לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

השקת רקנאטי ספיישל רזרב בציר 2019, יין הדגל של יקב רקנאטי וטעימת היינות שממנו הוא מורכב

מאת רן בירון | 12/07/2023

השקת רקנאטי ספיישל רזרב בציר 2019 יין הדגל של יקב רקנאטי וטעימת היינות שממנו הוא מורכב

השבוע הושק הספיישל רזרב 2019 של רקנאטי. המפגש נפתח בדברי ברכה קצרים של לני רקנאטי, ומיד לאחר מכן עברה רשות הדיבור ליינן הראשי של היקב, קובי ארביב, אשר הנחה את הטעימה.

אמנם הושק רק יין אחד, אבל, כמיטב המסורת בשנים האחרונות, הוצגו לטעימה דגימות של מרכיבי היין הזה, ורק לאחר טעימת כל אחד מהם בליווי הסברים ותובנות, נטעם הממסך הסופי – הספישל רזרב 2019.

היין הזה מלווה את היקב מראשית דרכו, מהבציר הראשון ב 2000. הוא התחיל כממסך בורדולזי של קברנה סוביניון ומרלו, אך עם הזמן, ככל שיקב רקנאטי סיגל לעצמו יותר ויותר את הסגנון הים תיכוני, נוספו הסירה, הקריניאן והמרסלן וגם מעט פטי סירה.

לא תמיד, חיבור של כמה מרכיבים יוצר שלם שכולו טוב, אבל, לטעמי, קובי רקח כאן שילוב מוצלח מאד, של כמה זנים, מארבעה אזורי גידול שונים, גליל עליון, רמת הגולן, עמק יזרעאל ושפלת יהודה, כאשר כל אחד מהם, תרם את חלקו לבניית הממסך.

המרסלאן מעניק ליין את ניחוחות הפרחים ואת החומציות המרעננת, הפטי סירה מוסיף נוקשות, כיאה לזן הזה ויחד עם הקריניאן פרא, שאותו אנחנו מכירים כבר זמן רב כיין זני מרשים, משלים את המבנה הטאני והשרירי של הממסך. וכמובן, הקברנה סוביניון מוביל את הירקרקות הבורדולזית העדינה, המתיקות המאופקת, הנוכחות היפה על החך והאחרון אחרון חביב, הסירה, אשר מביע היטב את מאפייניו האלגנטיים והוא לטעמי, הדומיננטי ביותר בממסך הסופי. בסה"כ, יין מרשים בוודאי ימשיך להשתבח בעשור הקרוב, אך עם חידרור נאות, מציג כבר עכשיו את מלוא הדרו. מחירו 205 ₪.

ו… ממקור ראשון, להלן כמה מדבריו ומתובנותיו של קובי ארביב במהלך ההשקה כפי שרוכזו ותומצתו ע"י ליטל אוסטרובסקי מ"אורנה בן חיים יחסי ציבור ותקשורת" (ציטוט מלא)

רקנאטי ספיישל רזרב, יין הדגל האדום של יקב רקנאטי, מבטא את המיטב שבכל שנת בציר ומגלם בתוכו את חלקות הכרם המובחרות ביותר של היקב, מהם יוצרים הייננים את היין האיכותי ביותר בכל שנה ושנה.
חמישה זנים שונים יצרו את יין הספיישל רזרב 2019, והם נבצרו מכרמים הפזורים בארבעה אזורים בארץ: גליל עליון (קברנה סוביניון וסירה), רמת הגולן (מרסלאן), עמק יזרעאל (פטיט סירה) ושפלת יהודה (קריניאן פרא).
עונת גידול 2019 התאפיינה בחורף גשום מהממוצע עם טמפרטורות מתונות החל מחודשי האביב ועד למועד הבשלת הענבים. תנאי אקלים אלה הובילו לבציר בחלקו המתון של הקיץ.
לאחר בציר ידני וסלקטיבי לכל זן בנפרד, הועברו הענבים להשריה קרה ודימום במטרה להגדיל את יחס הקליפה ולהעלות את עושר היין וריכוז הפרי. התסיסה לוותה בטמפרטורות מתונות ולאחר מכן, תנועת נוזל חופשי בלבד (Free Run) ללא סחיטה. במשך תקופת היישון וההבגרה בחביות אלון צרפתי גדולות למשך 20 חודשים, עבר היין סדרת טעימות בהן נקבע הבלנד הסופי מתוך רצון לשקף את הטוב ביותר משנת הבציר.
השילוב של תנאי האקלים המתונים והקרירים בעונת גידול זו לצד התאמה של כל זן לאזור הגידול האידיאלי עבורו, הובילו ליין המציג הרמוניה מושלמת: יין עם מורכבות, עומק ואין ספור רבדים אשר מקנים עוצמתיות, רעננות, תיבלון ויכולת התיישנות רבת שנים.
רשמי טעימה: יין עשיר ומורכב, בעל גוף מלא וחמיצות מאוזנת. ליין ארומות של פירות יער שחורים, טבק, פלפל שחור ותבלון ים תיכוני.
מחיר מומלץ לצרכן: 205 ₪


במטרה לבטא את האזוריות ומאפייני המקום של כל אחד ממרכיבי יין הדגל שלנו, בחרנו להציג בפניכם 4 יינות המייצגים נאמנה זן ואזור גידולו, אשר מחלקות הכרם שלהם הופק יין זה.
כולם מאותו בציר – 2019 ויוצרו במהדורה מוגבלת.

מרסלאן 2019 – קדמת צבי
מרסלאן הינו זן ענבים ייחודי אשר פותח בתחילת שנות ה-60 בדרום צרפת. הכלאה יוצאת דופן זו נוצרה משני זני ענבים, מהידועים והמוכרים ביותר בעולם. מחד, זן הקברנה סוביניון האציל והמלכותי ומאידך הגרנאש הפראי והאדמתי. בשנת 2012 זכינו להיות בין הראשונים בעולם, לייצר מרסלאן זני –הראשון שיוצר כאן באדמת המקום, בארץ ישראל. הכרם, בקדמת צבי שברמת הגולן, ממוקם בגובה של 500 מטרים מעל פני הים, על קרקע בזלת וטוף בלוי. כיקב פורץ דרך בעשייה הים תיכונית, בחרנו באופן טבעי לייצר יין המבטא מאפייני פרי ופרחוניות, טאנינים רכים וסיומת הרמונית ועדינה. יין המרסלאן התיישן 12 חודשים בחביות 500 ליטר המיוצרות במיוחד עבורנו, באזור בורגונדי שבצרפת ובוקבק לאחר סינון גס בלבד.

פטיט סירה 2019 – כרם יזרעאל
כרם יזרעאל הוותיק נטוע על אדמת עמק כהה. גפניו, אשר התעבו והעמיקו שורשים לאורך השנים, מפיקות ענבים בצבע סגול-שחור עמוק, עם גרגרים מרוכזי ארומות וטעמים. יין זה מבטא עוצמה מאופקת ואמירה ייננית טהורה. כזו המביאה את החיבור הישיר לבית הגידול של הכרם, לאדמת העמק העשירה ולביטוי יפהפה של מאפייני זן ייחודי זה. המנעד הארומטי של היין רחב מאוד ונע בין טקסטורה קטיפתית של פירות יער אדומים וסגולים, לעשבוניות ים תיכונית וסיומת ארוכה וקרירה. היין התיישן 12 חודשים בחביות 500 ליטר המיוצרות במיוחד עבורנו באזור בורגונדי שבצרפת ובוקבק לאחר סינון גס בלבד.

קריניאן "פרא" 2019
כרם הקריניאן ממוקם במורדות הרי יהודה, על גבי קרקע גירית ומנוקזת. הגפנים הוותיקות גדלות ללא השקיה, בשיטת גידול "גביע" עם מראה קדום, מוצלל ופראי. יין ייחודי זה מממש את הקו הים תיכוני של היקב בדגש על הבלטת פרי עם מאפיינים מקומיים, גידול מותאם סביבה וייננות רגישה ומאופקת. עם אור ראשון נבצרים ענבי הכרם באופן ידני וסלקטיבי ובהגיעם ליקב עוברים הפרדה עדינה משזרותיהם ומשם ממשיכים לתסיסה מבוקרת במיכלים קטנים. היין התיישן 12 חודשים בחביות 500 ליטר, המיוצרות במיוחד עבור היקב באזור בורגונדי שבצרפת ובוקבק לאחר סינון גס בלבד. יין עוצמתי המתאפיין בריכוז פרי יוצא דופן ובתיבול ארץ ישראלי, שורשי ופראי.

סירה 2019 – כרם דישון
כרם דישון שוכן למרגלות קרן נפתלי בגליל העליון. חלקה ייחודית זו, המשלבת שיטת גידול השמה דגש על הדלייה מוצללת ומאווררת, מעניקה תנאים אידיאליים להבשלת ענבי הסירה. כרם זה מפיק יין בעל צבע אדום-סגול עז וארומה אופיינית של פרחי סיגליות, לבנדר, פרי אדום ופלפל שחור. היין משקף את הגישה הים תיכונית של היקב במיטבה, תוך דגש על ביטוי מאפייני פרי ופרחוניות, טאנינים רכים וסיומת ארוכה ועדינה. ליצירת יין זה נבצרו ענבי הסירה באופן ידני וסלקטיבי, זאת לאחר שנבחרו מתוך שורות הגפנים האיכותיות ביותר בחלקת הכרם. בהגיעם ליקב, ולאחר מעיכה עדינה של הגרגרים, תססו הענבים במכלים קטנים בשילוב שזרותיהם. השימוש בשזרות תורם לעשיית יינות סירה אותנטיים, מתובלים, פרחוניים ואלגנטיים, המבטאים את טוהר הזן, מאפייניו והמקום בו גדל. היין התיישן 12 חודשים בחביות 500 ליטר המיוצרות במיוחד עבורנו באזור בורגונדי שבצרפת ובוקבק לאחר סינון גס בלבד.



מודעות אחרונות בנושא: