לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

יקב "כרם תשע" – חדש במחוזותינו וכבר מפתיע באיכות יינותיו

מאת רן בירון | 24/03/2018

לא אחת הבעתי את דעתי על כך שאין למהר בשבחי יקבי בוטיק, אשר קמים בארצנו בקצב מטורף בשנים האחרונות, אלא לתת להם "לרוץ" כמה שנים לפני שמביעים דעה, לטוב או לרע, על יינותיהם. כך נהגתי גם לגבי יקב כרם תשע ואכן, היום נוכחתי כי היה למה לצפות.
יקב כרם תשע הוקם ב 2012 בנחלת משפחת שחר בכפר קיש בגליל התחתון. הכרם נטע בנחלה בשנת תש"ע בקטע תשע של שביל ישראל ומכאן קבל את שמו "כרם תשע".
למשימה חברו יחד משפחות שחר ופופוביץ אשר מטפחות את הכרם ומבצעות בו את כל הפעילות הנדרשת במהלך השנה, בניצוח היינני של אביטל ואבישי.
השבוע טעמתי לראשונה את שלושת היינות שמייצר היקב והופתעתי מרמת איכותם, שאינה מובנת מאליה לגבי יקב בשנותיו הראשונות.

רשמי טעימה

וייס ורסיה
ממסך של ארבעה זנים לבנים: וייונייה, רוסאן, פרנץ' קולומברד ומעט גוורצטרמינר, אשר, לטעמי, משלבים ארומטיות נעימה לחך, רכות קטיפתית מאופקת, חומציות באיזון טוב עם הפרי ומעט, ממש מעט עפיצות, אשר מעניקה ליין נוכחות יפה על פני החך וסיומת מענגת.

ינוקא 2014
מורכב מ 40% מלבק, 35% מרלו ו 25% פטי וורדו. היין התיישן במשך שנה בחביות עץ אלון ישנות והוא מציג ארומות וטעמים של פרי בשל, מינרליות קלה ועפיצות מרוככת. יין קל לשתיה כשלעצמו, לאו דווקא לליווי ארוחה, נעים לחך, יבש במהותו אך בעל סיומת מתקתקה מענגת.

אבישג 2015
יין הדגל של היקב, מורכב מ 60% פטי וורדו ו40% מלבק, שני זנים עוצמתיים מטבעם וכך גם היין. בשונה מהרכות והקטפתיות שמציגים הוייס ורסיה והינוקא, האבישג תוקף את החך כיאה לפטי וורדו, כאשר המלבק משתתף בכבוד בחגיגה. אהבתי מאד את השריריות שמפגין היין, במיוחד כאשר לווה במטעמי בשר בסגנון דרום אמריקאי, כור מחצבתו של אבישי פופוביץ.
ו… לא פחות חשוב, אבישג 2013 זכה במדליית זהב בתחרות טרהווינו 2015.

המשיכו והצליחו. נמשיך לעקוב אחר התפתחותכם. לחיים!



מודעות אחרונות בנושא: