לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

יקב מרקוס מוליטור מציג את מיטב יינות המוזל ב"דרך היין"

מאת רן בירון | 11/07/2018

בשבוע שעבר ביקר בארץ דניאל קיאוסקי, סומלייה במקצועו ומנהל היצוא של יקב מרקוס מוליטור. האורח שהה בארץ מספר ימים והנחה סבבי טעימות בהם הציג את יינות היקב בפני לקוחות רשת דרך היין אשר משווקת את יינותיו בארץ.

האורח סיפר כי "בשנת 1984 נכנס מרקוס מוליטור לנעליו של אביו בניהול היקב בהיותו בן 20 בלבד. מטרתו היתה ייצור יינות ריזלינג שנותנים כבוד למסורת ייצור היין בת 8 הדורות של משפחת מוליטור ומייצגים בצורה הטהורה ביותר את הטרואר של אזור המוזל בגרמניה. כיום, 30 שנה מאוחר יותר, נחשב מרקוס מוליטור לאחד היצרנים החשובים והנחשבים בגרמניה. היקב מטפח 15 חלקות כרם נפלאות במיקומים הטובים ביותר והיינות מיוצרים באופן ידני בשיטות מסורתיות, בתסיסות ספונטניות והקפדה בלתי מתפשרת על העבודה בכרם וביקב".

רשמי טעימה:

Haus Klosterberg Pinot Blanc Qualitätswein dry 2015
מבוסס על ענבי פינו בלאן ממספר כרמים במרכז עמק המוזל אשר נבצרו ידנית ועברו סחיטה עדינה והשרייה בת מספר שעות עם הקליפות ולאחר מכן תסיסה ספונטנית טבעית במכלי עץ גדולים והתיישנות ארוכה על משקעי השמרים. התוצאה, יין קל, ארומאטי, מרענן, עשיר בניחוחות ובטעמי פרי, ועם סיומת נעימה לחך. מחירו 90 ש"ח.

Haus Klosterberg Riesling Qualitätswein dry 2016
מבוסס על ענבי ריזלינג ממספר כרמים במרכז עמק המוזל. כקודמו בטעימה, גם יין זה עבר בציר ידני, סחיטה עדינה והשריה קצרה, תסיסה ספונטנית טבעית במכלי עץ גדולים והתיישנות ארוכה על משקעי השמרים. יין זה הוגדר על ידי האורח כ"שער הכניסה לעולם המשובח של מרקוס מוליטור". לטעמי, שער כניסה מכובד, נעים לחך, מבטא היטב את מאפייני זן הריזלינג, בליווי מתיקות מאופקת בסיומת. מחירו 98 ש"ח.

Wehlener Klosterberg Riesling Kabinett dry 2015
מבוסס על ענבי ריזלינג מכרם בכפר Wehlen אשר נטוע בשיפוע תלול ליד היקב. שוב, אותה שיטת ייצור, אשר תעבור לאחר מכן לאורך כל היינות אשר השתתפו בטעימה ולכן לא אחזור עליה בתאור היינות הבאים. האורח הגדיר את היין הזה כ"ריזלינג טהור, נקי וארומטי". טעמתי וניסיתי לרדת לסוף דעתו. זיהיתי ביין חדות ועקביות של ניחוחות וטעמים, הנישאים על חומציות מודגשת, באיזון מלא עם רמת האלכוהול הנמוכה, 11%, האפיינית מאד ליינות המוזל. יין חביב ונעים לחך, שמצא חן גם בעיני רוברט פרקר, שהעניק לו ציון 92. מחירו 120 ש"ח.

Alte Reben Mosel Riesling Qualitätswein dry 2016
מבוסס על גפני ריזלינג בנות 80 עד מאה שנה, מכרמים הנטועים בשיפועים תלולים בין הכפרים Brauneberg ל- Traben Trabach במרכז עמק המוזל . למרות גילו הצעיר, הריזלינג הזה מציג יותר בגרות ובשלות מקודמיו, אך עם אותה חומציות מודגשת, אשר נותנת ליינות הריזלינג את כושר התיישנותם הארוך. לדברי האורח, יין זה ימשיך להשתבח עד 2030. קרוב לוודאי שרוברט פרקר מסכים איתו ומעניק ליין ציון מכובד, 93. מחירו 150 ש"ח.

Zeltinger Sonnenuhr Riesling dry 2016
ענבי הריזלינג של יין זה מגיעים מחלקה ותיקה (עד 100 שנה) בכפר זלטינגן, מגפנים לא מורכבות באחד הכרמים הנחשבים ביותר בעמק המוזל. לטעמי, קפיצת מדרגה אדירה, ריזלינג גדול, אשר לדברי האורח ימשיך להשתבח בבקבוק לפחות עוד 20 שנה, עשיר, מורכב, עוצמתי מאד, אשר ממשיך לשמור על רעננות נפלאה וסיומת יבשה ארוכה. שוב, מקבל ציון מחמיא של 98 מרוברט פרקר. יין משכמו ומעלה. מחירו 550 ש"ח.

חמשת היינות שטעמנו עד כה, מוגדרים על פי התקן הגרמני כ"יבשים", למרות שחלקם הציגו מתיקות קלה על פני החך. שני היינות הבאים מוגדרים כ"Off Dry" והשניים האחרונים כ"מתוקים". בשונה מהמקובל אצל יצרני ריזלינג רבים באזור המוזל, ובאזורים השכנים, פפלץ וריינגאו, רמת היובש של יינות מוליטור אינה מצויינת על התווית, אלא מסומנת על ידי צבע הקפסולה. יבשים – קפסולה לבנה. חצי יבשים (Off Dry בהגדרתם) – קפסולה ירוקה. מתוקים – קפסולה זהובה.

Haus Klosterberg Riesling Qualitätswein off-dry 2016
מבוסס על גפנים מבוגרות (עד 55 שנה) הנטועות בשיפועים תלולים במספר כרמים במרכז עמק המוזל. האורח טוען כי הריזלינג הזה "ממלא את הפה בפירותיות ובמתיקות טבעית עדינה אך עם זאת שומר על אלגנטיות מרשימה ומורכבות נהדרת" ייתכן כי זאת הסיבה שהם מעדיפים להגדיר את היין כ Off Dry ולא חצי יבש או חצי מתוק. לטעמי, יין בהחלט "חצי יבש" כפי שאנחנו בארץ מגדירים אותו. עם זאת, יין קל, נעים לחך, דל אלכוהול, יחסית, רק 11%, אשר מעניק תמורה מעולה למחירו, 90 ש"ח.

Bernkasteler Badstube Riesling Qualitätswein off-dry 2015
מבוסס על ענבי ריזלינג מכרם בכפר ברנקסטל בעמק המוזל, מהחלקות הוותיקות ביותר בכרם הנטוע על אדמת ציפחה בשיפוע תלול. מכל היינות שטעמנו עד כה, היין הזה הוא בעל הניחוחות העוצמתיים ביותר. הרבה פרי, תיבול עז, מינרליות מודגשת ומתיקות מאופקת יחסית. אצלי תמיד היינות היבשים בעדיפות ראשונה, אבל הריזלינג החצי יבש הזה, דל האלכוהול, 10.5% בלבד, הרשים אותי מאד. מחירו 120 ש"ח.

Wehlener Sonnenuhr Riesling spatlese sweet 2016
מבוסס על גפנים לא מורכבות בנות 80 שנה בשיפוע תלול במיוחד בכפר Wehlen במרכז עמק המוזל. ליין ניחוחות עוצמתיים ומורכבים של פרי טרופי לצד מינרליות בולטת. עשיר מאוד ומרוכז אך עם זאת מציג רעננות, איזון מלא ורק 7.5% אלכוהול. לדברי האורח, נכונו לו לפחות עוד עשרים שנות השתבחות בבקבוק. ולא פחות חשוב, רוברט פרקר העניק לו ציון שיא – 99. מחירו 550 ש"ח



מודעות אחרונות בנושא: