לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

'יקב ברקן' גאה להשיק: יין ארגמן, זן ישראלי ייחודי מסדרת BETA, בציר 2019

מאת לינור נוי, רן רהב תקשורת ויחסי ציבור | 18/11/2021

'יקב ברקן' גאה להשיק:
יין ארגמן, זן ישראלי ייחודי מסדרת BETA,
בציר 2019

סדרת היינות BETA המרתקת מביאה חוויה מיוחדת של זנים, ניחוחות וטעמים ייחודים המתרחקים מהזרם המרכזי אל עבר קצוות היצירה האישית.
ארגמן האלגנטי, הינו זן ענבים אדום נפלא עם ארומה נהדרת של פרי אדום ושחור, המתאים בצורה מושלמת לסתיו הישראלי.

סדרת BETAהייחודית הנה סדרה של יינות המתרחקים מן הזרם המרכזי אל עבר קצוות היצירה האישית, המאפשרת להפיק יין מיוחד גם אם מדובר בכרם אחד בלבד, קטן וייחודי, או בחבית קטנה ויוצאת דופן כל כך אשר מצדיקה ייצור של יין אחד, נפרד, שייחודי רק לה.

עידו לוינסון, היינן הראשי של יקב ברקן, Master Of Wine, מספר על פיתוח סדרת BETA:
"במסגרת החיפוש אחר המקומיות ביין והזהות של יין ישראלי, הארגמן הוא זן הנחשב כ"ותיק" שאסור לפספס. כרמים ראשונים שלו נטעו בשנות ה-70 ואנו ממשיכים לחקור אותו ולגלות שוב איך הוא מתאים בצורה מדויקת לאקלים שלנו ולסגנון היינני שאני אישית כל כך אוהב ומבקש ליצור".

ארגמן הינו זן ישראלי מיוחד המצטיין בצבע סגול מרהיב וריכוז פרי יוצא דופן.
הוא פותח בארץ בשנות ה-70 במטרה ליצור זן חדש, פורה ועשיר בצבע ובטעם ומותאם לאקלים המקומי. היין בעל צבע עז ולו טאנינים עדינים ועגולים במיוחד ומגע קטיפתי ורך.

הארגמן הופק מכרם יחידני במסילת ציון שבמורדות הרי יהודה, על אדמת גיר וטרה רוסה. היין התיישן בחביות צרפתיות במשך שנה, ופיתח ארומה נהדרת של פרי אדום ושחור, תבלינים ופרחוניות קלה. מדובר ביין נפלא ואלגנטי המתאים בצורה מושלמת לליווי ארוחה במיוחד בעונת הסתיו הישראלי.

רשמי טעימה
ארגמן כשמו כן הוא, צבעו הארגמני העז בולט מהרגע הראשון. באף ארומות אופייניות לזן של פירות אדומים ושחורים, במיוחד שזיף שחור, בשילוב ניחוחות פרחים ותבלינים. מההתיישנות בחביות נוספו ליין ניחוחות וניל, קליה, וקפה. הפה מלא ומרוכז, והטאנין רך וקטיפתי במיוחד.

ניתן להשיג בבלעדיות במחיר של 100 ₪ באתר Blend – blend.co.il
ניתן להשיג גם במסעדות נבחרות.



מודעות אחרונות בנושא: