לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

חדש מרקנאטי – סדרת כרם אודם – 3 יינות בסדרת כרם יחידני

מאת רן בירון | 22/02/2024

הבשורה החדשה מיקב רקנאטי – סדרת כרם אודם – 3 יינות בסדרת כרם יחידני

בימים אלו משיק יקב רקנאטי את יינותיו החדשים מכרם אודם. כרם זה נמצא באחד מאזורי הגידול הגבוהים ביותר בישראל, ולדברי היקב, הוא מציג "ביטוי מושלם לטרואר ולאופי הזני של כל אחד מהיינות אשר מיוצרים מהגפנים הנטועות בו".

יינות 'כרם אודם' שייכים לסדרת הכרם היחידני של היקב, אשר לדברי היינן הראשי, קובי ארביב זאת "סדרה הנותנת ביטוי ייחודי לטרואר, ושמה במרכז את חלקת הכרם ומיקרו האקלים הייחודי לה, סוג הקרקע, זן הענבים, שיטת הגידול והפילוסופיה הייננית שגובשה במהלך שנים רבות, מתוך מטרה להנגיש יינות אלגנטיים, גסטרונומיים, מוקפדים, איכותיים ויוצאי דופן".

עם נטיעות הגפנים לסדרה זו, בשנת 2017, החלו התכנון והבניה של היקב החדש. כך שיש בסדרה זו גם כרמים באזור הגבוה במדינת ישראל, 1050 מטר מעל פני הים וגם מתקן ייצור מהמשוכללים במזרח התיכון, מה שיצר איכות יוצאת דופן בזנים האצילים – סוביניון בלאן, קברנה סוביניון ומרלו.

מסביר קובי ארביב, היינן הראשי של היקב: "סדרת אודם הינה אבן דרך וחלק משמעותי בהתפתחות היקב על ציר הזמן. סדרה השואפת לדיוק, אותנטיות והתאמה של זן לאזור גידול. יינות סדרה זו משקפים, מורכבות עוצמה וגסטרונומיות, כזו התואמת אקלים ומכבדת את הטרואר ממנו הגיעה".

יינות כרם אודם:

סוביניון בלאן כרם אודם בציר 2021
מדברי היינן: "חורף חם באופן יחסי עם כמות משקעים ממוצעת, ללא גשמים אביבים מהותיים וטמפרטורות גבוהות במהלך חודש מאי הובילו לאשכולות מאווררים וקטנים יותר מהממוצע ולבציר איכותי עם הבשלה אופטימלית בכרם ייחודי זה. בציר ידני וסלקטיבי, סחיטה עדינה, טמפרטורת תסיסה מתונה ומבוקרת ויישון על המשקעים במשך 9 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי גדולות ומיוחדותתרמו ליצירת יין לבן יבש עשיר, מורכב ואלגנטי להפליא עם מאפייני פרי עשבוני לצד מינרליות עוטפת, מליחות וסיומת ארוכה ומענגת.
יינות בסגנון זה נמצא לרוב באזור עמק הלואר שבצרפת כדוגמת סנסר או פואי פומה. זהו סוביניון בלאן שזועק יוקרה ואלגנטיות".
מחיר מומלץ – 169 ₪
רשמיי: מקבל בהחלט את דבריו של קובי ארביב שהסגנון של הסוביניון בלאן הזה דומה יותר לסנסר ופואי פומה, שבהם מקדשים את הטרואר, לעומת הסגנון של ניו זילנד שמקדש בעיקר את הפרי עצמו. היין נקי מאד, אין בו ניחוחות וטעמים נלווים, הוא מרענן, מאוזן, עם חומציות מודגשת, אך לא מעיקה, סיומת ארוכה והעיקר. טעים מאד. אהבתי.

מרלו כרם אודם, בציר 2020
מדברי היינן: "חורף 2020 היה גשום מאוד וקר מהממוצע, מה שהוביל לצימוח אחיד ויפה בכרמים. האביב והקיץ היו חמים מהממוצע והובילו לבציר מוקדם יחסית, בעיתוי אידאלי והימנעות משיא הקיץ. בציר ידני סלקטיבי, השריה קרה ודימום על מנת להעלות עושר וריכוז פרי המלווה בטמפרטורת תסיסה ונוזל חופשי בלבד, ללא סחיטה כלל ויישון במשך 18 חודשים בחביות אלון צרפתי גדולות. כל אלה יצרו יין עם הבשלה פנולית מושלמת, פרי עוצמתי וביטוי אדמתי, סיומת מרגשת ומורכבת ויכולות יישון גבוהות ביותר, בדומה ליינות מרלו מהגדה הימנית בבורדו. מדובר ביין שהוא פריצת דרך בכל הקשור לזן הזה בישראל. יין שמגדיר בצורה נפלאה מה ניתן לעשות עם זן אציל זה בתנאים מיטביים. שוב ביטוי לחוסר הפשרות ביקב רקנאטי ודרך נפלאה להבין את זן המרלו ואת העשייה של היקב".
מחיר מומלץ – 189 ₪
רשמיי: אהבתי מאד את המרלו הזה. יין רגוע, הירקרקות הבורדולזית האפיינית אינה בולטת בו, הוא מציג בשומת פרחונית נעימה, תיבול עדין ומאופק, מתיקות קלה של שוקולד, קפה ווניל, יחד עם פרי שחור לא בשל, באיזון מלא עם החומציות והעץ. טעים שמזמין עוד לגימה ועוד לגימה לצד אוכל שלידו. יין כלבבי.

קברנה סוביניון כרם אודם בציר 2020
דברי היינן: "חורף 2020 היה גשום מאוד וקר מהממוצע, מה שהוביל לצימוח אחיד ויפה בכרמים. האביב והקיץ היו חמים מהממוצע והובילו לבציר מוקדם יחסית, בעיתוי אידאלי והימנעות משיא הקיץ. בציר ידני סלקטיבי, השריה קרה ודימום על מנת להעלות עושר וריכוז פרי המלווה בטמפרטורת תסיסה ונוזל חופשי בלבד, ללא סחיטה כלל ויישון במשך 18 חודשים בחביות אלון צרפתי גדולות. כך נוצר קברנה לחובבי הז'אנר הקלאסי. מדובר על יין עם מבנה אדיר וריכוז פרי שחור, עוצמה מרוסנת של הזן יוצרת ריגוש בחיך מבלי להתיש אותו, עם סיומת ארוכה ואלגנטית להפליא. ללא ספק קברנה ישראלי שמביא לידי ביטוי את הזן במלוא הדרו, עם המינרליות שלרוב נפגוש ביינות צרפתים מבורדו מהגדה השמאלית. מדובר ביין שיתפתח לאורך הארוחה ולמי שאוהב ולהיות הרפתקן שימתין ויעשה דרך עם היין במרתף ויגלה אוצרות בלומים שיש בו. זהו יין לסעודה עם חברים טובים".
מחיר מומלץ – 189 ₪
רשמיי: חייב להודות, מיד לאחר המזיגה, את המרלו אהבתי יותר מאשר את הקברנה סוביניון. לדעתי, הוא דורש יותר זמן בכוס כדי להביע את עצמו. נתתי לו את הזמן הזה והוא אכן העלה ניחוחות פירותיים נעימים, אשר הובילו לטעמי פרי שחור מאד מרוכז, יחד עם תיבול מינרלי מאופק, עץ באיזון נאה עם החומציות ורמת האלכוהול. לטעמי, ימים יגידו אם הוא יין למרחקים מאד ארוכים, אבל בוודאי ילווה בשנים הקרובות ארוחות בהנאה רבה כי הוא ממש יין עוצמתי שמבקש אוכל.

קרדיט צילום: איל קרן



מודעות אחרונות בנושא: