לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

יקבי כרמל מרחיבים את מותג הפרמיום Carmel Signature ומשיקים את סדרת Xperiment

מאת מוסי עידה, שטרן אריאלי סער תקשורת | 02/08/2023

יקבי כרמל מרחיבים את מותג הפרמיום Carmel Signature ומשיקים את
סדרת Xperiment

סדרת Xperiment המושקת כעת תחת מותג הפרמיוםCarmel Signature מציגה זנים, שיטות גידול ותהליכי ייצור חדשים בשלושה יינות זניים

יקבי כרמל מרחיבים את מותג יינות הפרמיום Carmel Signature, ומשיקים תחתיו את סדרת היינות Xperiment. מדובר בסדרת יינות חדשנים ופורצי דרך המיוצרת בכמויות קטנות במסגרתה נוסו ונבחנו זנים חדשים, שיטות גידול ותהליכי ייצור יין חדשים. החדשנות והמקצועיות בתהליך פיתוח הסדרה החדשה, באים לידי ביטוי כבר בשלבי החקלאות בכרם ובאופן גידול הענבים, הבחירה והטיפול באדמה, באופן ההתייחסות לזנים, תהליכי הייצור ופרמטרים נוספים אשר משפיעים על איכות וטעמי היין. יינות הסדרה, אשר יוצרו בכמויות קטנות ומדודות, מאפשרים לקהל מומחי יין ליהנות מיינות מקוריים ומפתיעים לצד המשך למידה ובנייה של טעמים ומסורות גידול חדשניות.

סדרת יינותXperiment מצטרפת לפורטפוליו יינות Carmel signature הכולל בין היתר את סדרת Mediterranean Vats, סדרה Vineyards, סדרת Single vineyards, סדרת מעליא, היינות האייקונים Mediterranean ו- Limited edition. המשותף לכל סדרות המותג הוא ייצור יינות משובחים באיכות הגבוהה ביותר, שטופלו באופן דיפרנציאלי בכל תהליך הכנתם, החל מבחירת הכרמים, שיטות הגידול ועד ליישון בבקבוק. במהלך השנה האחרונה זכו יינות Carmel Signature להוקרה והכרה בתחרויות יין בינלאומיות ומקומיות, ביניהם מדליית זהב וציון של 95 נקודות ל- Mediterranean 2020 בתחרות היוקרתית ביותר של עולם היין – DWWA (דיקנטר) שנערכה לאחרונה באנגליה.

רן אסא, מנהל אגף השיווק ביקבי כרמל: "אנו נרגשים להשיק את סדרת Xperiment, תחת מותג הפרימיום של יקבי כרמל Carmel Signature, המייצגת את ערך החדשנות המתמדת של המותג והעשייה הייננית בהובלת יפתח פרץ וצוות הייננים. הסדרה מאפשרת לקהל מומחי היין להנות מיינות מקוריים ומפתיעים כחלק מפורטפוליו יינות הפרמיום העשיר של היקב".

יפתח פרץ, היינן הראשי של יקבי כרמל: "כאנשי אדמה ויין אנחנו לא מפסיקים לחקור את יחסי הגומלין שבין הטרואר, הכרמים ותהליכי ייצור היין. יינות הסדרה, הם מהדורות מוגבלות של הניסיונות שצלחו מעל למשוער וימכרו בכמויות קטנות של לכל זן. הסדרה מאפשרת לנו גם להציג לקהל מומחי היין מקוריות מפתיעה בזנים ובאופני גידול המשפיעים על טעמי היין, וגם לאפשר לצוות הייננים והאגרונומים של היקב לבחון אופני התקבלות, ולפתח חדשנות עתידית בענף".

בשלב ראשון סדרת Xperiment תכלול שלושה יינות זניים לבנים, מבציר 2022:

Viognier (ויונייה) 2022
יין לבן יבש המופק מענבי ויונייה, שנבצרו מכרם תל מחפי, על קרקע וולקנית שבעמק הבכא. שילוב של סקוריה, טוף ואפר וולקני ייצרו קרקע מינרלית עם יכולת אחיזת מים גבוהה, לצד יכולת ניקוז יעיל של עודפי המים. הקרקע הדלה בחומר אורגני, לצד תכונותיו הטבעיות של הזן, הביאו לצימוח עלווה עצור ומאוזן ואזור אשכולות פתוח ומאוורר.
לאחר סחיטה עדינה ו- 48 שעות של הצללה טבעית, הועברו הענבים לתסיסה בחביות עץ אלון צרפתי, שם שהה היין על משקעיו במשך כ- 6 חודשים. ליין ארומות מינרליות (אבן גיר, צפחה) ופרי לבן, פה מלא ועשיר עם טעמי פירות לבנים בשלים וחומצה חדה ומרעננת.
היין יגיע לשיאו בשנתיים הקרובות ויהיה טוב לשתייה עד כ-10 שנים. מומלץ להגיש לצד גבינות בשלות, דגים בגריל או שקדים קלויים.
רמת אלכוהול: 13.5%, טמפ' הגשה: 4-8 מעלות.

French Colombard (פרנץ קולומבר) 2022
יין לבן יבש המופק מענבי פרנץ' קולמבר, שנבצרו מכרם השוכן על גבעת חמרה קטנה, בלב אזור הביצות של נחל אלכסנדר. מדובר בקרקע ייחודית, עשירה במינרלים ותחמוצות ברזל, שנמצאת אך ורק באזורים מסוימים לאורך מישור החוף, שאפשרה לייצר יין מקורי, המציג חדשנות גם בתוך גבולות הזן המוכר.
לאחר סחיטה עדינה והצללה טבעית הועבר התירוש לתסיסה בחביות עץ צרפתיות וחביות עץ אוסטרי, ללא באטונאז'ים כלל, אלא Racking and Return פעם אחת. לאחר סיום התסיסה, התפתח היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך כ- 6 חודשים. ליין ארומות של אשכולית לבנה, פרי לבן מגולען, קמומיל וניל ומינרליות מהודקת, זאת לצד טעמי פרי מרוכז, מרירות של קליפת אשכולית וחומצה עשירה המביאים לסיומת ארוכה ומורכבת.
היין יהיה בשיאו עד כ- 5 שנים מהבקבוק. מומלץ להגיש לצד סלמון אפוי בתנור וגבינות בשלות.
רמת אלכוהול: 12%, טמפ' הגשה: 4-8 מעלות.

Verdelot (וורדלו) 2022
יין לבן יבש המופק מענבי וורדלו – זן פורטוגלי ייחודי שמקורו באיי מדיירה. הענבים נבצרו מכרם מבוא ביתר. הקרקע מורכבת מאדמת טרה רוסה, שמקורה בבליה של הרי גיר, המשלבת בין חרסית שעוזרת להחזיק את מי הגשמים לתוך עונת הצימוח, ובין מרכיבי החול והטין שעוזרים לשבור את הפריזמתיות של הקרקע ומונעים הצטברות עודפי מים.
הענבים נסחטו עם אשכולות שלמים ולאחר הצללה של 48 שעות הועברו לתסיסה בחביות עץ אלון צרפתי ועץ אלון אוסטרי, במהלכה נעשו מספר באטונאז'ים עדינים. לאחר סיום התסיסה שכב היין על משקעיו במשך כ- 6 חודשים. היין מציג אף חד המאופיין בארומות מינרליות, פרחים לבנים, פירות הדר וקמומיל. גוף בינוני עם חמיצות ארוכה ומאוזנת, פרי לבן עשיר (נקטרינה, אפרסק) ודבשיות עדינה.
מומלץ להגיש לצד דגים נאים, גבינות צאן קשות וצלעות טלה.
רמת אלכוהול: 12.5%, טמפ' הגשה: 4-6 מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן ליינות מסדרת : 120 ₪

היינות יהיו זמינים למכירה במרכז המבקרים של יקבי כרמל, ובהמשך בחנויות יין ומסעדות נבחרות

צילום: איל קרן



מודעות אחרונות בנושא: