לוח מודעות כללי פרסם מודעה חדשה

מיתוג חדש ליקבי כרמל – שילוב של כבוד להיסטוריה מפוארת ומבט אופטימי לעתיד של חום ושמחה

מאת רן בירון | 31/01/2019

תחת הכותרת "לחיי רגעים של שמחה", מציגים יקבי כרמל את הסדרה הותיקה, "סלקטד" ואת הסדרה החדשה "אקסלנס" לרגל השקת המיתוג החדש. אין זה מקרי, שדווקא סדרות אלו, ה"לא יקרות" מוצגות בימים אלו ולאו דוקא סדרות היוקרה של היקב.

את המונח "סדרות לא יקרות" טבע היינן יפתח פרץ, עוד בתפקידו הקודם ביקב בנימינה והתנגד נמרצות למונח "סדרות זולות". לאורך כל שנות היכרותי עם יפתח, אני שומע אותו חוזר ומסביר כי ייצור כמויות גדולות של יינות "לא יקרים" נטולי פגמים, נעימים לחך, אשר מתאימים לליווי ארוחות, ושמחיריהם נעים בתחום ה 20 עד 40 ש"ח לבקבוק, הרבה יותר קשה, מורכב ומאתגר, מאשר ייצור סדרות קטנות של יינות עילית יקרים.

כל מי שמקורב לענף היין, מבין היטב עד כמה נכונים דבריו של יפתח פרץ. סדרות אלו, הן המסה העיקרית של היקבים הגדולים. אלו היינות שנמכרים במיליוני בקבוקים בשנה, במיוחד לפני חג הפסח ולקראת חגי תשרי.

אני חייב לציין לציין לזכותם של יקבי כרמל, כי בתחרויות Best Value, אשר נערכות אחת לשנה ע"י האתר "סומלייה" ומבוססות על טעימה עיוורת לחלוטין, של צוות אשר כולל ייננים, אוצרי יין, סוחרי יין, ועיתונאי יין, יינות כרמל ה "לא יקרים" מככבים מידי שנה בשורת המנצחים בתחרות.

במפגש שנערך לאחרונה, הסביר רן אסא, מנהל השיווקשל יקבי כרמל, כי "למעשה למעלה מ- 90% ממכירות היין בישראל הינם במחירים של עד 40 ₪ לבקבוק ובחנויות המתמחות עד 50 ₪ לבקבוק".

בימים אלו מציגים יקבי כרמל מיתוג מחודש ומרענן ופותחים את התהליך בשתי הסדרות הנ"ל. דוברי היקב מסבירים את הריענון "בלוגו חדש של יקבי כרמל בראש התווית, עם הבלטת סמל המרגלים האייקוני בתוך מדליה. המיתוג החדש יבוא לידי ביטוי בכל הסדרות במהלך השנה הקרובה ולצד השקת סדרות חדשות. המהלך ילווה בשפה פרסומית חדשה שתבוא לידי ביטוי בקמפיינים מקיפים".

הלוגו החדש והשפה המיתוגית החדשה עוצבו על ידי הסטודיו 'נאו גרופ' בבעלות פיליפ בולקיה. הקונספט העיצובי החדש מתמקד בשפה אחידה המוטבעת כלוגו בראש הסדרות השונות. הלוגו, משלב עברית אנגלית, תוך הבלטה של סמל המרגלים והצורה האובלית שלו יוצרת מדליה בגווני זהב המוטבעת בחזית הבקבוקים. המטרה ליצור שפה אחידה בין סדרות היין של יקבי כרמל ולאפשר לצרכן הסופי לזהות את יינות היקב ולשקף את ערכי המותג. המיתוג יכלול את כל סדרות היקב ואת הסדרות החדשות שיושקו בשנה הקרובה. המיתוג יחל בשלבים ויושלם עד סוף שנת 2019.

כולנו יודעים כי יקבי כרמל, מלווים את היישוב היהודי בארץ ישראל מראשיתו ומהווים נדבך היסטורי משמעותי ביותר לחזון הציוני, לתקומה, להתיישבות ולמדינה, שגילה כמחצית מגיל היקב. שמחתי לגלות כי הנהלת היקב, המורכבת כיום מחבורת צעירים חביבים, משלבת במיתוג החדש ובסמליו, את העבר המפואר וזה בהחלט בא לידי ביטוי בדברי מנכ"ל היקב, נדב ארנס, במהלך המפגש: "אחרי שנה של מיקוד בליבה של פעילות היקב וצמיחה משמעותית, אנו מחדשים את מותג היקב מבוסס 'המרגלים' ומשיקים הצעות ערך חדשות לצרכני היין, שיהוו גם מנוף לצמיחה עבור יקבי כרמל כיקב הגדול והמוביל בישראל. יקבי כרמל, כאחת החברות הנטועות בהוויה ובתרבות הישראלית, מסתכלת קדימה ומתאימה עצמה למציאות המשתנה אך לא שוכחת את העבר, ומשמרת את יתרונותיה ההיסטוריים. השפה החדשה משמרת את סמל המרגלים ההיסטורי המזוהה עם היקב ובו בזמן נוספת המדליה, הממחישה את האיכות והמומחיות של היקב ומשדרת עוצמה של מוביל שוק."

יוסי אדרי, סמנכ"ל המכירות והשיווק, מסר מידע על הצלחות יקבי כרמל בהווה, אך אל פסח על הקשר הבלתי נמנע להיסטוריה של היקב. לדבריו, "הסדרות מעוצבות בשפה עדכנית, תוך מתן כבוד למורשת היקב. הסדרות השונות מספקות מענה לחזון, ערכים וייעוד היקב, מעודדות הנאה מיותר רגעי יין בכל שלב בחיים… ו… השפה המיתוגית החדשה הכוללת את לוגו המדליה המוזהבת יהפוך לסימן ההיכר של כרמל, מה שיצור בולטות ונראות אחידה בנקודות המכירה".

רן אסא, מנהל השיווק של יקבי כרמל הסביר כי: "סדרת 'סלקטד' ביססה את מעמדה לאורך השנים כסדרת היינות הנמכרת ביותר בישראל, המעניקה תמורה גבוהה למחיר. אופיים הנגיש של יינות סדרת 'סלקטד' מותאם לחיך הישראלי ומייצג אותו ולכן בחרו בסדרה זאת להוביל את מהלך המיתוג של יקבי כרמל". לגבי הסדרה החדשה 'אקסלנס' אמר רן אסא כי "היא משלימה את פורטפוליו הסדרות של יקבי כרמל ונותנת ערך לצרכן במחירים נוחים ובטעמים המתאימים לחיך הישראלי". הוסיף לכך היינן יפתח פרץ ואמר כי בסדרה זאת " חיברנו את זני הענבים האהובים, ויצרנו יינות שיתאימו בהרמוניה לאקלים החם ולמנות הים תיכוניות העשירות".

את 'סלקטד' מכירים כולם. לגבי 'אקסלנס' החדשה, מספר מילים: האקסלנס הלבן מורכב מהזנים ריזלינג ושרדונה, הוא חצי יבש, פירותי מאד ולטעמי יכול ללוות, בהנאה, ארוחות קלות, או לשמש כאפריטיף לפני הארוחה. האקסלנס האדום הוא יין יבש המורכב מקברנה סוביניון ושיראז, פירותי מאד, ילווה, לטעמי, מנות קלות וגם מנות כבדות בעלות מאפייני תיבול חדים.

לסיכום, אחזור להתחלה, "יינות לא יקרים" מהווים את המסה העיסקית העיקרית של היקבים הגדולים. ליקבי כרמל יש בהחלט סדרות עילית שכבודן במקומן, אבל סדרות אלו מיוצרות בכמויות קטנות, יחסית למיליוני הבקבוקים בקטגוריה עליה הדגש הפעם. עם זאת, אין די במחיר ה"לא יקר". אי אפשר לרמות את החך ועל כך הערכתי האישית ליינן יפתח פרץ. לחיים!

צילומים: רפי דלויה



מודעות אחרונות בנושא: