לוח מודעות כללי פרסם מודעה חדשה

מדליית כסף ליין 'שיראז ועוד' מיקב מואה

מאת יעל שביט, תקשורות | 04/12/2017

מדליית כסף ליין 'שיראז ועוד'
מיקב מואה בערבה תיכונה!

הישג מרשים ליקב מואה שבערבה תיכונה. יין ה'שיראז ועוד' מבציר 2015 זכה במדליית הכסף היוקרתית במסגרת תחרות היין הבינלאומית 'טרה וינו' (TERRAVINO) ליינות וכהלים בישראל, לשנת 2017!

בתחרות נבחנו דוגמאות של 628 יינות וכהלים, 332 יינות מישראל והשאר מ- 30 מדינות שונות מרחבי העולם. התחרות מורכבת מ"טעימות עיוורות" על ידי שופטי יין בכירים מהארץ ומחו"ל, ביניהם: כתבי יין, סומליירים, קניינים, ייננים מובילים ומובילי דעת קהל.
התחרות עומדת בסטנדרטים הקפדניים ביותר בענף ומנוהלת בפיקוח ארגון היין הבינלאומי המשפיע ביותר ה-OIV, המעניק את חסותו המלאה ומהווה אות כבוד לתעשיית היין בישראל.

במהלך התחרות נבחן ב'טעימה עיוורת' יין ה'שיראז ועוד', של יקב מואה מערבה תיכונה וזכה למחמאות רבות וכן במדליית הכסף היוקרתית!

יהודה פרידמן, הבעלים של יקב מואה בערבה תיכונה אומר, כי היקב מייצר יינות איכותיים וכי זכייה זו מעידה על איכות היין: "זהו כבוד גדול ותמורה על עבודה קשה ואינטנסיבית שלנו מאז הקמת היקב לפני כשלוש שנים".
ראש המועצה האזורית ערבה תיכונה אייל בלום ברך: "ברכות ליקב מואה! אין ספק, כי זוהי תעודת כבוד והערכה לעשייה הברוכה של יקב מואה בלב הערבה וליין משובח".

יקב מואה (MOA) הוקם ב- 2015, במושב צופר, כחלק ממשק פרידמן, העוסק בחקלאות מדברית שלושה עשורים. יהודה פרידמן מבעלי ומקימי היקב, חקר ולמד את רזי ייצור היין והקים את יקב הבוטיקMOA ומרכז המבקרים בסמוך. היקב נקרא על שם העיר הנבטית "מואה" אחת הערים הקדומות על דרך הבשמים, השייכת לממלכת הנבטים בתקופה הרומית הקרובה למושב צופר. היקב הינו יקב בוטיק תיירותי המייצר 5000 בקבוקים מידי שנה מזני: רוזה, קברנה סוביניון, מרלו, שיראז ומלבק בציר 2015, מענבים מובאים מכרמים במצפה רמון. בכלל כל מה שמוגש במרכז המבקרים ביקב הוא מאזור הדרום: גבינות, דבש, זיתים, שמן זית, מאפים וכמובן היין. פרידמן, עוסק בחקלאות ועיקר פרנסתו מגידול פלפלים לייצוא, אבל אהבתו וסקרנותו ליין היא זו שהובילה אותו לפיתוח ענף יקב בוטיק ותיירותי.

ביקב מואה מזמינים את הציבור לבקר במרכז המבקרים, לטעום מהיינות והתוצרת המקומית (גבינות, לחמים וכו') ממוצרי הערבה ועוד. מרכז המבקרים יהיה פתוח גם במהלך התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תחנת יאיר בחצבה בתאריכים 31.1-1.2.2018. התערוכה משתרעת על שטח של 15 דונם ומאפשרת ללמוד, לראות ולטעום מהתוצרת החקלאית והפלא שמתקיימת בערבה. בחממות התצוגה ניתן להתרשם מזני ירקות ופירות חדשים, גידול דגים ייחודיים במדבר ועוד!. הכניסה לתערוכה חינם!



מודעות אחרונות בנושא: