לוח מודעות כללי פרסם מודעה חדשה

מדוע דוקא יינות אלו יעלו על שולחננו בחג ?

מאת רן בירון | 17/04/2019

מאות יקבים צמחו בארצנו במהלך ארבעת העשורים האחרונים, ביניהם רבים ראויים בהחלט, אבל אי אפשר להעלות את כולם על שולחן החג. מבלי לפגוע בכבודם של כל האחרים, בכל זאת בחרתי בכמה יינות אשר יעלו על שולחננו בליל הסדר ובארוחת הצהרים למחרת, ואני שמח לשתף את חברינו ליין בנימוקים להחלטתי.

ראשית, לכבוד לנו ללגום מינות של שני יקבים אשר תרומתם לקהילה מעוררת השראה לכל מי שאכפת לו. התמיכה של יקב טוליפ ושל יקב כישור בבעלי צרכים מיוחדים מרגשת. יישר כח. אנחנו מכבדים את רועי, דוד, יאיר וריצ'רד ושמחים להעלות את יינותיהם על שולחננו בחג.

המיסטי הילס של יקב צרעה מעורר בנו געגועים לאיש יקר, רוני ג'יימס, חלוץ יין משכמו ומעלה וכבוד לממשיך דרכו, היינן הצנוע ורב הידע ערן פיק, ה MASTER OF WINE הראשון ולפי שעה היחיד, בישראל. החזון של רוני והכשרון הבלתי רגיל של ערן, באים לידי ביטוי בכל לגימה וכבוד הוא לנו להעלות את המיסטי הילס על שולחננו.

היינן דורון רב הון, ורעייתו סימה שלצידו, נושאי הדגל של היין הלבן בישראל. הם טענו, וממשיכים לטעון בצדק רב, כי האקלים הישראלי מצפה ליותר ויותר יינות לבנים וחרתו על דגלם "רק יין לבן". בעקבותיהם נעו עוד יקבים והעלו את היין הלבן האיכותי על דרך המלך בישראל. כבוד לחלוציות, לנחישות ולפתיחת הציר הלבן. שמחים לארח את ה WHITE SIGNATURE של יקב ספרה על שולחננו בחג.

יקב ויתקין, בהובלת היינן אסף פז, ולצידו שרונה ודורון. שלושתם גילו חלוציות שאינה מובנת מאליה במחוזותינו ומראשית דרכם ביין, התרחקו מהזנים הקלאסיים. לא סוביניון בלאן ושרדונה, לא קברנה סוביניון ומרלו. בין השאר, הם העלו לקדמת הבמה את הקריניאן ומשכו בעקבותיהם עוד יקבים. לכבוד לנו לארח את הקריניאן שלהם על שולחננו בחג.

ו… אחרון אחרון חביב, יקב הבוטיק הקטן אליגוטה, אשר מגיע לרמות איכות שלא מביישות יקבים ותיקים עתירי ידע וניסיון. צביקה, חקלאי שורשי בכל רמ"ח אבריו, במיוחד באצבעותיו המחופסות, מחובר לגפן בצורה שאין דומה לה ומפיק, יחד עם בנו דור, יינות אשר לגימה מהם, לצד הסבריו החקלאיים של צביקה, ממש מרגשת. לכבוד לנו להעלות את הסנג'ובזה שלהם על שולחננו בחג.

חג שמח. לחיים!!!



מודעות אחרונות בנושא: