לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

סומלייה 2024- ויהי ערב ויהי בוקר – היום ראשון

מאת "צימוקים - על יין ואנשים טובים" - עדיאל מזרחי | 02/04/2024

צימוקים בסומלייה 2024

איזה כיף של אירוע, היום הראשון.

את היום הראשון הקדשתי בעיקר לחיבוקים.. לא תיארתי לעצמי שבזמן הקצר יחסית מאז נכנסתי לי לעולם היין, ארכוש כל כך הרבה מכרים, חברים, אנשים שממש כיף היה לי לראותם. הופתעתי.

מה עוד היה חוץ מזה? לא מעט.

הייתה פתיחה רשמית של האירוע עם ברכות ושליחת חיזוקים לביטון וליקב אביבים שנפגע לאחרונה במלחמה בצפון ולביטון, שהיה שם בסמוך ולא נפגע, תודה לאל. משלל הברכות לקחתי בעיקר את דבריו של מנכ"ל משרד החקלאות אורן לביא. אורן דיבר על היפוך מגמה. על ביטחון במזון, על תמיכה בכלל החקלאות וביין בפרט, שימת דגש על ייצור מקומי תוך הקטנת תלות ביבוא. אהבתי. מי ייתן.

הייתה גם סדנה חביבה של יינות איטליה, בעיקר לבנים, אבל עם אדום אחד מאומבריה שבלט במיוחד (San Giorgio – אני מניח שאקדיש לכך פוסט נפרד), עם הנחייה ראויה ומקצועית של חברינו נועם.

והיה גם מקבץ של שנין בלאן. אולי בהשראת המסע האחרון שלנו לעמק הלואר, ואולי סתם כי אני אוהב במיוחד את הזן הזה, אבל נוכחות מרשימה של הזן הזה בתערוכה עשתה לי טוב.

עמיחי של יקב שילה הציג לי שנין בלאן נהדר, מפתיע, לא ידעתי שיש ליקב הזה שנין בלאן. היין תסס בחביות, בילה מעט על השמרים, ללא סימני חבית, אלכוהול נמוך יחסית, 12.5%, שמרגיש אפילו פחות, רגוע ולא מאיים שעושה המון טוב ליין מצויין זה. שתו אותו עכשיו או שימרו אותו לכמה שנים ותהנו אף יותר.

דוד פינטו מיקב פינטו הציג לי שנין בלאן שונה לגמרי. המשותף שמצאתי היה אחוז האלכוהול הלא גבוה – 12.5%. זה נראה לי פלא. והרי אנחנו בנגב החם. דוד מספר כי ביצע בציר מוקדם, כדי לשמור על אחוז האלכוהול הטוב הזה. כבר ציינתי כמה הוא מוסיף. יש ביין מעט מתיקות, ועושר מהענב הנהדר הזה, מינרליות מהמדבר, גוף די מלא, לא פראייר, כדברי דוד. כיף של יין.

וכמובן שיש את השנין הנהדר של ניצן מיקב אחת, שנין אהוב, עליו אני כותב לא מעט וכנראה שאמשיך.

ליד ניצן, כהרגלן, אורנה, יקב אדם. איזה כיף לראותה. היא מציעה לי את הרוסאן 2023 יחד עם 10% ויונייה שמוסיף לו המון. אורנה מספרת על התסיסה הספונטנית אותה היא מאפשרת לראשונה ביין לבן ועל חוויותיה מהאירוע בעוד אני מתענג לי על יין משובח, עם מגע יד מופלא וחוט שני העובר בין כל יינותיה של אורנה.

עושים "לחיים" עם חברים טובים מיקבי רמת הגולן, שכמוני לבשו היום לבן. ובסטייל, את הלחיים עשינו עם אייקון מקומי, מופלא כתמיד, והיום במיוחד – בלאן דה בלאן קצרין 2017. מופלא כבר אמרתי? אומר זאת שוב – מופלא.

בדרך החוצה, עוד איש יקר, אדם מיקב הר אודם. מה נשתה? היום אני בלבן. אדם שולף אלפסי לבן. בלנד מטורף של שרדונה, ריזלינג וויונייה. לדעתי הוא היחיד בעולם שמעז לערבב זנים אלה. היין עבר תסיסה בחביות 400 ליטר בנות 1 עד 3 שנים, על השמרים לחמישה חודשים, כל זן בנפרד, עד לאיחוד, לאחריו יישון משותף של חמישה חודשים נוספים. התוצאה מרשימה. כיף של יין. יין "צפוני", אירופאי, משדר איכות וטעים במיוחד.

והיה גם קברנה פרנק 2019 מחבית, של יקב גת שומרון. מופלא, אדום, "היי יין אדום, מה אתה עושה פה?" אני ? אמר היין האדום, אני מסיפור אחר".
אולי באמת שתיתי יותר מידי.
.
ויהי ערב ויהי בוקר, יום אחד…



מודעות אחרונות בנושא: