חדשות היין במסעדות

מאת גלי וולוצקי | 02/01/2023

ממש בקרוב תיפתח המסעדה החדשה של השף המנוח ז׳ואל רובושון בארץ – L’Époque, במלון אלקונין ברחוב לילינבלום בתל אביב. על תפריט היין הופקד הסומלייה נעם זרח, מי שניהל כמה מהברים החזקים בעיר ובהם את השופטים, הקונסיירג׳ ואת הבר במסעדת ג'ורג׳ וג׳ון.
זרח בנה תפריט יין של כ-200 בקבוקים שמתרכז בצרפת ובעיקר בבורגון, ותואם לרוח הקלאסית של תפריט האוכל, ״אני בעיקרון איש של בורדו אבל ייבוא הבורדו לארץ מצומצם יותר לעומת ייבוא מבורגון שהוא מצוין״ הוא אומר. כ-60% מהבקבוקים יהיו צרפתיים והשאר, הוא אומר, יגיעו מרחבי העולם וגם מהארץ ״בישראלים הלכתי על יקבים קלאסיים כמו קסטל, מרגלית, ויתקין וכמה יקבי בוטיק כגון מיה לוצ׳ה, להט וספרה״. כ-15 יינות ייפתחו לכוסות מדי יום במחירים שינועו בין 46 ל-72 ש״ח לכוס, ובהמשך ייבנה גם תפריט כוסות ייחודי שיוגש לצד ארוחת הטעימות של המסעדה בשני מסלולים – חצי תפריט ותפריט שלם, במחיר שטרם נקבע.
מלון אלקונין, לילינבלום 9, תל אביב. פתיחה בתחילת ינואר.


הסומלייה נעם זרח, מסעדת L’Époque. צילום: אלכסנדר אסדו

ובמקום החדש – cote, בר היין של אלעד שהם, יונתן בוטביה ודניאל שטרקמן כבר משתרכים התורים. הבר שפתוח בינתיים במתכונת הרצה מציע תפריט יין מרשים לצד רשימת מנות מהודקת שכוללת מנות כמו כריך blt, צ׳יפס, צלחת נקניקים, סלט קיסר ופטה כבד, אווירה אלגנטית של אור נרות ומוזיקה צרפתית ותחושה של מוסד בהתהוות.
אחד העם 33 פינת קרל נטר, תל אביב. פתיחה בשעות ההרצה – מהשעה 18:00 בערב.

וגם המוס בפלורנטין, בר היין החדש של טל רשבסקי, הבעלים של מסעדת הפסטה טומטומאטו שידוע בכינוי 'הפסטה נאצי', כבר פתוח. בר היין פתוח במתכונת המסעדה הסמוכה – כלומר בימים ובשעות שאינם צפויים מראש, אבל כאן תמצאו תפריט של יינות מהארץ ומהעולם, לזניות ושלל נשנושים.
שדרות וושינגטון 23, תל אביב. לשעות פתיחה מומלץ להתעדכן בעמוד הפייסבוק.

וב-Wine Bar, בר היין של קבוצת טלביה בירושלים, מקדישים את ינואר ליינות בורגון עם תפריט יין מיוחד הכולל 5 לבנים ו-5 אדומים מחבל הארץ האהוב, מתוכם 6 יינות פתוחים גם לכוסות. למשל – מאקון של דו רוש (55 ש״ח לכוס, 192 ש״ח לבקבוק), פינו נואר של לה וילט (38/135), או בורגון אדום של ארלו ב-350 ש״ח, ובלבנים בורגון לבן של ברנרד דפה (45/158), מאקון של לואי ז׳אדו (50/175), ושאבלי פרמייר של דומיין פוריי ב-260 ש״ח לבקבוק.

חדשות היין במסעדות – 16.12.22
חדשות היין במסעדות – 1.12.22
חדשות היין במסעדות – 17.11.22

[ ספרו לנו מה חדש אצלכם במחלקת היין במסעדה/בר יין, לגלי gali.vo@gmail.com או אלינו info@sommelier.co.il  ]