לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

יקב תבור משיק את יין הדגל "מלכיה" מבציר 2015

מאת רן בירון | 02/04/2019

לפני כחודש ביקרתי ביקב תבור, יחד עם חבורת היין שלנו, אשר ממשיכה במסורת הביקורים החודשיים ביקבי ישראל, כבר למעלה מ 15 שנים. לא היה זה ביקורנו הראשון בתבור ובוודאי לא האחרון. תמיד נהנים לחזור לכאן. שוב חווינו ארוח עם כל הלב, של כל הצוות וטעימה מרתקת ממגוון יינות היקב, בהנחיית האגרונומית מיכל אקרמן והיינן אור נדבך, שעשו מעל ומעבר כדי להנעים את ביקורנו ולהעשיר את הידע שלנו, תוך הדגשת ה"אני מאמין" האישי שלהם, אשר מלווה את מדיניות היקב בהצלחה מירבית, כבר שנים רבות.

אהבנו מאד את הסוביניון בלאן הארומטי והמרענן, התלהבנו מהרוסאן המשלב מינרליות ומתיקות מאופקת ומהוויונייה, אשר מציג מרקם עשיר יחד עם רעננות מענגת. אהבנו את הרוזה, המבוסס על ענבי ברברה, אשר מציג מרקם יבש, מעט מרירות מרעננת, נוכחות יפה על החך ו…העיקר, ממש טעים ונעים לחך.

מבין האדומים, אהבנו מאד את המרסלן, אשר מציג שילוב של נוקשות ואלגנטיות, יובש, איזון מלא, חומציות מאופקת וסיומת ארוכה. שמחנו לטעום את הטאנט, שמוצאו בצרפת, אבל עם השנים עשה את דרכו לדרום אמריקה וכיום הוא מזוהה כיין הלאומי של אורוגווי. יין מרשים נוסף עונה לשם Winemaker's Selection והוא מורכב מפטי סירה, קברנה סוביניון ומרסלן. ממסך עדין, קטיפתי, מלטף, יין משכמו ומעלה.

לפני מספקר ימים, נקראתי שוב לדגל, להשקת מלכיה 2015 בפני קבוצת עיתונאי יין. כהקדמה, טעמנו חלק ממגוון היינות הנ"ל, והשיא היה טעימה השוואתית של הרך הנולד מול חברו מבציר 2009, אשר בשמו הקודם, נקרא עדיין Limited Edittion. מלכיה היה וממשיך להיות יין הדגל של יקב תבור. טעימה השוואתית כזאת, מלמדת יותר מכל על איכותו של היין ועל פוטנציאל התבגרותו והשתבחותו. הטעימה נערכה בשתי כוסות, זו לצד זו, לאורך די זמן, כדי להבחין מה קורה ליין בכוס, גורם משמעותי מאד בבחינת איכותו של יין.

רשמי הטעימה האישיים שלי:
יין ישראלי מבציר 2015, בדרך כלל לא נחשב "רך נולד" ב 2019 מאחר ומרבית היינות המיוצרים בארץ אינם מיועדים ליישון ארוך טווח, אבל מאחר ובהשוואה עסקינן, 2015 צעיר מאד לעומת 2009 וזה ממש מורגש כבר בלגימה הראשונה וגם לאחר שהות בכוס. כל המרכיבים נמצאים שם והם נעימים לחך, אבל התחושה היא שהם עדיין לא סיימו את התחברותם יחד. 24 חודשי חבית, עדיין לא ריככו את היין כדי להביאו לאיזון מושלם עם הפירותיות, החומציות, העץ ורמת האלכוהול, וזאת מבלי לפגוע בכבודו. הוא בנוי היטב, אבל צריך עוד זמן בבקבוק. שוחחתי על כך עם מיכל ואור. לא היו לנו חילוקי דעות. היין בהחלט בכיוון הנכון וכשטועמים לצידו את ה 2009, אפשר להבין לאן הוא מכוון.

ה 2009, הבוגר יחסית, עדיין במיטבו מציג איזון מושלם, עפיצות מרוככת, אפשר לאמר אפילו מלטפת, קטיפתית, בשילוב מצויין עם חומציות מודגשת, אשר שומרת עדיין על הפירותיות והרעננות המענגת של היין וממשיכה לתמוך בכושר השתבחותו ושמירת מאפייניו המקוריים לאורך זמן. היין עשיר ברבדים של ניחוחות וטעמים, אשר עולים תוך כדי שהייתו בכוס והוא בעל סיומת ארוכה וחדה, עם מרירות מאופקת מאד בבליעה, אשר תורמת אף היא לרעננותו. אהבתי!

ו… למעוניינים במידע נוסף, להלן תקציר מדברי היקב על מלכיה 2015:
"חלקת הכרם הייחודית בכרם מלכיה ממשיכה במסורת קברנה סוביניון איכותי. בציר 2015 של יין הדגל של יקב תבור מציע חוויה עשירה ומורכבת של אלגנטיות ועושר של טעמים. מלכיה מופק כולו מענבי קברנה סוביניון, מחלקה ייחודית אשר ממוקמת בהר מלכיה. היין התיישן 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות והמשיך להתיישן עוד 12 חודשים בבקבוק. היין מצוין לשתייה עכשווית ואף יוסיף להשתבח למשך שנים נוספות בבקבוק.

כרם מלכיה נטוע בגליל העליון, בגובה 726 מטרים מעל פני הים, על פני קרקע יוצאת דופן המשלבת אדמת טרה רוסה שמתחתיה מסלעי גיר שבורים הנקראים 'תצורות בר כוכבא'. סלעי הגיר יוצרים צורה של כוכבים משולבים זה בזה (על כן בר כוכבא) והסדקים הנוצרים בין מסלעי הגיר, מהווים מערכת ניקוז טבעית, המונעת מהקרקע לספוח מים, כך שהכרם גדל תחת עקת מים קבועה, מצב המסייע להתפתחות ענבים קטנים מאוד בעלי צבע אדום עז, טעם מרוכז וארומה מדהימה שניכרת כבר בכרם. המפגש בין תצורת הקרקע הנדירה ותנאי המיקרו אקלים השוררים בכרם, לבין טביעת היד המוקפדת והיצירתית של האגרונומית והיינן, הביאו ליצירת יין ייחודי, עשיר ומרתק.

עונת 2015 התאפיינה בשלל אירועים אקלימיים מאתגרים ולא שגרתיים אשר הביאו לבציר מאתגר ומעניין. הקיץ החל עם מזג אוויר נוח יחסית ובעיקר יציב, דבר שהביא להתפתחות פיסיולוגית טובה, איטית ואיכותית בענבים. חודש אוגוסט הביא איתו אירועי חמסין ארוכים מהממוצע והשיא היה בשבוע השני של חודש ספטמבר, בו כיסתה את ארצנו הקטנטונת סופת אבק דרמטית. בענף המיוחד הזה תמיד צפויות הפתעות, אך בעזרת תשוקה, אהבה והרבה מחדוות היצירה, הצליחו ביקב תבור לייצר יינות נפלאים על אף האתגרים שהיו בדרך".



מודעות אחרונות בנושא: