לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

המלצת יקב טפרברג לחג: שרדונה אסנס 2016 וקברנה סובניון אסנס 2014

מאת שמרית אלון, אריאב תקשורת | 09/08/2018

סדרה : ESSENCE שנת בציר: 2016 הרכב זני: 100% ענבי שרדונה

ענבי השרדונה הגיעו מכרם שרדונה, הנטוע בעמק איילון על שיפוע גבעה במפנה דרום מזרחי. איכות הענבים הינה תוצאה של מיקומו המיוחד של הכרם, הנהנה בעיקר משמש הבוקר בעוד הטמפרטורות נעימות וקרירות יותר ואילו בשעות אחר הצהרים, החמות יותר, הוא מצוי בפחות חשיפה לשמש. כמו כן, תנאי אקלים קרירים במיוחד בשעות הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות, תורמות לאיכות הענבים ובמיוחד לריכוז הארומות שבענבים. ענבי הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות ונכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. לאחר סיום התסיסה הכוהלית, היין התבגר על שמריו בשיטת ה-"sur lie" למשך כ- 10 חודשים.
צבע היין זהוב עדין וצלול, ליין בוקה עשיר המלווה בארומות נקיות של פרי טרופי, אננס, הדרים בשילוב עם חמאה ועץ אלון אלגנטי. בפה, היין פירותי, מאוזן, בעל חמיצות עדינה וגוף בינוני – מלא, עם סיומת עגולה, מהנה וארוכה.

מחיר מומלץ לצרכן : 75 ₪

קברנה סוביניון אסנס 2014
סדרה : ESSENCE שנת בציר : 2014 הרכב זני : 100% ענבי קברנה סוביניון
ענבי הקברנה סוביניון נבצרו משני כרמים ייחודיים ונבחרים הגדלים בטופוגרפיה ובאקלים הררי. הכרם הראשון והעיקרי נמצא בגליל העליון בעמק קדש והכרם השני נמצא ברום הרי אפרים. כרמים אלו מתאפיינים בטופוגרפיה שונה. הכרם בעמק קדש נטוע בגובה של 450 מטר מעל גובה פני הים . הכרם נטוע על גבי כנה מתונה . הכרם נהנה ממיקרו אקלים ייחודי ואופטימאלי לענבי קברנה סוביניון. הכרם בהרי אפרים נטוע בגובה מעל 650 מטר מעל פני הים , בתנאי אקלים הרריים , בעוצמת צימוח מתונה ובהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה הגורמת לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות . ענבי הקברנה סוביניון נבצרו מכל כרם בנפרד בזמן ההבשלה האופטימאלית של הענבים ובשעות הבוקר המוקדמות הגיעו הענבים ליקב. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הקברנה סוביניון למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית . עם סיום ה- cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית של ענבי הקברנה בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שמונה ימים . עם סיום ההשריה -extended maceration , סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים. תהליך זה נעשה לכל כרם בנפרד.
צבע היין אדום עד שחור, באף עולות ארומות עשירות של פירות יער שחורים ,נגיעות של קקאו, קפה, ומעט אדמה עם עץ אלון אלגנטי. בפה היין מאוזן ,עגול עשיר מאוד ובעל מבנה מלא ועוצמתי ,הטאנינים רכים ומוצקים והסיומת ארוכה וחלקה.
מחיר מומלץ לצרכן : 100 ₪

צילומים: אייל קרן



מודעות אחרונות בנושא: