לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

פסטיבל היין האזורי "כרמים וטעמים" – גני רמת הנדיב 3-4.7.2019

מאת שירה פריינד, אייטם מדיה יחסי ציבור | 01/07/2019

"כרמים וטעמים" מתקיים זו הפעם הרביעית בגני רמת הנדיב, בשיתוף יקבים, חקלאים, אומנים ועמותת התיירות כרמלים. אורחי הפסטיבל ייהנו מחוויה תרבותית, קולינרית ומפגש עם ייננים, כורמים, מגדלים, ויצרנים מקומיים אשר יציגו את תוצרתם לקהל הרחב.

פסטיבל היין האזורי מתקיים בתחילת חודש יולי בגני רמת הנדיב. הפסטיבל יארח את אנשי תעשיית היין הישראלית; כורמים, מגדלים, ייננים וחקלאים מקומיים אשר יקביהם ו/או כרמיהם ממוקמים באזור מורדות הכרמל, בקעת הנדיב ועמק חפר. הפסטיבל, שיהווה חשיפה לתעשיית היין הענפה באזור, הינו המשך לפעילותו ההיסטורית של הברון אדמונד דה רוטשילד כשייסד את תעשיית היין בארץ ולאחר מותו נקבר בגני רמת הנדיב.
כמו כן הפסטיבל יעלה את המודעות לנושא הקיימות אשר הינו חלק בלתי נפרד מהאג'נדה אותה מקדמים ברמת הנדיב כל השנה.

במשך שני ערבים, 3-4.7.2019, החל משעה 18:00 ועד 23:00, ייהנו המבקרים בגנים המטופחים, מחוויה תרבותית מעשירה הכוללת בין השאר מופעי מוסיקה, מפגש עם אומנים מקומיים המשלבים את אהבתם לטבע ולסביבה ותערוכת אומנות של סטודנטים לעיצוב מדיה מ"שנקר הנדסאים".

כחלק מאופיו המיוחד של הפסטיבל, כל אורח יקבל כוס יין ממותגת ומתקן נשיאה ייחודי שיצר האומן ירון אליאסי. לכל אורח תתאפשר טעימת יין חופשית לאורך כל הערב מהיקבים המשתתפים:
יקב בנימינה (כשר), יקב בר מאור, יקב שושנה, יקב רקאנטי (כשר), יקב שטיינמץ, יקב וורטמן, יקב תשבי (כשר), יקב מורד, איש הפסיפלורה, יקב סומק, יקב שירום, יקב ארנס, יקב דדה (כשר), יקב מבצר עתלית, יקב ארגוב, יקב שפיה, יקב סימון ויקבי כרמל. לצד היינות, יוכלו המבקרים ליהנות מקולינריה אזורית כמו גבינות ממשק יעקבס, לחמים, שוקולדים וממרחים של מפעלי בית אל, מעדני בשר, ומאכלים חלביים ממסעדת מטעים. במסגרת הפסטיבל תתאפשר רכישת יינות במחירים מיוחדים.

נושא הקיימות הינו חלק בלתי נפרד מהפסטיבל ולראשונה בארץ, הפסטיבל יהיה נקי מכלים חד פעמיים, והדוכנים ימכרו מזון בכלים מתכלים הניתנים למיחזור. האומנים המקומיים, יחזקו את הכלכלה המקומית וייצרו אומנות מחומרים ממוחזרים או בשימוש חוזר. בנוסף, הוזמן יקב תבור, לקחת חלק כיקב אורח לאחר שעברו לגידול בכרם אקולוגית כדי להיטיב עם הסביבה וליצור רצף קיימות טבעי ואקולוגי.

יינות חדשים שיושקו בכרמים וטעמים
"כרמים וטעמים" מתקיים זו הפעם הרביעית בגני רמת הנדיב, בשיתוף עמותת התיירות כרמלים. אורחי הפסטיבל ייהנו מחוויה תרבותית, אמנותית, קולינרית ומפגש עם ייננים, כורמים, ויצרנים מקומיים אשר יציגו את תוצרתם לקהל הרחב. בפסטיבל שייערך שני ערבים ב-3-4.7, מהשעה 18:00-23:00 יושקו יינות חדשים מהיקבים הממוקמים באזור וימזגו על ידי היינן עצמו לכוסות המבקרים.

יקב כישור – כרם נחל יסף קברנה פרנק 2017:
היין זכה לשמו של אזור גידול הענבים, כרם נחל יסף, הנטוע במורד הישוב כישור אל שיפולי נחל יסף, מקור שמו בערבית הוא הנחל העמוק. הנחל יוצא מיישוב כישור, מיקום היקב, ונשפך מערבה אל הים התיכון. ערוץ הנחל מנקז אליו בלילות את האוויר הקר ויחד עם קרבתו לים התיכון מייצר מיקרו אקלים מובהק וייחודי. הרכב הזן הוא 100% קרבנה פרנק שהתיישן בחביות אלון במשך 15 חודשים. ליין טעמים של דובדבן ופטל בשל, יחד עם מעט תיבול אניסי ופלפל, מרקם רך וקרירות ירקרקה נעימה.
מחיר: 100 ₪ לבקבוק.

יקב שטיינמץ – רוזה 2018:
בשנת 2010 נטעו 20 דונם ענבי יין בכרם הנמצא על הגדה הצפונית של נחל דליה, בין זיכרון יעקב לשפייה. בחלקו הקטן, נטעו שלושה זנים, ששניים מהם מרכיבים את היין, 25% מורבדרה ו-75% גרנאש, המהווים את הסיבה לטעם הפירותי והמרענן. הפרי נבצר בבציר ידני בשעות הלילה או הבוקר המוקדמות ומובל תוך זמן קצר אל היקב.
מחיר: 60 ₪ לבקבוק.

יקב סומק – הדרך הלבנה 2016:
הדרך הלבנה היא דרך רומית עתיקה החוצה את אזור בקעת הנדיב ואילו הענבים ליין הגיעו מהכרם הנטוע לאורך הדרך הזו. היין מורכב מענבי רוסאן 50%, שנין בלאן 40% וויינייה 10%. ארומה של פריחת הדרים, שקד ירוק, פאי לימון איכותי וקרם וניל המתמזגים יחד למתיקות קלה יחד עם חמיצות מאוד עדינה.
מחיר:95 ₪ לבקבוק.

יקב לואיז – קברנה סוביניון 2017:
היקב הינו בין היקבים האורגניים הכשרים היחידים בארץ, הענבים גדלים באזור עמק יזרעאל באופן אורגני ושיטת הגידול למעשה חושפת את הגפן להתמודדות מול תחרות הצמחים האחרים שגדלים באזור, הם תורמים להעשרת האדמה ומשפיעים על טעמי הענבים. תהליך התסיסה של הקרבנה 2017, נעשה ללא תוספת שמרים מתועשים והוא מורכב מ-90% קברנה ו-10% פטיט סירה שהתיישנו שמונה-עשר חודשים בחבית עץ אלון צרפתי. היין הוא יבש בניחוח קסיס ופלפל.
מחיר: 80 ₪ לבקבוק.

יקב מבצר עתלית – breeze 2017:
הבלנד בסגנון ים-תיכוני, מבוסס על זנים מקומיים שגדלים באזור זיכרון יעקב ובנימינה. היין מורכב מענבי קרניאן ופטיט וורדו, שיושנו 12 חודשים בחביות עץ אלון משומשות. טעמו מזכיר ארומות פרי נהדרות וחמיצות המזכירה משב רוח מרענן המגיע מן הים, כמו שמו של היין. גוף קל עד בינוני, אחוז אלכוהול נמוך.
מחיר: 70 ₪ לבקבוק.

יקב שירום – מרלו 2015:
הענבים גדלים בכרם יחיד שניטע ב-1996 באזור בקעת הנדיב המאופיין בגידול מוקפד והשקיה מועטה הגורמת ליבול נמוך ואיכותי ולגפן למצות את המיטב שבה. תהליך ההתססה של היין נעשה על ידי שמרים טבעיים בלבד, ואילו היין מורכב מ-100% ענבי מרלו שעברו יישון ארוך של 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ותקופה זהה של התיישנות בבקבוק. התהליך המורכב הביא לתוצאה של יין יבש בעל ניחוחות של דובדבן שחור ושוקולד עם חומציות מאוזנת וטעמי דובדבן, פטל ואספרסו.
מחיר: 70 ₪ לבקבוק.

יקב אמפורה – טרואר כרמל:
המילה טרואר מתייחסת למכלול תנאי הסביבה בהם הכרמים גדלים והענבים מבשילים. היין שואף לבטא את האזוריות שבה גדלו הענבים, מורדות הכרמל הדרומיים של רכס הכרמל, על קרקע חרסיתית כבדה המכסה סלעי קירטון וגיר בעומק מטר, בגובה 110 מטר מעל פני האדמה. הרכב הזן הוא 100% ענבי קריניאן מגפנים בוגרים. ליין ניחוחות תותים ופרחוניות אביבית, החיך מוצץ בטעמי גרגרים אדומים והדריות של אשכולית אדומה.
מחיר: 88 ₪ לבקבוק.

יקב וורטמן – קולומבר 2018:
קולומבר 2018, מכרם שוני שבבקעת הנדיב, הוא הבציר ה-7 של היין. שוני, האזור הנמוך ביותר של בקעת הנדיב וככזה הוא גם הקר ביותר בשעות הלילה לעומת שאר הסביבה ומתאים ביותר לגידול אורגני של ענבי יין איכותיים. בנוסף לאדמתו החרסיתית מכיל אזור שוני כמות גדולה יחסית של אבנים וחלוקי נחל בעקבות קרבתו לנתיבי הנחלים שמנקזים את בקעת הנדיב, לכן האדמה גם מחזיקה מים וגם מנוקזת היטב. הרכב היין הוא מ-100% קולומבר, שהתיישנו שבעה חודשים בחביות, היין בעל צבע קש עם גוף בינוני, ריחו פרחוני ופה מרגישים טעמים של פריחת הדרים, צוף ודבש, רמזים של עשבי תיבול ומינרליות גירית.
מחיר: 90 ₪ לבקבוק.

יקב ארגוב – כתום 2017:
היין מיוצר מענבים לבנים מסוג פרנץ קולומברד שנבצרו מכרם ותיק בן 28 שנים. הכרם נמצא במושב אביאל במורדות הדרומיים של הרי מנשה. הענבים עברו תהליך של תסיסה יחד עם הקליפות, תהליך שמעניק ליין את צבעו הכתום המיוחד ואת ארומות הטעמים החזקים יחסית ליין לבן וטאנינים. היין התיישן חצי שנה בחבית עץ אלון ישנה. ליין גוף שמנוני והטעמים מינרליים מעט, פירות יבשים ומתובלים ודבשיות קלה.
מחיר: 80 ₪ לבקבוק.

תשבי – מוסקט ויונייה 2018:
הכרמים בזיכרון יעקב נבחרו על ידי המומחים של הברון רוטשילד לפני כמאה שנה כמקום הגידול לכרמי הבית של משפחת תשבי. הכרמים ממוקמים בגובה עד 50 מטר מעל לפני הים, למרגלות רכס הכרמל, בקרקע המורכבת מאדמת סחף אדומה ושחורה ואדמת סיד לבנה וחשופה לבריזות מהים התיכון. היין לבן חצי מתוק, פירותי, טעים ועסיסי עם ניחוחות של מלון, משמש, תפוח עץ ירוק וריח היסמין של המוסקט.
מחיר לצרכן: 42 ₪

עלות כניסה ברכישה מוקדמת : 80 ₪ לאדם. (90 ₪ ביום האירוע)
(הנחה לחיילים, גמלאים וסטודנטים)
לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים:
www.wine-ramathanadiv.co.il

צילומים: ידיד לוי



מודעות אחרונות בנושא: