה. שילוב חומרי גלם יפניים עם טכניקות מיצוי טעמים אלה מאפשרות לבן נריה להמשיך ולצלול לבריכת הטעם השישי שכולנו אוהבים, האוממי.
התפריט מחולק לפי שיטות הטיפול השונות בו: נא, צלייה באש, טיגון ובישול באמצעות ברזל (מחבתות). המחשבה מאחורי בניית התפריט היא שהאורחים יוכלו להנות ממנה ראשונה ועיקרית. מנות איתנות בשונה משולחן הגדוש במגוון מנות קטנות. המטרה היא שהאורחים יחוו חוויה שלמה של טעמים, ריחות, טקסטורות, שירות וסאונד. כזו שתשאיר אצלם זכרון ממשי.

יין "באר לבן" יימכר בכוסות, (52 ₪ לכוס) או בבקבוק במחיר של 230 ₪.
כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל.

צילום: ליאור גולסאד



מודעות אחרונות בנושא: