לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

'יקב פלדשטיין' משיק לקראת ראש השנה והחגים: ארגמן, בציר 2021

מאת לינור נוי, רן רהב תקשורת ויחסי ציבור | 28/08/2023

'יקב פלדשטיין' משיק לקראת ראש השנה והחגים: ארגמן, בציר 2021

ארגמן של יקב פלדשטיין הינו יין מרשים שישלים כל ארוחת חג.
הזן הינו מכלוא ישראלי לגמרי, הכלאה בין זן הקריניאן הדרום צרפתי והזן סוזאו הפורטוגזי, המקפלת לתוך היין ומשלבת בו את תנאי המקום בו נוצרו הזנים.

ארגמן נוצר מענבים שעברו ייבוש ביקב לאחר הבציר, בריכוז עדין של מאפיינים ייחודיים בתנאים מבוקרים – ותססו על שזרותיהם הארומטיות, ומענבים שתססו טריים בתסיסה ענוגה באשכולות שלמים –
התוצאה הינה רעננות ואנרגטיות מקסימליים, ולטעמים פירותיים נהדרים.

היין ארגמן מציג בשלות בצד רעננות, ניחוחות פירותיים בצד מינרליים ובשרניים, שתיות ואנרגטיות חומציים בצד גוף קטיפתי וממלא חייך.

ארגמן של 'יקב פלדשטיין' הינו זן הנוצר ממכלוא ישראלי לגמרי, בין קריניאן דרום צרפתי וסוזאו פורטוגזי, וככזה הוא מקפל את תוכו את תנאי המקום בו נוצר. מלכתחילה נועד הזן דווקא ליינות כמותיים. אולם, כבר לפני 25 שנה, תחת רצון מתעורר עמוק למציאת ביטוי מקומי ליין ישראלי, שם לב היינן אבי פלדשטיין כי מאחורי החזות הכמותית מסתתרות איכויות ייחודיות, ויצא לדרך ארוכה של הפיכת הזן למרכזי.

נטיעת כרמים באזורי גידול מטבים, חקר דרכי הגידול המתאימות וחקר אופני העשייה הייחודיים לזן ביקב, היו אבני הדרך לדרך שהתארכה מכיוון שהתכונות שגורמות לזן להיות כה רלוונטי ועדכני כיום, דווקא הן הפריעו להתקבלותו בעולם היין הישן, בעיקר נטייתו שלא לצבור סוכר רב, ולייצר יינות מתונה כהל, ונטייתו לשמור על חמיצות חדה ורעננה גם בתנאי הגידול של אקלים חם.
למקומיות הזן מספר קריטריונים: האחד, שבעקביות רב שנתית הוא מגיע לתוצאות טובות מבלי לדרוש מאמצים בלתי סבירים. השני, שחלון הבציר שלו גדול, מספר שבועות, ויכול יינן לבחור באיזה שלב מתאים לו לבצור אותו. הקריטריון השלישי היא נוכחות היסטורית בפריסה רחבה במקום מסוים, שבמקרה של זן הארגמן היא אפילו בלעדית למקום. זן הארגמן של 'יקב פלדשטיין' עומד היטב בכל הקריטריונים האלה.

ארגמן של 'יקב פלדשטיין' מיוצר מענבים שחלקם עבר לאחר הבציר ייבוש ביקב, מעין ריכוז עדין של מאפיינים ייחודיים בתנאים מבוקרים, ותססו על שזרותיהם הארומטיות, וחלקם תססו טריים בתסיסה ענוגה באשכולות שלמים לרעננות ואנרגטיות מקסימליים, ולטעמים פירותיים מיידיים. דבר זה מוביל לקריטריון נוסף, ערכי – המקומיות של זן. באקלים כמו של ישראל, בעולם מתחמם, שגורם לנטייה לצריכת לבנים מסיבית בתוספת אדומים רעננים במיוחד, הערך הוא שתיות מקסימלית ללא איבוד היכולת למורכבות והיכולת לענג.

תחת תנאי הייצור בו נוצר ארגמן של 'יקב פלדשטיין', היין מציג בשלות בצד רעננות, ניחוחות פירותיים בצד מינרליים ובשרניים, שתיות ואנרגטיות חומציים, בצד גוף קטיפתי וממלא חייך. כשכל החבילה הזו באה תחת תג כהל של 12.5% בלבד, שמעניקים שתיות מרבית, ערך המקומיות מקבל ביטוי נוסף. היין מתאים ומענג ללגימה מיידית. אבל הוא גם מתיישן בצורה מפתיעה ופנטסטית.

'יקב פלדשטיין'
היקב מתמקד בזנים מקומיים כערך מרכזי. הוא מכין יינות הן מענבים מקומיים (ארגמן, מכלוא ישראלי לחלוטין), והן מענבים שכור מחצבתם מזכיר באקלימו את שלנו (זנים "דרומיים").
חיפוש המקומיות והזהות של היין באה לידי ביטוי לא רק בזני הענבים, אלא גם בסגנון. הבחירה הסגנונית המובהקת של היקב היא העדפת יינות מאופקים ושתיים שרוצים לחפש אלגנטיות, דווקא באפשרות להשאיר מקום להרהור בוחן והיכרות איטית.
יש כאן בחירה שמהווה בחלקה מענה לאקלים.

מחיר מומלץ לצרכן: 119 ₪
ניתן להשיג את היין בחנויות היין ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.



מודעות אחרונות בנושא: