לוח מודעות כללי פרסם מודעה חדשה

דון ג'וזפה – יינות, כהילים ומעדנים – משב רוח חדש ומרענן במחוזותינו

מאת רן בירון | 07/06/2021

דון ג'וזפה – משב רוח רענן במחוזותינו. חנות יין וכהילים, בר יין ואלכוהול, מעדניית יין, לא חשוב איך תגדירו את המקום החדש הזה, ברחוב הארבעה 16, תל אביב, כיף לבלות שם שעה קלה, או הרבה יותר, עם חברים, על כוס יין, או בקבוק שלם, בליווי מגשי גבינות ונקניקים, ולהנות, מהאירוח החם, הערכי ומעשיר הידע, של אפי כוץ והצוות שלצידו. וכמובן, אפשר גם לקנות ולהמשיך בבית.
לפני מספר ימים נערך מפגש הרצה מצומצם, ביוזמת אורלי סגל, דוברת ומנהלת יחסי הציבור של המקום החדש ואני חייב להודות שהוסרו כל הספקות שהיו לי לקראת המפגש. עוד חנות יין ואלכוהול? הרי יש אין ספור חנויות כאלה בתל אביב, אז מה החידוש?

את אפי כוץ הכרתי כסומלייה של המלון הירושלמי היוקרתי, ממילא. הוא תמיד היה נעים הליכות ובוודאי ידען יין רציני. אנחנו גם חברים בפייסבוק, ולמרות הקרבה שהמדיה הזאת יוצרת בין אנשים מכל קצוות תבל, אין כמו מפגש פנים אל פנים ואת זה חווינו הפעם. לאורך כשעתיים, טעמנו יינות מפתיעים, את רובם פגשנו בפעם הראשונה, כאשר המכנה המשותף לכולם היה המחיר. מלבד חריג אחד, או שניים, טעמנו בעיקר יינות שמחירם נע בין 55 ל 80 ₪., מבלי לפגוע בכבודם של יינות רבים יקרים יותר שנמצאים בתפריט הבית.

מאחר וכל הנוכחים בקיאים בטעימות יין לאורך שנים ארוכות, "בוודאי יותר ממני" אמר אפי בצניעות, התבקשנו לא להכנס לניתוח טכני של כל יין ולהסתפק בתגובה קצרה במונחי "טעים או לא טעים, מעניין, מפתיע, לא מה שחשבנו וכד". אפי ניסה לשכנע אותנו שכאשר יודעים לחפש, מוצאים פנינים, במחירים לכל כיס וזאת המגמה העיקרית שלו בפרוייקט החדש, במילותיו "חווית יין משוחררת ונגישה". לדעתי ולטעמי, הוא בהחלט הצליח. אני מודה, הופתעתי.

בין השאר, סיפר אפי, כי עודף הזמן שהיה לו בימי הקורונה, הביא אותו אפילו לעריכת סקר יסודי של היינות הרבים אשר נמכרים בחנויות הכלבו הגדולות ולא נרתע אפילו מיינות אשר נמכרים כ "ארבעה במאה וכד'…" וגילה אין ספור הפתעות. את המרשימות שבהן הכניס לתפריט היין של הפרוייקט החדש.

בשיחה אישית שניהלנו שנינו לאחר סיום המפגש, אפי גילה לי שהוא עוקב כבר זמן רב אחר הפוסטים שלי ויודע כי בין היינות שעולים על שולחננו, יש רבים שהם מאד רחוקים מהיינות שטעמנו הערב. עם זאת, הוא הודה שגם הוא וזוגתו חורגים מידי פעם לכיוון היקר יותר ובסופה של שיחה מעניינת, שנינו הסכמנו שיש יינות מצויינים ליום יום, למסעדות, לברי יין ולמפגשים חברתיים ויש יינות לחגים וארועים מיוחדים ואפשר בהחלט להנות הן מאלו והן מאלו.

לא נותר לי,אלא להודות לאפי ולאורלי ולאחל הצלחה גדולה למוסד החדש דון ג'וספה.



מודעות אחרונות בנושא: