לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

מפגש עם DIMITRIOS KEKAS, נציג ESTATE ARGYROS, המבקר השבוע בארץ כאורח של שקד / דרך היין

מאת רן בירון | 21/07/2022

יקב ארגירוס, ESTATE ARGYROS, שנוסד באי היווני סנטוריני לפני 120 שנה, משווק בארץ ע"י רשת דרך היין של משפחת שקד. בימים אלו מבקר בארץ נציג היקב, DIMITRIOS KEKAS, אשר ארח אותנו, לטעימה מרתקת בהנחייתו, במרתף דרך היין בתל אביב.

מדברי האורח:
"יקב ארגירוס נוסד בסנטוריני בשנת 1903 על ידי גיאורגיוס ארגירוס על מנת לייצר יינות עבור הקהילה המקומית באי היווני הקטן. כיום מנוהל היקב על ידי יאניס ארגירוס, בן הדור השלישי של משפחת יצרני היין, שהפך אותו למפורסם ברמה העולמית. יאניס שמאוהב ביין עד עמקי נשמתו משקיע מאמץ עצום בשימור המסורת המקומית לצד טיפוח הכרמים וייצור יינות איכותיים, מהטובים של יוון. היקב עצמו ממוקם בלב אזור הכרמים בסנטוריני ועושה שימוש בציוד החדיש ביותר על מנת לייצר יין בסגנון מקומי בסטנדרטים בינלאומיים. בכרמי היקב גפנים בנות 30 עד 200 שנה, רבות מהן אינן מורכבות. זני הענבים כוללים זנים מקומיים מרתקים ובראשם האסרטיקו בו מתמחה המשפחה כבר מעל למאה שנים.
הטרואר הינו בעל אופי וולקני יחד עם רכות של שכבות טופ. שורשי הגפנים העתיקות חודרים לעומק של כ 25 מטר ויונקים את מיגוון המינרלים הוולקניים. היקב מייצר כ 340 עד 400 אלף בקבוקים בשנה, 95% מהם יינות לבנים."

תאור היינות, כפי שהוצגו ע"י DIMITRIOS KEKAS ורשמיי הטעימה האישיים שלי, מכל אחד מהם:

ארגירוס, אטלנטיס לבן 2020
אזור גידול: סנטוריני
זני ענבים: אסירטיקו (90%), את'ירי (5%), איידאני (5%)
תהליך ייצור: תסיסה קרה במכלי נירוסטה
מחיר לצרכן: 89 ₪

רשמיי: "גפנים צעירות" כדברי האורח, רק בנות 40 שנה… ואכן, יין מאד פרחוני ופירותי, עם חומציות מודגשת, הרבה לימון ואשכולית אך גם מינרליות נעימה, ENTRY LEVEL בהחלט נעים לחך.

ארגירוס, אסירטיקו 2020
אזור גידול: סנטוריני
זני ענבים: אסירטיקו, גפנים לא מורכבות בנות 80-100 שנה.
תהליך ייצור: תסיסה במכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה
מחיר לצרכן: 149 ₪

רשמיי: דומה לקודם, אבל עם מתיקות גבוהה יותר, שנובעת מהאלכוהול ולא מסוכר שיורי, חומציות פחות בולטת וגם המינרליות באיזון נעים עם הפירותיות.

ארגירוס, קווה מונסיניורי 2018
אזור גידול: סנטוריני, גפנים לא מורכבות בנות 200 שנה בעיצוב סל
זני ענבים: אסירטיקו
תהליך ייצור: תסיסה במכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה
מחיר לצרכן: 209 ₪

רשמיי: דומה לקודם ונוספת לו מינרליות יותר בולטת, מרגישים ממש מליחות בצידי הלשון, אבל יש כאן גם מתיקות נעימה שמאזנת את המינרליות. יש ביין הזה גם מעט ניחוחות פטרוליים, שמזכירים ריזלינג, בסה"כ יופי של יין. כיף ללגום ממנו עוד ועוד.

ארגירוס, קווה ניקטרי
אזור גידול: סנטוריני, גפנים לא מורכבות בנות 200 שנה בעיצוב סל
זני ענבים: אסירטיקו
תהליך ייצור: תסיסה והתיישנות בת 12 חודשים בחביות עץ בגדלים שונים. התיישנות של 12 חודשים נוספים במכלי נירוסטה על המשקעים.

רשמיי: כאן מורגשת עליית מדרגה משמעותית, מינרליות ופירותיות באיזון מושלם! כל לגימה מזמינה עוד לגימה. מכירים את התחושה הזאת, שלא רוצים להיפרד מכוס היין… תענוג. יין כלבבי.
ליין הזה לא הוצג מחיר והוא לא זמין כעת למכירה בדרך היין, אבל אין ספק, הוא היה הגדול מכל הלבנים שטעמנו.

ארגירוס, אטלנטיס אדום 2018
אזור גידול: סנטוריני
זן ענבים: מנדילאריה (83%), מאברוטראגנו (17%)
תהליך ייצור: תסיסה במכלי נירוסטה והתבגרות נוספת בת 15 חודשים במכלים
מחיר לצרכן: 89 ₪

רשמיי: האדום היבש היחיד בטעימה הפעם. מייצג רמה של ENTRY LEVEL, צעיר, פרחוני ופירותי מאד, לא הייתי מלווה איתו סטייק עתיר שומן, אבל בהחלט נעים לחך, מתאים לליווי מאכלים דלי שומן.

ארגירוס, וינסנטו פירסט רליס 2014
אזור גידול: סנטוריני
זן ענבים: אסירטיקו (80%), את'ירי (10%), איידאני (10%), גפנים לא מורכבות בנות 200 שנה.
תהליך ייצור: בציר מאוחר, ייבוש הענבים בשמש במשך 10 ימים. תסיסה במכלי בטון במשך 8 חודשים. יישון של 3 שנים במכלי בטון ולאחריו יישון נוסף של 4 שנים בחביות אלון צרפתיות ורוסיות בגדלים שונים.
מחיר לצרכן: 259 ₪

רשמיי: יין קינוח נפלא העונה לשם VINSANTO (במילה אחת רצופה, להבדיל מה VIN SANTO האיטלקי), עתיר סוכר שיורי, שיוצר חווייה בלתי נשכחת, מהסוג שמרגישים בסוטרן, טוקאי, ריזלינג קינוח גרמני ודומיהם. אני בד"כ לא חובב נלהב של יינות מתוקים, אבל יינות כאלה, עושים לי את זה. תענוג!!

ארגירוס, וינסנטו לייט רליס 2001
אזור גידול: סנטוריני
זני ענבים: אסירטיקו (80%), את'ירי (10%), איידאני (10%), גפנים לא מורכבות בנות 200 שנה.
תהליך ייצור: בציר מאוחר, ייבוש הענבים בשמש במשך 14 ימים. תסיסה במכלי בטון במשך 8 חודשים. יישון של 3 שנים במכלי בטון ולאחריו יישון נוסף של 16 שנים בחביות אלון צרפתיות ורוסיות בגדלים שונים.
מחיר לצרכן: 589 ₪

רשמיי: יותר מבוגר, יותר שנות עץ אלון, וגם יקר יותר כמובן, אבל לטעמי, הקודם נגיש יותר, אולי עניין של טעם אישי, עם זאת, שני יינות הקינוח האלה, לטעמי, נמצאים בהחלט בליגה העילית של היינות המתוקים האירופאיים. כל לגימה עוד תענוג!



מודעות אחרונות בנושא: