לוח מודעות כללי פרסם מודעה חדשה

יקב רמת הגולן הראשון בעולם לקבל הסמכת בר קיימא מחוץ לקליפורניה

מאת מירב להב, יח"צ יקב רמת הגולן | 05/11/2019

יקב רמת הגולן הראשון בעולם לקבל הסמכת בר קיימא מחוץ לקליפורניה מהתכנית המוערכת והיוקרתית:
LODI RULES

כבר למעלה משלושה עשורים שיקב רמת הגולן משקיע בלמידה וחקר של אזור הגידול היוצא דופן רמת הגולן. החל מהקמת משתלת – Entav בשנת 2008, חלקת ריבוי חדשה בניהול ישיר של היקב בשיתוף עם Entav-Inra – מכון מחקר חקלאי המתמקד בגפן יין, וכלה בפיתוח ומחקר של חקלאות מדייקת עתירת יידע בכרמים.

יקב רמת הגולן, הידוע בחשיבה האקולוגית בכל הנוגע לגידול כרמי יין, תר ברחבי העולם אחר תכנית רצינית ומשמעותית לגידול בר-קיימא, אשר תביא ערך אמיתי לעבודת היקב בכרמים. בסופו של דבר בחר יקב רמת הגולן ב 2017 בפרוטוקול של LODI RULES, אשר מציג גישה מקיפה, מתקדמת ועמוקה לחקלאות יין ברת-קיימא והיה ליקב הראשון לקבל הסמכה ראשונה ליקב בר קיימא בישראל.

מתוך כלל כרמי 2 היקבים, (יקב רמת הגולן ויקב הרי גליל) כ-2273 דונם רשומים כיום תחת התוכנית והם למעשה מייצגים את ההסמכה הבינלאומית הראשונה לבר קיימא מחוץ לקליפורניה, אשר מוביליה חיפשו להתרחב ולהפיץ את הבשורה אל מדינות נוספות.

במהלך 2020 היקב יוציא לראשונה יינות עם תו ההסמכה של התוכנית המוערכת והיוקרתית ביניהם ירדן שרדונה כרם אורגני אודם 2018, וקצרין שרדונה 2018 שיושקו בשבועות הקרובים.

תכנית RULES LODI –

• נוסדה על ידי מועצת גפן היין של לודיי (בקליפורניה) והוסמכה על ידי "Protected Harvest" ומקדמת ניהול בר-קיימא של המערכת האקולוגית של הכרם כולו, כולל קרקע ומים, שיטות עבודה עסקיות, משאבי אנוש והדברה, תוך שימת דגש על הפחתת הסיכון של חומרי הדברה לעובדי המשק החקלאי, צרכנים, בעלי חיים קטנים, חסרי חוליות מימיים, ציפורים ודבורים.

• כל אחת מיותר מ-120 הפעולות החקלאיות המרכיבות את הפרוטוקול מדידות לביקורת ומוכוונות להיבט אחד לפחות של קיימות (בריאות הסביבה, הון חברתי, או כדאיות כלכלית).

• רוב מגדלי היין שעובדים תחת פרוטוקולRULES LODI בוחרים מרצונם בחקלאות ברת-קיימא כי הם מאמינים בערך של התוכנית.



מודעות אחרונות בנושא: