לוח מודעות כללי פרסם מודעה חדשה

יקב ברקן גאה להציג – סדרת יינות הבוטיק The BETA Series מגיעה לחנויות היין הנבחרות

מאת גיא בר-און, רן רהב תקשורת ויחסי ציבור | 30/01/2024

יקב ברקן גאה להציג –
סדרת יינות הבוטיק The BETA Series
מגיעה לחנויות היין הנבחרות

את היינות היוקרתיים ניתן היה למצוא עד כה במסעדות בלבד, וכעת ניתן יהיה לרכוש אותם בחנויות היין המובילות בפריסה ארצית
סדרת BETA מגיעה ישירות ממעבדת היינן, עידו לוינסון, Master of Wine. הסדרה מיועדת לצרכני היין ההרפתקנים המעוניינים לחוות זנים ויינות מיוחדים המתרחקים מן הזרם המרכזי אל עבר קצוות היצירה האישית של היינן.

סדרת הBETA היוקרתית מורכבת ממגוון רחב של זנים ובשלב הראשון ניתן יהיה לרכוש את ארבעת היינות – ריזלינג TDN, ארגמן, כתום ווין גרי. בהמשך ניתן יהיה לרכוש את יין הפינו נואר.

מדובר ביינות Hand Craft. כלומר, יינות המופקים בכמות קטנה, גם אם מדובר ביין המגיע מכרם אחד בלבד או מחבית בודדת ואיכותית במיוחד. בדיוק לשם נוצרה סדרת BETA.

סדרת BETA הוגשה עד כה רק במסעדות התדמית היוקרתיות והמובילות בישראל ולוותה את מיטב המנות והחוויות הקולינריות, וכעת, בעקבות הביקוש הרב הוחלט להנגיש אותה לקהל הרחב ולחובבי היין בפרט ולמכור אותה בחנויות היין הנבחרות בפריסה ארצית.

במסגרת תחרות היין הבינלאומית היוקרתית והמכובדת TERRAVINO לשנת 2023-2024 זכו יינות הסדרה, במדליות זהב עבור , וין גרי, ארגמן וריזלינג .TDN

עידו לוינסון, מנהל מקצועי "יקב ברקן" וMaster of Wine : "סדרת BETA היא הבייבי שלי, יינות אישיים שמבטאים את המיקרו-טרואר הישראלי ואת הסגנון היינני שלנו בדרך הטהורה והמזוקקת ביותר בכל בציר ובציר. ענבים מחלקות זעירות בכרמים הטובים ביותר. אנחנו גאים, במיוחד בימים אלה, בחקלאות הישראלית, באדמה ובאדם."

BETA ריזלינג TDN בציר 2019,
כרם בר גיורא

סיפורו של זן זה מתחיל בכרם בודד בבר גיורא לא הרחק מירושלים. כרם זה זימן את ההזדמנות לפגוש את זן הריזלינג, זן אצילי ויוצא דופן. בכרם זה גפני הריזלינג גדלים על טרסות מתפתלות בעמק נסתר ונפלא. מעבר לארומות הראשוניות של הריזלינג (פרי הדר, פרחים), יש לו תכונה אחת, יחידה ומופלאה המבדילה ומייחדת אותו משאר הזנים – עם הזמן, בחלוף מספר שנים, מתפתחת בריזלינג המתיישן ארומה בשם TDN. לארומה זו ניחוח ייחודי של פטרוליום/קרוזן.

את בקבוקי הBETA ריזלינג TDN מילאו והמתינו בסבלנות עד שתופיע הארומה החמקמקה בכל הבקבוקים. כעת ניתן להריח, לטעום וליהנות מארומת הריזלינג המסתורית לה המתינו בסבלנות רבה עד שהופיעה.

*זוכה במדלית הזהב לשנת 2023 בתחרות טרה וינו*

BETA ארגמן בציר 2022,
כרם מסילת ציון
ארגמן הוא זן מקומי, ישראלי. הוא פותח כאן בשנות ה-70 על ידי פרופסור שפיגל במכון וולקני על מנת ליצור זן חדש, פורה ועשיר בצבע ובטעם ומותאם לאקלים המקומי. ארגמן היה בשימוש מאז ועד היום בעיקר כזן כמותי המייצר מסת פרי גדולה, אבל ביקב ברקן תמיד האמינו בו כזן ייחודי, זן ישראלי נפלא שאין בשום מקום אחר.
ארגמן מפיק יין בצבע עז אבל גם בארומה נהדרת של פרי אדום ושחור, תבלינים ופרחוניות קלה. לארגמן טאנינים עדינים ועגולים במיוחד, מגע קטיפתי ורך.
מכיוון שמדובר בזן פורה חשוב לגדלו בכרם הנכון: על אדמה ענייה ומרסנת שתגביל את הגפן ותפיק ענבים מרוכזים ועשירים במיוחד.
BETA ארגמן הופק מכרם יחידני במסילת ציון שבמורדות הרי יהודה, על אדמת גיר וטרה רוסה. ארגמן כשמו כן הוא, וצבעו הארגמני העז בולט למן הרגע הראשון. אפשר לחוש באף בארומות אופייניות לזן של פירות אדומים ושחורים (ובמיוחד שזיף שחור)
בשילוב ניחוחות תבלינים ולבנדר. מההתיישנות בחביות נוספו ליין ניחוחות וניל, קליה, וקפה. הפה מלא ומרוכז, והטאנין רך ונעים במיוחד.

*זוכה במדלית הזהב לשנת 2023 בתחרות טרה וינו*

BETA כתום, בציר 2022,
כרם גליל עליון (רוסאן), הרי יהודה (מראווי וג'נדאלי)

היין הכתום המיוחד מופק מהשריית קליפות ענבים לבנים, בדיוק כמו בהכנת יין אדום. הצבע הנספח מהקליפות הופך את היין מ"לבן" ל"כתום". יין זה הוכן באמצעות השריית קליפות שנועדה לספוח ארומה, טעם וצבע מ- 3 תסיסות נפרדות שלאחר היישון בחביות אוחדו ליין אחד: רוסאן (60% מהבלנד הסופי), מראווי וג'נדאלי (20% כל אחד). השריית הקליפות הובילה ליין ארומטי למדי. הארומות והטעמים שנספחו מהקליפה הובילו לניחוחות פרחים ותבלינים בשילוב טעמי מישמש ואפרסק. יישון בחביות הוביל למורכבות טעמים נוספים עם נגיעת וניל וניחוחות קלייה עדינים.

BETA "וין גרי" – בציר 2022,
כרם בר גיורא

יין זה שקיבל את שמו מהמילה הצרפתיתGris מתייחס לרוזה בהיר ועדין במיוחד מורכב מאחוזים שווים של סירה מכרם בר גיורא, וקלדוק מכרם בקוע, במורדות הרי יהודה. הענבים נבצרו מוקדם, נסחטו תחת מעטה חנקן, ותססו במכלי נירוסטה קטנים בטמפ' נמוכה. לאחר התסיסה היינות הועברו להתבגרות בחביות עץ אלון (לא חדשות), עם משקעי השמרים, כדי לפתח מורכבות, עומק ואיזון נהדר בין טעמי הפרי וארומת עץ אלון.

BETA "וין גרי" יעניק ביטוי טהור, אלגנטי ועדין במיוחד של טרואר הרי יוהודה ומורדותיהם. זהו יין נהדר לליווי אוכל, לשתייה לבדו או כאפריטיף.

*זוכה במדלית הזהב לשנת 2023 בתחרות טרה וינו*

BETA "פינו נואר" – בציר 2021,
כרם בית נקופה שבהרי יהודה

פינו נואר הוא זן שאוהב קור. מעטים האזורים בארץ בהם ניתן לקבל את הקור הנדרש כדי להביא ביטוי אותנטי לזן הנפלא הזה. הפינו נואר של סדרת BETA גדל בכרם יחידני בבית נקופה שבהרי יהודה, בגובה של כ- 800 מטרים על אדמת גיר לבנה.

לאחר תסיסה והתיישנות במשך 18 חודשים בחביות צרפתיות בנפח 500 ליטר, מחציתן חדשות מתקבל יין בצבע בגוון דובדבן ובעל ארומת שזיף ותיבול קל, כמעט "חרפרף" המזכיר ווסאבי. בנוסף, ליין ניחוחות שמקורם בהתיישנות בחבית כמו מקל וניל, קפה קלוי ואגוזים. הפה רך ונעים, הטאנינים מעודנים והסיומת ארוכה ופרחונית במיוחד. יין רך ואלגנטי ובמקביל עשיר בטעמים, מורכב ומרוכז בו זמנית.

**יין זה ניתן יהיה לרכוש בהמשך היציאה לשוק**

מחיר מומלץ לצרכן לכלל היינות – 80 ₪
ניתן לרכוש בחנויות היין הנבחרות ובאתר BLEND.

קישור לאתר: https://blend.co.il/
תיוג באינסטגרם:ֲBARKANWINERYֲֲ@

אודות "יקב ברקן":
יקב ברקן הוא היקב המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות, לאורך השנים זכה היקב בכ 500 מדליות בתחרויות יין נחשבות. ברקן הוא היקב הישראלי הגדול ביותר וגם היקב המוביל במכירות היין. ברקן הוא הכורם הגדול ביותר בארץ. ליקב יש מעל 10,000 דונם של כרמים הפרוסים ברחבי הארץ- ממצפה רמון בדרום ועד הגליל העליון בצפון. פריסת הכרמים הרחבה מאפשרת לו מצד אחד להגיע לחומר הגלם הטוב ביותר, ומצד שני לבחון את הטרואר הישראלי בצורה הטובה. ליקב זנים שונים ורבים החל מזנים קלאסיים, זנים ים תיכוניים ועד זנים עתיקים (בני אלפיים שנה) ופריסת הכרמים הרחבה מאפשרת להתאים לכל זן את אזור הגידול המתאים ביותר עבורו.



מודעות אחרונות בנושא:

2 תגובות

lisinopril recall:

I do not even know how I ended up here but I thought this post was great I dont know who you are but definitely youre going to a famous blogger if you arent already Cheers

Fitspresso Reviews:

Hi my loved one I wish to say that this post is amazing nice written and include approximately all vital infos Id like to peer more posts like this