לוח מודעות יינות חדשים פרסם מודעה חדשה

כחלוץ יצרני הריזלינג היבש בארץ, יקב ויתקין גאה להציג בפניכם את המהדורה ה- 17 של יין זה.

מאת יקב ויתקין | 25/08/2020

ויתקין ריזלינג 2019
כחלוץ יצרני הריזלינג היבש בארץ, יקב ויתקין גאה להציג בפניכם את המהדורה ה- 17 של יין זה.

הרכב זני:
100% ענבי ריזלינג שנבצרו במורדות הרי יהודה.

הכרם:
לאורך ערוץ נחל עשיר בחלוקי אבן, באזור עמק האלה. הכרם, הנטוע על אדמה גירית עשירה בחלוקי נחל עם אחוז משתנה של חרסית-המעצימה את האופי הפירחוני-לימוני של היין, מניב כל שנה יבול מצומצם בעלי איכות גבוהה. בציר 2018 ביקב ויתקין התנהג כבציר "לפי הספר": ללא אירועי חום קיצוניים, מלווה בהבשלות אחידות ומאוזנות. בכרמים שבהם עומס היבול היה נמוך במיוחד כמו בריזלינג חווינו איכות מצוינת ואיזון מרשים בין ערכי החומציות, הסוכר ובעיקר ריכוז מנהדר של ארומות וטעמים.

ביקב:
הענבים נבצרו בבציר ידני לילי בשבוע הראשון של חודש אוגוסט והובלו ליקב עם שחר, התירוש נסחט בעדינות במסחטת ממבראנה חדישה ורק החלק של המיץ החופשי שימש ליין זה. לאחר שיקוע בטמפרטורה נמוכה הותסס המיץ הצלול ביותר בטמפרטורה קרה למשך כארבעה שבועות, בהמשך הושאר היין להתיישן על שמריו כ-5 חודשים במטרה להעשיר את המורכבות ועצמת הטעמים שלו. היין לא עבר תסיסה מאלולקטית על מנת לשמור את אופיו חד רענן ונקי.
לאחר מילוי ויתקין ריזלינג בבקבוקים אנו מקפידים להמשיך ולשמור את היין ביקב לפני שחרורו לשוק מספר חודשים נוספים על מנת לאפשר ליין להתפתח ולהגיע לאיזון הרצוי בעת השקתו.
בציר 2019 של ויתקין ריזלינג ממשיך שיתוף פעולה נדיר בין יקב ויתקין ליקב התאום הגרמני שלנו מאזור Pfalz בדרום גרמניה. במהלך הכנת היין למילוי נעשה בניית היין בהתאם לתוצאות טעימת פורום משותף שכלל את צוות יקב ויתקין בשיתוף עם יינני היקב התאום שלנוGeorg Mosbacher – סבין ויורגן וכן ייננים נוספים מהאזור שלהם.
התוצאה- יין עשיר בארומות פרי טיפוסי לזן הריזלינג כאשכולית, אפרסק לבן ותפוח ירוק. הוא בעל מבנה דחוס מחד ורעננות נפלאה עם חדות טעמים מאידך היוצרים יחדיו הרמוניה נדירה.

רשמי טעימה:
כבר כ- 17 שנים ויתקין ריזלינג הינו אחד מהיינות הלבנים הייחודיים והמרשימים בנוף המקומי. בציר 2019 ממשיך את הקו הסגנוני של יין זה בשנים האחרונות: עשיר בארומות הדרים, מעט ירוק, נקי, חד ואלגנטי ונאמן לאופי הזן. בטעם מתגלה חמיצות מרשימה ומינראליות מאוזנת עם בשלות מתונה. בשנה הראשונה מאופיין היין בניחוחות פרי הדר טרי כאשכוליות ולימון ליים, תפוח ירוק, פרחים לבנים ומינראליות אך בהמשך – בתנאי אכסון טובים צפויות להתפתח ארומות נוספות האופייניות לזן הריזלינג: פטרוליות, דבש ופירות לבנים.

יישון:
יין זה הינו יוצא דופן מבחינת יכולת ההתיישנות שלו בהשוואה ליינות לבנים מאזורינו ובתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח ולקבל מורכבות במשך חמש עד שבע שנים משנת הבציר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °12-°8
אלכ. בנפח: 11.5%
קלוריות:63.6 קק"ל ל- 100גרם
מחיר מומלץ לצרכן 100 ₪



מודעות אחרונות בנושא: