לוח מודעות כללי פרסם מודעה חדשה

"יקב מוני" *מיתוג חדש* 2021

מאת ששון בן אהרון | 04/04/2021

במורדות הרי יהודה, על אדמת מצפה עמק שורק, תחת המעטפת של טרואר נפלא, שוכן יקב מוני. היקב נוסד על ידי שכיב ערטול, אב המשפחה וסוחר זיתים, שהגיע לאזור הקסום של עמק שורק מכפר מע'אר שבגליל התחתון. סוחר הזיתים התאהב במדרונות הירוקים והשופעים של עמק שורק, והחליט לחכור אדמות חקלאיות ולטעת גפנים. שכיב ערטול זיהה כבר אז את הפוטנציאל של איכות הענבים אשר יניבו הכרמים, וכבר למעלה משני עשורים ברור לכולם עד כמה הוא צדק. כיום נטועים בגבעות שמסביב ליקב כ-1000 דונם של גפנים, המניבים ענבים באיכות מופלאה.

היקב, שנקרא על שמו של ד"ר מוני ערטול, בן המשפחה, הוקם בשנת 2001, ומאז ועד היום מייצר יין ושמן זית תוך שימת דגש חזק על האיכות. יקב מוני הוא יקב מודרני ובעל טכנולוגיות ייצור יין עדכניות, אשר מייצר מגוון רחב של יינות – יינות אדומים, לבנים, יינות רוזה ויינות קינוח איכותיים במספר סדרות. חלק מיינות היקב מתיישנים בחביות עץ הנמצאות במערת גיר טבעית וציורית, אשר מספקת את התנאים האידיאליים להתבגרות היין.

ייחודו של יקב מוני בא לידי ביטוי בשילוב של כרמי גפן משובחים עם מגוון רחב של זני ענבים הגדלים למרגלות עמק שורק, עם אנשים ייחודיים המייצרים אותו, ועם המיקום הייחודי של המקום.

משפחת ערטול, משפחה נוצרית – ערבית מהגליל שעברה להתגורר בהרי יהודה.
היינן ששון בן אהרון אשר התמנה בשנת 2014 כיינן ראשי של היקב. ששון הוא אחד הייננים המוערכים ביותר, ולו מוניטין מרשים של עשיית יין ישראלי. ששון, מביא לידי ביטוי טביעת אצבע ייננית המורגשת בכל הדרה בכל בקבוק של יין.
מיקום היקב, הצופה אל עמק שורק משלים את ייחודו של היקב.

כל אלה יחד, יוצרים יין ישראלי ייחודי, מפתיע, איכותי וכשר למהדרין. היקב, מרכז המבקרים, ומיקומו בנקודת התצפית על העמק, מעניקים חוויית אירוח מיוחדת במינה אל מול אחד הנופים היפים בארץ.

מוזמנים להגיע לבקר 😊.



מודעות אחרונות בנושא: