לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

יקב ננה עולה ממצפה רמון לתל אביב – טועמים ונהנים

מאת רן בירון | 03/06/2021

במפגש שנערך אתמול בתל אביב, הציג יקב ננה, ממצפה רמון, שלושה יינות לבנים. טעמתי, נהניתי, ואני שמח להציג כאן את רשמי:

Chenin Blanc 2020
יין זני, מבוסס על 100% ענבי שנין בלאן, אשר נבצרו ידנית מכרמי אזור מצפה רמון, עברו סחיטה של אשכולות שלמים, מתוך כוונה להעניק ליין רעננות ומינרליות. אכן, מנסיוני בטעימת יינות מהנגב, ציפיתי למינרליות בולטת, עד כדי מליחות קלה בצידי הלשון ואכן, זה בהחלט היה שם.
היין יבש מאד, חד וממוקד, מעבר למינרליות הבולטת, יש בו גם פרי הדר, נישא על חומציות מרעננת וגם מתיקות מאופקת של מלון, אפרסק ואגס והעיקר, טעים ובעל סיומת ארוכה מענגת.
לדברי הייננית, היין מומלץ לשתייה עד 2023. לטעמי, הוא כבר במלוא אונו ואם ימשיך להתפתח בשנתיים הבאות בבקבוק, נמשיך להנות ממנו. מחירו 95 ₪.

Chenin Blanc 2020 Barrel Reserve
מבוסס על 100% ענבי שנין בלאן, אשר נבצרו כביין הקודם, ידנית, ונסחטו כאשכולות שלמים, מאותה סיבה שהעניקה ליין הקודם את רעננותו, אלא שיין זה, שהחל את דרכו במיכלי ניירוסטה, הועבר באמצע התסיסה לחביות והמשיך להתיישן כך עוד כעשרה חודשים.
לטעמי, השנין בלאן הזה, יותר מעודן וטעים מאשר הקודם. השהות בחבית, על השמרים, העצימה את ניחוחותיו וטעמיו, הן המינרליים והן הפירותיים, העץ גם הוסיף לו מתיקות מאופקת של ווניל וגם רמיזות של עץ חרוך, אשר אפייניות ליינות שמתיישנים זמן רב בחביות. היין מציג נוכחות כבדה יותר על החך וסיומת נעימה. אהבתי מאד. מחירו 130 ₪.

Chardonnay 2020
מבוסס על 100% ענבי שרדונה אשר עברו תהליך ייצור משולב. מחצית מכמות היין עברה תסיסה ספונטנית בחביות עץ אלון והתיישנה על השמרים, על מנת להוסיף מורכבות, ומחציתו השנייה במכלי נירוסטה, על מנת לשמור על רעננות וארומות הפרי. לדברי הייננית "הבלנד הסופי של החביות ומכלי הנירוסטה יוצר יין ששומר על איכויות פרי גבוהות ומשלב מורכבות וטעמי עץ עדינים".
אני חייב להודות ששני היינות הקודמים ערבו יותר לחיכי, וזאת מבלי לפגוע בכבודו של השרדונה (טעם אישי…). היין מציג מתיקות פירותית נעימה, אבל מעט מעל למינון האהוב עלי (טעם אישי, אמרתי…). עם זאת, הוא בנוי היטב ויכול בהחלט לענג את אוהבי הסגנון הזה ושמעתי זאת מפי אורחים רבים, שטעמו לצידי. מחירו 120 ₪.

כמה מילים מתוך אתר היקב:
"סיפורו של יקב ננה משולב באזור בו הוא נמצא – סיפור על אתגרים, מסירות, אהבת המדבר וחזון משותף של ערן רז וניב בן יהודה. ערן 'ננה' רז נולד עם אהבה למדבר. בשנת 2004 החליט ערן, יחד עם אשתו שחר ומשפחתו, לעזוב הכל ולהגשים חלום – לעבור למצפה רמון. בשנת 2007 החלו הנטיעות של כרם ננה בחלקו העליון של נחל צין, בגובה 800 מטר מעל פני הים. בשנה זו ננטעו כ- 30 דונם של כרמים, בהם הזנים: קברנה סוביניון, פטיט סירה, שרדונה ושנין בלאן. בתחילתה של שנת 2014 הגיע לביקור בכרם ניב בן יהודה, הבעלים של יקב שפועל בשלוש קצוות בעולם; קוסטה ריקה, קליפורניה וישראל, במטרה למצוא ענבי יין איכותיים המייצגים את הטרואר המדברי. מאז הכל היסטוריה, החזון של שניהם הפך תוך מספר שנים ליקב ייחודי במפת היין של ישראל."
למידע נוסף, www.nanawine.com

בצילום: ייננית היקב, דנה בני ושלושת היינות שנטעמו במפגש
קרדיט צילום: נוי ערקובי



מודעות אחרונות בנושא: