לוח מודעות אירוע יין פרסם מודעה חדשה

פסטיבל הקיץ של נתי נעים עם יקב בנימינה

מאת עדיאל מזרחי | 10/07/2023

"צימוקים – על יין ואנשים טובים"
צימוקים מתארח – פסטיבל הקיץ ביקב בנימינה
על פעמון ליין, סדנת ה"מערה" ונתי אחד ומיוחד.

פסטיבל קיץ התקיים ביום שישי האחרון, 7.7.2023 ביקב בנימינה, אורגן והופק על ידי היקב בשיתוף עם נתי נעים.
האירוע המאד קייצי כלל דוכני אוכל ויין, אטרקציות לילדים, מוסיקה טובה וכל מה שצריך בשביל יום שישי כייפי ומשפחתי מחוץ לבית.

בכניסה חיכתה רק לי עגלת היין צהובה ירוקה עם פעמון, Ring for wine היה כתוב. מיד רינגרנתי בפעמון ומשום מקום יצאה יד הגישה לי כוס יין ונעלמה בזריזות.. גימיק נחמד וכייפי. מאחוריו עומד אליאס דגן, חובב יין צעיר בן 26, בעל חברה המספקת שירותי בר לאירועי חוץ עם רעיונות מדליקים כמו הפעמון. חוץ מזה, הוא גם איש מאד נחמד.
לחובבי היין ציפו שתי סדנאות. אחת של אבני חושן, אליה לא הספקתי להגיע, והשנייה, מדליקה, טעימת אורך של המערה.
אני מודה שמאד חיכיתי לסדנה הזו. קיוויתי להכרות עמוקה יותר עם היין המדובר הזה. עד כה זכיתי פעמיים-שלוש לטעימות קמצניות משהו באירועי יין למיניהן. לא תתאכזב, הבטיחה לי נעמי, הייננית, ואכן היא לא אכזבה.
תת יקב המערה או יקב בוטיק המערה כפי שכונה כאן, סיפרה לנו נעמי, שוכן בתוך מערה טבעית בכרמל. זו מערה מהמאה ה-16 אשר יודעת לשמור על טמפרטורות ולחות קבועים. בעבר אוחסן שם מזון, לאנשי היקב זה נראה אופטימלי ליין.
המקום נרכש על ידי הברון רוטשילד, ובראשית שנות ה- 2000 החליטו ביקב ליצור מותג על באותה מערה. סגנון בורדולזי, עם הענבים הטובים ביותר של היקב, מהגליל העליון כרם בן זימרה ופלטו דלתון, כאשר הפטיט ורדו מגיע מדרום רמת הגולן, יבול נמוך, בציר ידני, סלקטיבי כמובן, גפנים בוגרות (משנות השמונים, כלומר בנות ארבעים שנה).
כל התהליך עד התסיסה, כולל, מתרחש ביקב בבינימינה, לאחריו התירוש מועבר למערה לישון בחביות עץ צרפתיות למשך 24 חודש, כאשר הבלנד מורכב רק בשלב הסופי. עוד שנה בבקבוק ו- 20 אלף בקבוקי מערה מוכנים לצאת לשוק, מתוך כ- 2 מיליון בקבוקים בשנה, כלל היצור של היקב, כך נעמי.
ומי את נעמי? נעמי מגיעה ליין מההייטק. רצתה לעשות משהו שהיא אוהבת. מסלול הלימוד וההכשרה עובר את אוהלו (כולל לימודי פילוסופיה), בציר ראשון באמפורה, הכשרה נוספת במרלבורו, ניו זילנד, עד שמגיע הטלפון מהיקב, בואי, ומאז היא כאן.
נעמי מעבירה את הסדנה בחן רב, יודעת להתמודד עם רעשי רקע מצד אחד ושאלות מקצועיות יותר מהצד השני. עונה, מכוונת ומדריכה.
בעזרתו של יחיאל החביב היא מעבירה אותנו מסע מרובע שהתחיל בהמערה 2019 הצעיר כל כך, מכונס עדיין בחיתוליו, חומצי מאד עם טנינים קופצניים שכועסים מעט על הפתיחה המוקדמת. איכותו ברורה, עד כמה קשה, קשה מאד לנבא בשלב זה.
הבא בתור המערה 2010, בקצה השני של סקלת היישון. רך יותר, פרי בשל, אם כי הוא הולך ומאבד את זה תוך כדי טעימה. הפרי מעט נעלם, כך גם החומציות. לשתות עכשיו. הוא בשיאו ואולי מעט מעבר.
המערה 2009 היה היין המושלם של הטעימה. מגנום, פצצת איכות, יכולת יישון גבוהה, יש לו עוד זמן עד לשיא. מופתעים? גם אנחנו. אולי זה המגנום מול הבקבוק הרגיל ב- 2010, אולי זה האלכוהול הגבוה יותר ב- 2009 14.5% (אני מתבשר שב- 2020 האלכוהול מטפס ל- 15%), בכל אופן ניכר השוני בין הבצירים, דווקא לטובת המתבגר יותר.
טעמנו גם את Old Vines 2018. יין הדגל, על טהרת הקברנה סוביניון. צעיר מאד אבל בניגוד ל – 2019 שעדיין מחפש את עיצובו הסופי כאן מדובר בהבטחה ברורה. זהו יין טוב שעתידו לפניו. איכות הפרי אומרת זאת, הרעננות שלו, הטנינים, החמיצות הגבוהה אך הטובה, עוד תוצר מצוין של הבציר הטוב הזה, 2018.
אז המערה הוא באמת יין טוב, והאולד וינס הוא יין נהדר.
אני אומר זאת בהתעלמות מוחלטת מרמת המחירים שלו המאד גבוהה מאד. זה גדול עליי, אולי לא ארכוש אותו אבל לטעום היה נהדר.

אז מה היה לנו ביום שישי זה?
אירוע קיץ, מאורגן היטב ומתוקתק, שונה מהרגיל, מותאם למשפחות עם ילדים בחופש הגדול, אולי לא לחובבי היין שבנינו המורגלים בעשרות דוכנים בכל רמות היין. אז נכון, לא היו 40 דוכנים, וגם איכות ומגוון לא היה בנמצא. אבל לחובבי היין היו את הסדנאות, שם הם מצאו את שחשקה נפשם.
הסתכלתי על החוגגים, להם היה אוכל טוב, יין, מתנפחים לילדים, נראה שכולם נהנו.
סחתיין, נתי, מחכים לאירוע הבא.



מודעות אחרונות בנושא: