לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

קריניאן גפנים צעירות של רקנאטי בציר ראשון2021 יוצא לשוק

מאת ליטל אוסטרובסקי, אורנה בן חיים יחסי ציבור ותקשורת | 14/06/2023

בשורה חדשה מיקב רקנאטי:
קריניאן גפנים צעירות של יקב רקנאטי
בציר ראשון, 2021, יוצא לשוק

מגפנים שניטעו בשנת 2017, ממש מול כרם הבעל הותיק – קריניאן פרא,
שבמורדות הרי יהודה

היסטוריה ארוכת שנים יש ליקב רקנאטי עם זן הקריניאן. יינות קריניאן "פרא", המיוצרים מענבים שנבצרו בכרם בעל ותיק שניטע בשנת 1991 באזור בית שמש וזכו לציונים גבוהים ולביקורות מעולות בארץ ובעולם, הובילו להחלטה ביקב לעשות צעד נוסף – ולטעת, מעבר לכביש, חלקת קריניאן חדשה וצעירה.

הכרם ניטע בשנת 2017, הטרואר הוא אותו טרואר, הקרקע היא אותה קרקע ו-10 מטרים בלבד מפרידים בין הכרמים. עם זאת, בניגוד לקריניאן פרא הותיק, הגפנים של הכרם הצעיר מקבלות השקיה עד לביסוסם של הגפנים ושל מערכת השורשים, ובעתיד גם הוא יהפוך לגידול בעל.
הגפנים בכרם החדש נטועות בשיטת ה"גביע", המאפשרת זרימת אוויר טובה יותר שמצננת את הפרי לאורך עונת הגידול וכן הצללה טבעית במהלך עונת ההבשלה.

גידול ב"גביע" על אדמת גיר ורנדזינה, במפנה דרום מזרחי, מאפשרים הבשלה איכותית ונאותה המאפשרת לחשוף את איכות הזן על מנעד גווניו.

בציר 2021 הוא בציר נפלא, המבטא את איכויות הזן והתאמתו לאזור הגידול. מספר גורמים חברו ליצור את איכויותיו של יין משובח זה: גיל הגפנים הצעירות, בציר ידני, סלקטיבי ומוקפד, יבול נמוך, גרגרים קטנים והבשלה מיטבית ומאוזנת מבחינה פנולית. עם קליטת הענבים ביקב החל תהליך של הפרדה מהשזרות, תסיסת גרגרי הענבים בשלמותם בטמפרטורות מתונות, נוזל חופשי בלבד (Run Free) ותקופת הבגרה במיכלי נירוסטה לשמירת רעננות וטוהר הפרי.

קריניאן גפנים צעירות בציר 2021, היוצא ממש בימים אלה לשוק, הוא יין כפרי ואלגנטי בעל פרי אדום רענן ופרחוני לצד עשבי תיבול ומבנה טאני רך ומלטף.

קריניאן גפנים צעירות 2021 – 85 ₪ לבקבוק



מודעות אחרונות בנושא: