לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

פסטיבל היין במטה יהודה חוגג עשרים שנה

מאת עומר הרפז, אורנה בן חיים יחסי ציבור ותקשורת | 21/11/2018

חגיגת יין ענקית ביקבי מטה יהודה
בסופי השבוע שבין ה-30 בנובמבר עד ה-22 בדצמבר

אירוע פתיחה: יום חמישי 29 בנובמבר בשעה 19:30 במלון יד השמונה
עם טעימות ממבחר יינות של 33 יקבים מאזור מטה יהודה

התרגשות גדולה שוררת בקרב עשרות היקבים במועצה האזורית מטה יהודה בתקופה זו, כששני אירועים מכוננים עומדים בפתח. הראשון הוא הישורת האחרונה של הבקשה להגדיר את מטה יהודה כאזור יין רשמי, ובכך לזכות בהכרה עולמית, ממש כמו טוסקנה באיטליה או בורגון בצרפת. האירוע השני, והחשוב לא פחות, הוא 20 שנה לפסטיבל היין של מטה יהודה, אירוע שיחגוג את העשייה הענפה של היקבים באזור, ויאפשר לחובבי יין מכל רחבי הארץ להכיר מקרוב את החקלאות, היקבים והאנשים העומדים מאחורי היין, וכמובן את שלל היינות האזוריים, שזוכים להצלחה רבה בארץ ובעולם.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום חמישי, 29 בנובמבר, במלון יד השמונה, ובו כל 33 היקבים המשתתפים בפסטיבל יגיעו עם היינות הנבחרים שלהם לחגיגת יין אמיתית שלא כדאי להחמיץ. המבקרים יוכלו לטעום ממבחר יינות משובחים מכרמי האזור ולהכיר את הייננים ובעלי היקבים, סביב שולחנות בר עם מוסיקה וליהנות מהאוויר הצלול כיין לנופם של הרי ירושלים אשר מקיפים את המלון הפסטורלי הטובל בירוק.
עלות הכניסה: 60₪ כולל כוס יין וטעימות ללא הגבלה.

במהלך סופי השבוע של הפסטיבל (30 בנובמבר עד 22 בדצמבר) יתקיימו מגוון אירועים ייחודיים ביקבים השונים באזור. במושב עגור יתקיים שיתוף בין שלושה יקבים שכנים – יקב הדר יארח את הייננים של היקבים מטלר ועגור, לטעימות יין מודרכות והפתעות נוספות. בהמשך הפסטיבל יארח יקב הדר גם שני מופעים, האחד קונצרט שכולו יצירות מאת המלחין הצ'כי אנתונין דבוז'אק, עם רבעיית דפנה וחברי התזמורת הפילהרמונית, והשני מופע של המוסיקאי והיוצר יאיר דלאל. ביקב קדמא ישיקו את יינות 2016 ו2015 Reserve שלהם, בערב שמח בכניסה חופשית. בהמשך הפסטיבל הם גם יקיימו ערב צרפתי הכולל את יינות היקב ותפריט צרפתי של השף ירון אורלב, ושבת גרוזינית, עם מוזיקה גיאורגית, הדגמה של פתיחת הבצק הייחודי וכמובן שלל חצ'פורי ומנות נוספות מהמטבח הגיאורגי. יקב עמק האלה ישיק את היין המבעבע החדש שלו – Bianc de Bianc וגם יארח טעימות יין מקצועיות בכוסות רידל. ביקב צפרירים יושקו יינות חדשים לצד מוזיקת ג'אז חיה ומנות שף מיוחדות לצד היין, וביקב גיזו ישיקו יינות חדשים לצד מטעמים מעשה בית.
השקות של יינות חדשים יתקיימו במהלך ימי הפסטיבל גם ביקב סוסון ים ויקב כרמא, שמשתתף לראשונה בפסטיבל.

ב-4 ימי שישי של הפסטיבל יתקיימו סיורי יין מודרכים שישלבו ביקור ב-3 יקבים שונים בכל פעם עם טיול בין נופיה התנ"כיים של מטה יהודה. עלות סיור: 100 ₪ לאדם.

היקבים המשתתפים בפסטיבל:

יקב יפו, יקב רוגלית , יקב קלע דוד, יקב עמק האלה, יקב משק יין הנס שטרנבך, יקב לה טרה פרומסה, יקב נבו, יקב רמ״א, יקב סוסון ים, יקב רביב, יקב קטלב, יקב ספרה, יקב צפרירים, יקב שריגים, יקב עגור, יקב מטלר, יקב הדר, יקב קסטל, יקב כרמא, יקב מצודה, יקב יהודה, יקב ענתות, יקב צובה, יקב גיזו, יקב נבות, יקב כרם ברק, יקב שורק, יקב ברבדו, יקב טפרברג, יקב מוני, יקב צרעה, יקב פלם ויקב קדמא.

לפרטים נוספים והרשמה לסיורים: מחלקת התיירות מטה יהודה, 8108* או בטלפון: 02-9958650
באתר: www.tour-yehuda.org.il ובעמוד הפייסבוק 'הלב הירוק תיירות מטה יהודה'

צילומים: אלדד מאסטרו



מודעות אחרונות בנושא: