לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

יקב בנימינה – לבן ואדום חדשים, לקראת ראש השנה וחגי תשרי

מאת רן בירון | 17/09/2019

יקב בנימינה – לבן ואדום לקראת השנה החדשה

תאור היינות ורשמי טעימה:

בנימינה רזרב סוביניון בלאן 2018
מבוסס על 100% ענבי סוביניון בלאן מחלקה בכרם בן זמרה בגליל העליו,ן אשר ממוקמת במדרון על צלע הר במבנה של טרסות ומתאפיינת באדמת טרה רוסה וסלע גיר קשה. לדברי היקב, "האקלים באזור קריר, ומצטיין בלחות נמוכה. תנאים אלה מאפשרים התפתחות טובה ואיכותית של רכיבי הטעם והריח בענבים לאורך הבשלה ארוכה יחסית. בציר 2018 התאפיין בחומציות בולטת, ארומות חדות ורמת אלכוהול מאוזנת".
לטעמי האישי, אכן, תכונות אלו באות לידי ביטוי גם בכוס היין, במיוחד לאור העובדה שבמהלך הייצור, חלקו תסס במיכלי ניירוסטה וחלקו בחביות, תהליך מקובל על ייננים צעירים, אשר משמר את רעננות הפרי ואת העשבוניות המאפיינת את זן הסוביניון בלאן, יחד עם גוף מוצק ונוכחות מעט שמנונית על פני החך, מלווה בטעמי פרי הדר וניחוחות של פירות טרופיים.
היין מתאים לליווי מאכלי דגים, גבינות רזות ומאכלים קלים לא מתובלים. מחירו 60 ש"ח.

אבני החושן – כרם מירב 2016
סדרת אבני החושן כבר איתנו שנים רבות. זוהי הסדרה העילית של יקבי בנימינה והיא קבלה את השם הזה כאנלוגיה לאבנים יקרות אשר שובצו על אפודו של הכהן הגדול וכך, לדברי היקב, "כפי שנבחרו אבנים אלו בקפידה, בחרנו אנו בענבי יין איכותיים ממיטב כרמינו אשר שובצו לידי יצירה המשקפת את שאיפתנו ליצור יינות טובים ומרגשים".
יין כרם מירב 2016 מבוסס על 45% ענבי פטיט סירה, 35% ענבי מרסלן,ו 20% ענבי שיראז,
מכרם מירב שברכס הרי גלבוע, במפנה צפוני של הר מלכישוע, בגובה של כ-400 מטרים מעל פני הים, על קרקע טרה רוסה. האזור היבש יחסית והרוחות החזקות, "בשילוב זמירה קפדנית ואיוורור נכון מפיקים פרי איכותי אשר בא לידי ביטוי בסופו של דבר בכוס היין", מסביר היינן.
אהבתי מאד את מבנה היין, אשר מקנה נוכחות מלאה על החך, בליווי ירקרקות נעימה וטעמי פרי בשל, במיוחד שזיפים ותאנים אשר נישאים על חומציות בולטת ועפיצות מרוככת. יין מרענן עם סיומת ארוכה מקתקה קלות. ילווה בהנאה מנות בשר, דגים אפויים וגבינות שמנות. יין כלבבי. מיין זה יוצרו כ 6,000 בקבוקים בלבד. הוא זכה במדלית זהב, בתחרות אשכול הזהב 2019. מחירו 130 ש"ח.

קרדיט צילום: יח"צ יקבי בנימינה



מודעות אחרונות בנושא: