לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

יקב יתיר מציג יתיר רוזה 2019 – יין רענן, ורדרד ופירותי

מאת יהלי לוזובר, שטרן אריאלי סער יחסי ציבור | 20/07/2020

יקב יתיר מציג יתיר רוזה 2019 –
יין רענן, ורדרד ופירותי

יקב יתיר השוכן בחבל יתיר שבהרי יהודה הגבוהים והדרומיים הנושקים למדבר, הפך עם השנים לסמל האזור בזכות יינות האיכות שהוא מנפיק מידי בציר. היקב, שהוקם בשנת 2000, זוכה בקביעות בציונים, תשבחות ומדליות. ט"ו באב, הנודע כיום האהבה העברי, הוא הזדמנות מצוינת ליהנות עם יתיר רוזה 2019 – יין מרענן וקיצי. צבעו ורדרד אדמדם, ניחוחו – פטל טרי, אפרסק ותות וטעמו מרווה. הוא משתלב באופן נפלא עם מגוון מנות מהמטבח הים-תיכוני, שילוב היוצר חגיגה אמיתית לחיך.

ענבי היין נבצרו מוקדם על מנת להעצים את הרעננות ביין. ענבי המורבדר הושרו עם קליפותיהם למשך 24 שעות במיכל נירוסטה ולאחר כן נסחטו. ענבי הטמפרניו נסחטו מיד בהגיעם ליקב. התירוש תסס בטמפ' נמוכה במכלי נירוסטה ומכלי עץ. לאחר סיום התסיסה היין הושאר במכלי נירוסטה למשך 4 חודשים עד לבקבוק בחודש ינואר 2020.

על הבציר: חורף קר וגשום מהרגיל עם ממוצע גשמים של 219 מ"מ, ואחריו קיץ נוח ללא אירועי חום קיצוניים, הביאו לכך שנהנינו השנה מהבשלה רציפה ואיכותית, ובציר מעט מאוחר מהממוצע: התחלה מהשבוע השני של אוגוסט וסיום בסוף ספטמבר.

אפיון היין

סוג היין: רוזה יבש

זנים: מורבדר 47%, טמפרניו 53%

אזור הגידול: יער יתיר

אחוז אלכוהול: 12.5%

רשמי טעימה – צבע ורוד אדמדם בהיר. ניחוחות של פטל טרי, אפרסק ופרחוניות. בפה טעם יבש לחלוטין, פירותי מאוד ומרענן.

התאמה לאוכל – מתאים ללגימה מרעננת בפני עצמו או לליווי מגוון מנות מהמטבח הים תיכוני והארץ ישראלי. יכול להשתלב מצוין גם עם אוכל מתובל / אסיאתי.

המלצת הגשה: כדי ליהנות מהיין בצורה מקסימלית רצוי להגישו בטמפרטורה של 8 מעלות.

**מחיר מומלץ לצרכן של רוזה 2019 – 100 ₪, ניתן להשיג בחנויות היין ואלכוהול

יקב יתיר
יקב יתיר נוסד בשנת 2000 והוקם באזור תל ערד. יינות היקב הושקו לראשונה בשנת 2004. כרמי יקב יתיר נטועים על גבי מדרונות בלב יער יתיר, היער הנטוע הגדול ביותר בישראל, המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב. כרמי הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין.

צילום: אייל קרן



מודעות אחרונות בנושא: