לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

יינות הרוזה ממשיכים לצבור יוקרה ועכשיו, גם בנימינה, עם רוזה יוקרתי – פרפום דה בנימינה

מאת רן בירון | 02/03/2021

בעשור האחרון, הן בעקבות ההתחממות הגלובלית, והן בעקבות הנטייה הבולטת, במיוחד של הדור הצעיר של חובבי היין, לכיוון של יינות פחות עוצמתיים, עם רמת אלכוהול פחות מעיקה, יינות שלא צריך להמתין שנות דור להתבגרותם, באה עדנה ליינות הרוזה הקלים והמרעננים.

לאורך שנים רבות, מעוזי יינות הרוזה היו עיירות היין טבל ולירק בפרובנס. לטעמי, יינות אלו הם עדיין המובילים בתחום, הם הסמן הימני של יינות הרוזה האיכותיים, אבל כיום, הם בוודאי לא לבד. הרוזה הפך לחלק בלתי נפרד מהוויית היין, הקיץ הארוך במקומות רבים בעולם, וכמובן גם במחוזותינו, הביא לכך שיינות רוזה כלולים במגוון היינות של מרבית היקבים והאיכות, הולכת ועולה. לא עוד שאריות שנפסלו מלהכנס לממסכי יינות אדומים, אלא יינות שתוכננו מראש להיות רוזה איכותי ונבנו כך מהכרם ועד התוצר הסופי בכוס היין.

בימים אלו מציגים יקבי בנימינה את ה "פרפום דה בנימינה", יין רוזה יוקרתי שמצטרף לקטגוריה הצומחת של יינות רוזה פרימיום בארץ ובעולם. דוברי היקב מתארים אותו כ"יין ארומטי, שחוגג כולו את הפריחה והניחוחות שמילאו את אוויר המושבה, בתקופה בה פעל מפעל בשמים חלוצי במקום".

יונתן שוטס, היין ראשי יקבי בנימינה הוסיף ואמר: "ההשראה ליצירת היין התפתחה מהחיבור האישי העמוק למושבה ולהיסטוריה המשותפת שלנו כעם בארץ ישראל. כמי שגדל והתחנך באזור, שמעתי מילדות את הסיפורים על מפעל תמציות הבושם ועל המורשת שמלווה את יקבי בנימינה. לצד הביקוש הגובר ליינות איכות בקטגוריית הרוזה, יצרנו יין ארומטי, מותאם לאקלים שמגלם את כל האיכויות שאנחנו מחפשים ברוזה פרימיום".

לדברי היקב, "היין מבוסס על ממסך של 88% ענבי גרנאש ו 12% ענבי ברברה מכרם יחיד ברמת סירין, בגובה 300 מטר מעל פני הים, נטוע על אדמת בזלת, המאפשרת צמיחה מאוזנת של הגפנים והבשלה אחידה ואיכותית. חורף 2020 ברמת סירין היה גשום וקר מעל הממוצע, האביב היה ארוך עם לבלוב ופריחה מעט מאוחרות. עונת ההבשלה והבציר היו בזמן".

באשר לתהליך הייצור, מסביר היינן כי "ענבי הגראנש והברברה נבצרו מוקדם יחסית על מנת לשמר רמת חמיצות טבעית גבוהה ורמת סוכר מתונה. הענבים שהו במגע עם הקליפות מן התירוש הורוד עד שהתקבל. לאחר הסחיטה כל זן הועבר לשיקוע, הצללה ותסיסה במיכלי נירוסטה. לאחר התסיסה חלק מהגראנש והברברה הועברו להתבגרות בחביות עץ אלון למשך 3 חודשים. לאחר מכן נבנה הבלנד הסופי".

טעמתי ונהניתי. אהבתי מאד את הסגנון שנוצר מחיבור שני הזנים. הגרנאש בולט כמוביל בממסך, אבל התרומה של זן הברברה, אשר מטבעו משלב מתיקות על פני החך וחומציות בולטת בבליעה, משמעותית ביותר ותורמת לרעננות של היין, אשר נושאת על גבה ניחוחות וטעמי פרי הדר, במיוחד אשכולית, לצד לימוניות מאופקת. אין לי ספק שהיין נוצר מתוך ראיית המטרה הסופית ולכך כוון מלכתחילה ושלושת חודשי החבית, בוודאי תרמו לעידון הטעם הסופי.

מעבר לניחוחות והטעמים, אי אפשר להתעלם מדרך הצגתו השיווקית. היין ארוז בקופסת קרטון דק, אשר נפתחת כמניפה עם ציור רקע בצבע היין, כיאה להצגת והגשת יין יוקרתי. נכון, אל לנו להסתכל בקנקן, אלא במה שיש בו, אבל, לטעמי, הרוזה החדש של בנימינה, תוכו כברו. יין מענג ומרענן. מחירו לצרכן: 89 ₪.

צילומים: אפרת אשל.



מודעות אחרונות בנושא: