לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

יקב אמפורה, עם הפנים לקיץ הישראלי הארוך

מאת רן בירון | 24/03/2018

כתבתי הקודמת על יקב אמפורה, אשר נשאה את הכותרת "אמפורה בתנופת התחדשות – יש למה לצפות", סיפרה על עברו המפואר של היקב ועל המהפך שחל בו במהלך 2016 ובמחצית 2017. לקראת סוף 2017 השתתפתי בפגישה עם הבעלים החדשים של היקב, ד"ר יובל סמואל ולצידו מנהלת היקב דניאל הירשברג, היועץ והיינן הראשי מעיין קושינסקי והיינן בפועל, המוביל את היקב בעשייה היומיומית מאירם הראל.

במהלך המפגש, הציגו הבעלים והעושים במלאכה, את ה"אני מאמין" שלהם וספרו על היינות החדשים שבאמתחתם, ובכוונתם להוציאם לשוק באביב 2018. הרושם הכללי היה "תנופת התחדשות" ועם פרוס אביב 2018, יצאתי לבחון אם אכן זה קורה.

ביום ששי 23.3.18 במהלך ארוע חגיגי ביקב, לקראת חג הפסח, הוצגו היינות החדשים, מבציר 2017: שני יינות לבנים, שני יינות רוזה ויין אחד בעל הסטוריה ארוכת שנים ביקב, בלאן דה נואר, שאף הוא למעשה יין רוזה. המגמה ברורה, כל אלו יינות עם הפנים לקיץ הישראלי הארוך ומכאן גם הכותרת לכתבה הנוכחית.

שמחתי לטעום את היינות החדשים של יקב אמפורה בחברת היינן מאירם הראל ולשוחח איתו על המגמה המסתמנת ועל שינוי הכיוון שמבצע הצוות החדש. שוחחתי גם עם אסף, האחראי על השיווק למסעדות שהן למעשה השוק העיקרי של היקב. שניהם חזרו והסבירו את מה שכבר היה ברור מעצם הצגת היינות החדשים – התאמה לקיץ הישראלי הארוך – יינות קלים ומרעננים עם רמת אלכוהול נמוכה יחסית, אך עם זאת, מחוייבות לאיכות והבחנה ברורה בין טרוארים שונים ואפילו רוזה אחד מכרם יחידני בוגר של ענבי קריניאן, חידוש במחוזותינו.

רשמי טעימה:

MED White 2017
ממסך של ויונייה ופרנץ' קולמברד, מעלה ניחוחות פרחים ופירות טריים, במיוחד הדרים, מתיקות מאופקת, רכות קטיפתית וסיומת ארוכה יבשה. יין מרענן נעים לחך.

MED Grenache Blanc 2017
יין לבן זני, מבוסס על 100% גרנאש לבן. בהחלט תעוזה ייננית. מעט ייננים בונים יין לבן על זן זה, אשר בדרך כלל משתתף רק בממסכים. היין מעלה בשומת פרחוניות מרעננת המובילה לטעמי שוקולד לבן ומינרליות קלה. יין חד וממוקד עם סיומת ארוכה אשר מביא לידי ביטוי מלא את מאפייני הזן.

MED Blanc de Noir 2017
יין זה מככב באמפורה בהצלחה רבה, לטעמי, כבר שנים רבות. בציר 2017 מורכב מקריניאן, סירה ומרלו, מציג גוון אפרסק, בשומת פרחונית וטעמי פירות בעלי חומציות מודגשת. אהבתי מאד את האיזון המלא של מרכיביו השונים, את המתיקות המאופקת הנעימה ואת הסיומת הארוכה.

MED Terroir Golan 2017
מבוסס על ענבי סירה וברברה אשר נבצרו בכרם שעל שבצפון רמת הגולן. לדברי היינן, היקב שואף לבטא את החווייה האזורית שבה גדלו הענבים. קטונתי מלהכיר את מאפייני כל חלקה ברמת הגולן, אבל אני סומך על היינן מאירם הראל ובוודאי על איש השיווק אסף, אשר יודעים היטב את מלאכתם. לטעמי היין מאד טעים וזה מה שחשוב.

MED Terroir Carmel Slopes 2017
כקודמו, גם יין זה אמור לבטא חוויה אזורית והפעם את מורדות הכרמל הדרומי. יתרה מכך, ושוב תעוזה ייננית שאני מעריך מאד, זה יין זני המבוסס על 100% ענבי קריניאן מחלקה בוגרת בת 44 שנים. מחלקות בגיל זה מייצרים בדרך כלל בעולם הרחב, וגם בארץ, יינות קריניאן אדומים, עוצמתיים, בעלי גוף מלא, ברמת מחירים גבוהה יחסית. הרוזה הזה מציג טעמי הדרים מלווים בתחושת תסיסה מרעננת.

במסגרת האירוע החגיגי בחצר היקב, הוצגו לטעימה גם יינות מתיישנים, פרי יצירתם של מובילי היקב בעבר. אהבתי במיוחד את ה"מרלו ברברה 2007" אשר מגלה עדיין חיות מלאה, עפיצות מרוככת, חומציות יפה ולדעתי, עוד שנים לפניו. מפתיע במיוחד היה ה"קברנה סוביניון 2006". 12 שנותיו עשו לו רק טוב. ו… יין הדגל של יקב אמפורה "מקורה 2008" לא מראה עדיין סימני הזדקנות.

לא נותר לי אלא לאחל לצוות החדש להמשיך להוביל את היקב בדרך האיכות, שהייתה נר לרגליו בעבר, וליצר יינות טובים להנאת כולנו. לחיים! חג שמח!



מודעות אחרונות בנושא: