לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

'יקב פלדשטיין' גאה להציג את דבוקי בציר 2023 לכבוד ליל הסדר וחג הפסח

מאת גיא בר-און, רן רהב תקשורת ויחסי ציבור | 24/03/2024

'יקב פלדשטיין' גאה להציג את דבוקי בציר 2023 לכבוד ליל הסדר וחג הפסח

דבוקי הוא אחד הזנים הקדומים באזור, וחוקרים אף גילו תואם מורפולוגי בין צורת הזרעים שלו לבין זרעים שהשתמרו באלפי הגיתות העתיקות שהתגלו בארץ, שרובן מהתקופה הביזנטית (מסוף הכיבוש הרומאי, באמצע המאה הרביעית לספירה ועד תחילת הכיבוש המוסלמי).

דבוקי גדל בעבר בכל רחבי ארץ ישראל, וכיום גדל בהרי יהודה, איו"ש ובמורדות הכרמל המזרחיים.

יקב פלדשטיין גאה להציג את דבוקי, בציר 2023 לכבוד חג הפסח, יין שילווה בצורה מושלמת את ארוחת החג.

בכרם
חמישה סוגי גפן מקומיים עתיקים חולקים את אותו גנוטיפ הקרוי לרוב דבוקי, והם גרסאות או קלונים שלו ("MOLECULAR BIOTECHNOLOGY", ינואר 2014). לעשיית יין זה משמשים שניים מהם, הגדלים בהרי יהודה ובמיוחד בגוש עציון.

הגפנים גדלות בהדליה של גביע ושל סוכה חברונית. גביע של דבוקי הוא גביע גבוה, ממנו נשמטים השריגים כלפי מטה, במעיין כדור ירוק גדול, כשהאשכולות גדלים חבויים בצל.

לאשכולות אלה מופע ירוק וחומצי. בעת שהמגדל מחליט, הוא זומר מעין חצאית גבוהה של השריגים, החושפת את האשכולות לשמש ולאור מוחזר מן הקרקע שסביב הגפן. לעיתים רבות עורם המגדל את השריגים הזמורים על ראש הנוף של הגפן, להגנה מפני השמש. חשיפת האשכולות משנה את מופעם אל הצד הזהוב והבשל, שבדבוקי מגיע בבריקס נמוך (גם בשל הצל שמספקות הזמורות על השריגים החיים). האשכולות נבצרים בשני המופעים עם יתרון לצד הזהוב.

ביקב
ביקב מרוסקים הענבים ועוברים להשריית זגים ארוכה בת לפחות יום אחד. לאחר מכן מופרד המיץ מן הזגים, ועובר לליל שיקוע מטהר. רק המיץ הצלול ביותר עובר לתסיסה במספר מיכלים, ובאמצעות מספר סוגי שמרים. לאחר תום התסיסה נשמר הדבוקי עד לפני הביקבוק על משקעי השמרים העדינים, הממשיכים להעשיר אותו, ובאותה עת גם לשמור על רעננותו, ולהגן על ניחוחותיו העדינים.

מחול הזנים
מרכיבי היין נשמרו בנפרד עד לפני הביקבוק, להתפתחות ושמירת רעננות. לרקח הסופי חברו כולם יחד. בשנים מסוימות, נשמרת מקצת היין על מלוא כמות השמרים, להפקת דבוקי על הצד החיזורי, או מתיישנת בחביות עץ.
דבוקי זה, מבציר 2021, הוא כולו דבוקי שנשמר במכלים, להבלטת הצד הרענן והפירותי המתגלה בו החל משלב הריסוק והשריית הזגים, עם נימות טרופיות, בננה ירוקה, ומלון ירוק, שכמו הגפן אף הוא פרי בעל היסטוריה מקומית עתיקה.

מחיר מומלץ לצרכן – 110₪
ניתן לרכוש באתר Blend – blend.co.il ובחנויות היין הנבחרות



מודעות אחרונות בנושא: