לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

הסקוטית מבית ישרקו מרחיבה את קטגוריית יינות הרוזה

מאת ענת דאוס, דניאלה רייכנבך יחסי ציבור ותקשורת | 09/08/2021

הסקוטית מבית ישרקו מרחיבה את קטגוריית יינות הרוזה

משיקה לקראת חגי תשרי: וריטה דו טרואר רוזה ו- לה שאפל רוזה
מיקב "שאטו לה גורדון" פרובאנס, צרפת.

החברה הסקוטית מבית ישרקו, מרחיבה את קטגוריית יינות הרוזה ומשיקה לקראת חגי תשרי: וריטה דו טרואר רוזה ו- לה שאפל רוזה מיקב "שאטו לה גורדון" פורבאנס, צרפת.
וריטה דו טרואר רוזה – היין יבש ועשוי מזני ענבים סנסו, גרנאש נואר, סירה. היין הרמוני ומתאים למאכלי ים, בוייאבז (מרק דגים מתובל) וגם לבשרים קלים וגבינות. הרוזה בעל צבע ורוד בהיר. ושופע ניחוחות של אשכוליות ורודות ופרחים. הטעם מאוזן והרמוני, מלא רעננות וברקע של פטל ודומדמניות. הסיומת עדינה ואופיינית לרוזה מפרובאנס. הענבים ליין זה נבחרים בקפידה, בבציר לילי, ונעשה כך בכדי לנצל את הטמפרטורות הנמוכות ובכך לשמר את איכות הענבים. ביקב עובר הפרי סחיטה עדינה בקור ורק התירוש הראשוני של הסחיטה נלקח לתסיסה, אשר נעשית גם כן בקור. כך, נשמרת הזהות הטרוארית של היין ומכאן גם שמו. מחיר מומלץ: 79 ₪, 750 מ"ל, מומלץ לשתות בטמפרטורה של 9-10 מעלות.

לה שאפל רוזה – היין יבש, פירותי ורענן, ועשוי מזני ענבים סנסו, גרנאש נואר, סירה. מתאים לארוחת צהריים, למנות דגים שונות, כמתאבן ואף כמלווה לקינוחי פירות. הרוזה בצבע ורוד בהיר, חיוור אך צלול עם עדינות המזכיר פלחי אשכוליות ורודות. הטעם שופע ומאוזן סביב רעננות, עדינות ומתיקות. עשיר בפירות טריים קטנים כגרגירי יער ובעל סיומת רעננה כשל סורבה תות. המיץ עובר השרייה קלה בלבד על הקליפות הענבים ומופרד מיד, לקבלת יין ורוד חיוור. בהמשך עובר התירוש התססה במכלי נירוסטה בלבד, ומבוקבק לאחר ייצוב וסינון. מחיר מומלץ: 209 ₪, 750 מ"ל, מומלץ לשתות בטמפרטורה של 8-9 מעלות.
שאטו לה גורדון מקום קסום שנבנה לפני מאות שנים וכיום היא בין אחוזותיה המפוארות ביותר של פרובאנס. היא נרכשה ע"י קבוצת "ורנקן" , יצרנית שמפניה פומרי ומותגי פרימיום איכותיים אחרים, כבר לפני יותר מ-20 שנים. סביב האחוזה 3,300 דונמים של כרמים, שמהם מייצרים מגוון יינות, בעיקר יינות רוזה.

פרובאנס, חבל ארץ נפלא ליינות רוזה: בחודשי אוגוסט וספטמבר, האקלים מסייע לענבים לספוג את אור השמש ולהבשיל כהלכה, ולפתח טעמים פירותיים, פירחונים ומתובלים. שאטו לה גורדון היא כיום מרכז של מחקר ופיתוח של יינות רוזה בפרובנס הודות לשנים שבהן הושקעו מאמצים רבים בפיתוח שיטות בציר וייננות מתאימות. הענבים נבצרים בלילה מזה 20 שנים, ומאז 2008, חלקם גם נבצרים בבציר ידני. הבציר הלילי מאפשר ליקב לשמור על טמפרטורות נמוכות של הענבים. כך, נשמרות גם הארומות העדינות ביותר של הפרי – והן מוצאות את מקומן גם ביין.

ניתן להשיג בסניפי טיב טעם, בחנויות מקצועיות ובמסעדות וברים נבחרים
אתר חברת ישרקו



מודעות אחרונות בנושא: