לוח מודעות כללי פרסם מודעה חדשה

פרס מפעל חיים בתחום היין הישראלי הוענק לחיים שפיגל ולעורך דין נחמן כהן צדק

מאת תא עיתונאי היין | 06/04/2024

סומלייה, תערוכת היין של ישראל, התקיימה בתחילת השבוע בפעם העשרים ואחת. התערוכה מתקיימת בדרך כלל בפברואר, אך נדחתה בגלל המלחמה שפרצה בעקבות זוועות ה-7 באוקטובר.

בתערוכה ניתנת הזדמנות לכל אנשי המסעדות, ברי היין, חנויות היין והמשקאות, בתי המלון, המעדניות ורשתות השיווק, להתכנס לתערוכת היין הגדולה בישראל ולפגוש את יקבים, יבואנים, מפיצים, ייננים וגם סוכני מכירות. זו הזדמנות להכיר יקבים חדשים, לטעום יינות מהארץ ומהעולם ממבחר של מותגי יין שיוצגו בתערוכה, ולהרחיב את הידע המקצועי.

טקס פתיחת התערוכה הונחה על ידי אמנון פאר, וברכות של מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא; מנכל המועצה לגפן היין בישראל, צחי דותן; אבי בלשניקוב, יו"ר מכון היצוא החדש, שנכנס לתפקידו רק לפני כחודש, וכבר הספיק למנות את מור דניאל למנהל ענף היין; רמי נעמן מיקב נעמן ברמות נפתלי, נשא דברים בשם היקבים שפונו בשל המלחמה. משפחת נעמן פונתה באוקטובר מביתה ומהיקב שלה, ולמרות זאת מצליחים רמי ובטינה נעמן, להגיע ליקב פעם בשבוע, כדי לטפל בכרמים וביין. סיים את הברכות, אלון גונן, נציג תא עיתונאי היין.

במסגרת טקס פתיחת התערוכה, הוענק פרס מפעל חיים בתחום היין הישראלי, מטעם תא עיתונאי היין, הכורמים, היקבים והמועצה לגפן היין בישראל.
הפרס הוענק השנה לשניים שהם אחד, וכל אחד בדרכו תרם לקידום הענף בצורה פנומנלית – חיים שפיגל ועורך דין נחמן כהן צדק – ליושבי הראש של תחרות אשכול הזהב ותחרות BEST VALUE.

חברי ועדת הפרס:
יו"ר הוועדה ונציג תא עיתונאי היין אלון גונן, צחי דותן מנכ"ל המועצה לגפן היין בישראל, עורך דין יונתן לבני היועץ המשפטי של תא עיתונאי היין בארגון העיתונאים, מנכ"לית מכון היין שרי דוידיאן, אורי שקד מבעלי 'יקב רקנאטי' והבעלים של 'חברת שקד', ואת עיתונאי היין רן בירון וישראל פרקר.

מנימוקי וועדת הפרס:
פרס מפעל חיים מוענק לעורך דין נחמן כהן צדק ולמר חיים שפיגל על הקדשת זמנם לקידום ענף היין הישראלי, בתשוקה, מסירות ומקצועיות.

עורך דין נחמן כהן צדק וחיים שפיגל משמשים כיושבי ראש תחרות אשכול הזהב זו השנה ה-22 ברציפות, וכיושבי ראש תחרות BEST VALUE זו השנה ה-16. ביושבם בתפקידים אלה, עומדת לנגד עיניהם תחושת אחריות עצומה לקידום תרבות היין בישראל, תוך הקפדה על אמינות ללא פשרות וללא כחל ושרק, והכל בהתנדבות. פעילותם לאורך השנים, העלתה את קרנו של ענף היין בישראל ובעולם.

עורך דין נחמן כהן צדק:
שותף בכיר וממייסדי פירמת עורכי הדין פרל, כהן צדק, לצר, ברץ – מהמובילות בישראל בתחום הקניין הרוחני.
נחמן נולד בשנת 1943 בבני-ברק למשפחה ייקית דתית. בבית אומנם לא היו יינות פרימיום, אבל תמיד אפשר היה למצוא כוס שפריץ או יין כלשהוא על השולחן. בשנת 1985, למד נחמן, באחד מקורסי טעימת היינות הראשונים שנפתחו בארץ. פיתח יחסי ידידות עמוקים עם יאיר מרגלית והדרך ליקב מרגלית הייתה קצרה. בשלב מאוחר יותר, שימש כעוזר בכמה סבבי קורסים של יאיר מרגלית.
תמיד היה בשלן חובב ויש לו רפרטואר רחב ומעולה של מאכלים ,לא פלא שזכה לקבל תואר אביר של מסדר אבירי הגריל.
נחמן הוא GPS אנושי. לא משנה איפה זורקים אותו, הוא בוחן לרגע את הסביבה , וישר יודע לאן צריך לנסוע, יש לו מצפן בבטן. תמיד רץ קדימה לפני כולם, מלא באנרגיות, ותמיד יש לו אינספור מטלות ופעילויות.

חיים שפיגל:
נולד בתל-אביב ומחובר לתחום המזון מלידה. משפחתו הייתה מחלוצי תעשיית המזון בישראל, ובבעלותה היה מפעל "מטע" שייצר מרגרינה.
בתחילת שנות השמונים, שפיגל למד מינהל בתי מלון בבית הספר למלונאות תדמור בהרצליה, ועבד כברמן במלון. עשה סטאז' במטבח של מלון בלונדון, וכשחזר לארץ היה מנהל ההדרכה של רשת מלונות דן, לאחר מכן שימש כמנהל מזון ומשקאות של דן תל-אביב, ואז קיבל את תפקיד מנהל מזון ומשקאות של הרשת כולה, ומאז הוא שולט בתחום ברשת דן.
חיים תמיד התנדב בתחומים שונים. כנער, למד כתב ברייל והתנדב בספרייה לעיוורים בנתניה. כבוגר התנדב בעמותת עלם, המסייעת לנוער במצבי סיכון, והיה ממייסדי שיתוף הפעולה של העמותה עם מסעדת לילית, בפרויקט חברתי שהכשיר בני נוער שנפלטו מבית הספר.
בתפקידו כמנהל מזון ומשקאות רשתי של רשת בתי המלונות דן היה שפיגל הראשון שהכניס לתפריטי היין של מסעדות המלון יינות ישראלים על כל גווניהם והנגיש אותם לעשרות אלפי תיירים. אין אדם בתחומי המלונאות, האירוח, המסעדנות והיין, שלא מכיר את חיים שפיגל.

כורמים ,ייננים, עיתונאים ואנשי תעשיית היין מעריכים, מוקירים ומכבדים את פעילותם החשובה של עו"ד נחמן כהן צדק וחיים שפיגל שהוסיפה כבוד גדול לענף היין. על פועלם ותרומתם מוענק להם פרס מפעל חיים מטעם תא עיתונאי היין ,הכורמים, היקבים ומועצת גפן היין.

הפרסים הוענקו על ידי צחי דותן, מנכ"ל המועצה לגפן יין בישראל, אורן לביא מנכ"ל משרד החקלאות, אבי בלשניקוב יו"ר מכון היצוא ואודליה בנאי נציגת תא עיתונאי היין בארגון העיתונאים.



מודעות אחרונות בנושא:

תגובה אחת

cerebrozen:

I truly relished the effort you've put in here. The sketch is stylish, your authored material chic, however, you seem to have developed some anxiety about what you intend to deliver subsequently. Assuredly, I will revisit more regularly, akin to I have nearly all the time, in the event you maintain this rise.