לוח מודעות כללי פרסם מודעה חדשה

המלצת יקב טפרברג לחג: מלבק ESSENCE 2016, שרדונה ESSENCE 2019, פמיטאז' INSPIRE 2019

מאת גלית צרקסקי, ליאת אריאב תקשורת ויחסי ציבור | 20/08/2020

שנה טובה מתחילה באחדות משפחתית!
שתהא זאת שנה מלאה בריאות והגשמה עצמית!
שנחגוג את ראש השנה וארוחת החג עם כוס יין משובח שיקרב ברגעים משפחתיים ויעשיר כל ארוחה לכדי הנאה צרופה.

המלצת יקב טפרברג לחג:
מלבק ESSENCE 2016
שרדונה ESSENCE 2019
פמיטאז' INSPIRE 2019

מלבק אסנס 2016
הרכב זני: 100% ענבי מלבק
מקור הענבים: עמק איילון, כרם המלבק הנמצא בעמק איילון נטוע בתוואי הנחל. הכרם נטוע על כנת SO4 וקלון 595 של זן המלבק. קלון זה הינו ממוצא צרפתי. כנת SO4 הינה כנה בעלת עוצמת צימוח בינונית הממתנת את עוצמת הצימוח של זן המלבק. שילוב הכנה והרוכב בתנאי האקלים של עמק אילון הינם שילוב המבטיח ענבי איכות. כמו כן, להעצמת האיכות ,הכרם עבר מספר דילולי אשכולות על מנת להגיע לענבים איכותיים בעלי ריכוז גבוה של ארומות וטעמים.
הבציר: מכני בשעות הלילה המאוחרות
נתוני בציר:
בריקס 26.3
חומציות [ג/ל] 5.9
pH 3.59

תהליך ייצור היין:
ענבי המלבק הגיעו ליקב בשעות הלילה המאוחרות, לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי המלבק למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. עם סיום ה- cold soaking העלנו את הטמפרטורה, הוספו השמרים והחלה התסיסה האלכוהולית בטמפרטורה של 27 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.
בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך כ-שלושה ימים. עם סיום ההשריה -extended maceration , סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין.
לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בעיקר בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות ואחוז נמוך בחביות עץ שנה שנייה למשך 18 חודשים. לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין.
לאחר בקבוקו, היין אף המשיך להתבגר בבקבוק למשך כ-6 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.
תיאור היין: היין בעל צבע מלא עוצמתי ועמוק, באף עולות ארומות מורכבות ועשירות של פירות אדומים בשלים, נגיעות טבק ושוקולד ובשר ועץ אלון צרפתי.
בפה, היין רך, בעל גוף מלא, טאנינים בשלים, איזון וסיומת ארוכה וטובה היין בעל איזון בטעמי הפרי

אנליזת היין:
סוכר [ג/ל] יבש
כהל [ב-% ] 14.5
חומציות [ג/ל] 6.2
pH 3.65

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק אך הוא יתפתח יפה מאוד במהלך השנים הקרובות
הצעת הגשה: בטמפרטורה של 18 מעלות עם ברווז צלוי ברוטב עשיר או גבינות מלאות וחריפות.
מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪

שרדונה אסנס 2019
שם היין: שרדונה אסנס 2019
הרכב זני: 100% ענבי שרדונה
מקור הענבים: ענבי השרדונה הגיעו מכרם הנטוע ברום הרי יהודה בגובה של 900 מטר מעל גובה פני הים. איכות הענבים הייחודית, הינה תוצאה של מיקומו המיוחד של הכרם ותנאי האקלים הקרירים במיוחד בשעות הלילה ובשעות הבקר המוקדמות התורמות לאיכות הענבים. כרם זה עבר מספר סבבים של דילול אשכולות על מנת להגיע לענבים העשירים במיוחד באפיונו הזני בטעמים ובארומות.
נתוני בציר:
בריקס 24.2
חומצה [ג/ל] 6.35
pH 3.55

תהליך ייצור היין: הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר בציר ידני ונכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. הסחיטה נעשתה בפרס פנאומטי אינרטי עם מעטה של גז חנקן – לצורך שמירה על מגוון הארומות של הענב. המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרוייה הרחפה – FLOTATION. בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן, המאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה.
לאחר יומיים תסיסה במיכל נירוסטה מקורר, הועבר היין הלבן התוסס לחביות עץ אלון צרפתיות חדשות ובנות שנה אחת להמשך התסיסה האלכוהולית עד תומה, ולהתבגרות בחביות אלו.
כאמור, לאחר סיום התסיסה הכוהלית, היין התבגר על שמריו בשיטת ה- "sur lie" למשך כ- 7 חודשים. במהלך ששת החודשים הראשוניים היין עבר אחת לשבוע, ערבוב של משקעיו בתהליך ה- battonage.
לאחר הבקבוק, היין התבגר בבקבוק לפני שיווקו לשוק.
תיאור היין: צבע היין צהבהב עדין וצלול, ליין בוקה עשיר המלווה בארומות נקיות של פרי טרופי, אננס, הדרים בשילוב עם חמאה ועץ אלון אלגנטי.
בפה, היין פירותי, מאוזן, בעל חמיצות עדינה וגוף בינוי – מלא עם סיומת עגולה, מהנה וארוכה.י היין: היין בעל איזון בטעמי הפרי והעץ. יין מורכב, בעל ארומת
אנליזת היין:
סוכר יבש
כהל [ב-%] 13.6
pH 3.51
חומציות [ג/ל] 6.6

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק
הצעת הגשה: בטמפרטורה של 14 מעלות עם דגים מבושלים או מנות עוף עשירות.
מחיר מומלץ לצרכן: 75 ₪

אינספייר פמיטאז 2019
שם היין: אינספייר פמיטאז 2019
הרכב זני: 50% דבוקי, 30% גוורצטרמינר, 20% סוביניון בלאן
מקור הענבים: הדבוקי נבצר מחלקה ותיקה מאזור עמיקם, הסוביניון בלאן נבצר מהגליל התחתון והגוורצטרמינר מחלקת החובלה שבגוש עציון.
הבציר: ידני בשעות הבוקר ומכני בשעות הלילה
נתוני בציר ממוצעים:
בריקס 21.7
חומצה [ג/ל] 5.1
pH 3.55

תהליך ייצור היין:
ענבי הדבוקי הגיעו ליקב בשעות הצהריים המוקדמות לאחר שנבצרו ידנית. הענבים המרוסקים עברו קירור במחליף החום ל-12 מעלות , בדרכם לפרס הפניאומאטי האינרטי – המגובה בחנקן, על מנת למנוע לחלוטין חימצון של טעמים וארומות המצויים בענבים. הענבים נסחטו בפרס הפניאומאטי האינרטי בלחץ נמוך ביותר ,בסחיטה עדינה ואיטית וללא חשיפה לחמצן על מנת לקבל תירוש ענבים עשיר ואיכותי.
המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרוייה הרחפה – FLOTATION . בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן והמאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה.
למיץ הוספו שמרים והיין תסס במיכל נירוסטה במשך של כ-15 יום.
ענבי הסוביניון בלאן והגוורצטרמינר שנבצרו באופן מכני בשעות הלילה כשבועיים מאוחר יותר עברו תהליך ייצור דומה.
לאחר מספר טעימות של פנל הטועמים של היקב הורכב הבלנד הסופי
היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.
תיאור היין: בלנד לבן זה הינו שילוב ייחודי בין זנים שונים המתאחדים לכדי יין שלם והרמוני. הזן המוביל ביין זה הינו זן הדבוקי, זן עתיק ומסורתי בארץ המעניק אף עשיר התורם עם הזנים האחרים ניחוחות פרחוניות ופירותיות בשילוב תיבוליות מאופקת. היין מאופיין במרקם רך ונעים, יש בו שילוב עסיסי בין מתיקות פרי לחמיצות עדינה ומהנה
אנליזת היין:
סוכר [ג/ל] יבש
כהל [ב-% ] 12.1
חומציות [ג/ל] 6.2
pH 3.4

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק
מחיר מומלץ לצרכן: 60 ₪



מודעות אחרונות בנושא: