לוח מודעות כללי פרסם מודעה חדשה

סדרת BETA של 'יקב ברקן' זכתה בכמות הגדולה ביותר של מדליות זהב- 3 מדליות ליינות הסדרה, מה שהופך אותה לסדרה המעוטרת ביותר בתחרות השנתית ליינות ישראליים לשנת 2023

מאת לינור נוי, רן רהב תקשורת ויחסי ציבור | 03/07/2023

הסדרה הזוכה ביותר ב"אשכול הזהב" לשנת 2023:

סדרת BETA של 'יקב ברקן' זכתה בכמות הגדולה ביותר של מדליות זהב- 3 מדליות ליינות הסדרה, מה שהופך אותה לסדרה המעוטרת ביותר בתחרות השנתית ליינות ישראליים לשנת 2023

מדליית זהב ליין קולומבר, מסדרת BETA, בציר 2022
בקטגוריית זנים לבנים

מדליית זהב ליין אדום אחר, מסדרת BETA, בציר 2022
בקטגוריית בלנד עד 90 ש"ח

מדליית זהב ליין ריזלינג TDN, מסדרת BETA, בציר 2019
בקטגוריית ריזלינג

'יקב ברקן' מכריז הבוקר, על הזכיות המכובדות והיוקרתיות בתחרות השנתית "אשכול הזהב". במסגרת התחרות, הסדרה המוערכת, סדרת BETA של היקב, זכתה בכמות הגדולה ביותר של מדליות זהב, מה שהופך אותה לסדרה הזוכה ביותר בתחרות. הסדרה זכתה בשלוש מדליות זהב לשלושה יינות מהסדרה.

זו השנה ה-21 ברציפות בה מתקיימת התחרות היוקרתית השנתית ליינות ישראל, "אשכול הזהב". השנה נשלחו לתחרות 261יינות שנבדקו על פני שלושה ימים. צוות השיפוט כלל 28 שופטים, ביניהם: ייננים, סומליירים, ומומחי יין. יושבי הראש של התחרות – מר חיים שפיגל ועו"ד נחמן כהן צדק, יו"רים משותפים בתחרות אשכול הזהב.

ניר גל, מנכ"ל 'יקב ברקן':
"אני שמח ונרגש להכריז על הזכיות הגדולות של 'יקב ברקן' בתחרויות היין המכובדות ברחבי הארץ והעולם. כמו בשנים קודמות, הוכחנו גם השנה את האיכות הבלתי מתפשרת של יינות היקב בכל הקטגוריות. זהו יותר מכבוד גדול עבורנו לקטוף מדליות ופרסים בתחרויות מקצועיות ויוקרתית בתחום היין העולמי ולכבוש יעדים חדשים. יותר מהכול, אני גאה באיכות הבלתי מתפשרת של יינות בכל רמת מחיר ורוצה לברך ולציין לשבח את צוות הייננים היוצא דופן של היקב שעושה עבודה נפלאה משנה לשנה, ומביא את ברקן לזכות במאות מדליות בתחרויות שונות ובציונים לשבח."

על הסדרות והיינות הזוכים של 'יקב ברקן':

סדרת BETA של יקב ברקן הינה סדרה המיועדת לצרכני היין החדשניים וההרפתקניים, המעוניינים לחוות זנים ויינות שמתרחקים מהזרם המרכזי לקצוות היצירה האישית.

קולומבר הינו יין Single Vineyard משפלת יהודה, אזור הידוע לא רק במשמעות ההיסטורית שלו, אלא גם כאזור איכותי לגידול יין. קולומבר נותן ביטוי מושלם לטרואר הישראלי ומתאפיין בטעמי פרי טרופי והדרים, רמיזות עשבוניות וחמיצות מרעננת. הענבים נבצרו בלילה והיין תסס במכלי נירוסטה בטמפ' נמוכה על מנת לשמר את הארומות המיוחדות של זן הקולומבר. לאחר התסיסה, היין שהה על משקעי השמרים למשך 5 חודשים, על מנת להוסיף מרכיבי ארומה וטעם הייחודיים לזן.

אדום אחר הינו יין אדום צעיר ורענן, בעל אופי פירותי מובהק וגוף בינוני – קל. בצרפתית מייחסים ליינות מסוג זה את המונח Vin de Soif – "יין צמא", יין ששותים כשצמאים, מבלי לייחס לו חשיבות מוגזמת. היין מורכב מחלקים שווים של סירה ומרסלאן מכרם בר גיורא. ענבי הסירה תססו באשכולות שלמים, ואילו המרסלאן עבר תהליך מיון קפדני לפני תסיסה במכלי נירוסטה קטנים. לאחר התסיסה היין עבר להתבגרות בחביות עץ אלון משומשות למשך 4 חודשים בלבד.

לריזלינג תכונה אחת, יחידה ומופלאה המבדילה ומייחדת אותו משאר הזנים. עם הזמן, בחלוף מספר שנים, מתפתחת בריזלינג המתיישן ארומה בשם TDN. לארומה זו ניחוח ייחודי של פטרוליום/קרוזן.

אודות 'יקב ברקן'
יקב ברקן הוא היקב המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות, לאורך השנים זכה היקב בכ 500 מדליות בתחרויות יין נחשבות. ברקן הוא היקב הישראלי הגדול ביותר וגם היקב המוביל במכירות היין. ברקן הוא הכורם הגדול ביותר בארץ. ליקב יש מעל 10,000 דונם של כרמים הפרוסים ברחבי הארץ- ממצפה רמון בדרום ועד הגליל העליון בצפון. פריסת הכרמים הרחבה מאפשרת לו מצד אחד להגיע לחומר הגלם הטוב ביותר, ומצד שני לבחון את הטרואר הישראלי בצורה הטובה. ליקב זנים שונים ורבים החל מזנים קלאסיים, זנים ים תיכוניים ועד זנים עתיקים (בני אלפיים שנה) ופריסת הכרמים הרחבה מאפשרת להתאים לכל זן את אזור הגידול המתאים ביותר עבורו.



מודעות אחרונות בנושא: