לוח מודעות כללי פרסם מודעה חדשה

רשמני טעימה – VINEYARDS שני וקברנה סוביניון

מאת רן בירון | 13/08/2020

רשמני טעימה – VINEYARDS שני מרום גליל 2014 ו-2015 ו- VINEYARDS קברנה סובניון 2014 ו-2015.

ייעודו העיקרי של יין, הוא ללוות ארוחה ולהעצים את ההנאה ממנה. לעיתים גם להיפך, היין הוא במרכז החווייה והארוחה מלווה אותו. עם זאת, מדורי דורות, חובבי יין נוהגים לערוך טעימות השוואתיות של יינות. טעימות אורך, טעימות רוחב, טעימות אותו זן מאזורי גידול שונים, התחקות אחר גורמי קרקע ואקלים המשפיעים על היין, בחינת סגנון של יינן, או סתם כך, להנאה אינטלקטואלית והבעת חוות דעת.

טעימה השוואתית בוחנת דקויות ומעוררת לעיתים קרובות שיחות ערניות ואפילו חילוקי דעות בין הטועמים. בעידן הקורונה, פחות מפגשי טעימות קבוצתיים ויותר טעימות בית, אבל, ההשוואה ממשיכה להיות מעניינת.

לאחרונה, טעמתי במקביל, ארבעה יינות מסדרת "וייניארדס" של יקב כרמל, אשר, לדברי היקב, "מופקים מחלקות כרמים איכותיים המאופיינים בטרואר דומה וממוקמים באותו אזור גידול. הכרמים השייכים לסדרה מטופלים במסירות ובקפדנות על מנת להפיק יין איכותי המייצג נאמנה את אופי תת האזור, איכותו וייחודו". טעמתי ולהלן רשמיי:

VINEYARDS שני (בלנד בורדו) מרום הגליל 2014
יין אדום יבש המורכב מ-70% קברנה סוביניון, 15% מרלו, 8% פטי וורדו, 4% קברנה פרנק ו–3% מלבק. תסיסה והשריה על הקליפות, התבגרות בחביות עץ אלון במשך 14 חודשים והמשך התבגרות בבקבוק במשך שנה נוספת. למעשה, זה ממסך בורדולזי, בתוספת מזערית של שני זנים שגם מקורם בבורדו, (ובקהור השכנה, המלבק) אבל, לטעמי, לא מהווים תרומה משמעותית ליין. אהבתי מאד את הנוכחות היפה על החך, הגוף המלא, אך לא מכביד, האיזון המצויין של החומציות עם האלכוהול הגבוה (15%), הפרי והעץ. יין עוצמתי, אך אינו מכה את החך, בהחלט מענג ומתאים לליווי ארוחות בשר וגבינות שמנות.

VINEYARDS שני (בלנד בורדו) מרום הגליל 2015
במקביל לשני מבציר 2014, טעמתי גם את אחיו מבציר 2015. ההרכב הפעם שונה. 65% קברנה סובניון, 15% פטי ורדו, 12% מלבק, 8% קברנה פרנק. תסיסה, השריה על הקליפות, התבגרות בעץ ולאחר מכן בבקבוקים, זהה לקודם. לטעמי, הפרי כאן הרבה יותר בולט, ממש פרי דחוס ממלא את החך, העפיצות מרוככת, החומציות מודגשת והסיומת יבשה וארוכה. לעניות דעתי, שני הבצירים בשיאם ומענגים כעת. בהחלט לא ממליץ לשמור אותם לשנים נוספות. לשתות עכשיו ולהנות.

VINEYARDS קברנה סובניון מרום הגליל 2014
מורכב מ- 88% קברנה סוביניון, 6% פטי וורדו ו–6% שיראז. בדרך כלל ממסכים בורדולזים לא מכילים סירה או שיראז, אבל, לאחרונה, רואים יותר ויותר ייננים מוותרים על המרלו ו/או הפטי וורדו לטובת סירה או שיראז. כשהתוצאה הסופית משביעה רצון, קרוב לוודאי שהיינן יודע היטב ממה להרכיב את יינותיו. גם יין זה התבגר כקודמיו, והוא מציג ניחוחות אפיניים לקברנה סוביניון, במיוחד שוקולד, ווניל ואפילו מעט מנטה. ליין גוף מלא, עפיצות מרוככת, חומציות מאופקת וסיומת ארוכה. ילווה בהנאה רבה ארוחה בשרית עתירת שומן.

VINEYARDS קברנה סובניון מרום הגליל 2015
מורכב מ-85% קברנה סובניון, 8% פטי ורדו, 7% שיראז. הרכב זנים די דומה, התבגרות זהה. היין מציג דמיון רב לאחיו מבציר 2014, אך, לטעמי, קל יותר לשתייה כי הוא בעל גוף פחות מכביד, אשר מקנה לו יתרון להתאמה לקיץ הישראלי החם. היין מעט פחות עוצמתי מאחיו הבוגר בשנה ובעל חומציות בולטת יותר ומרעננת. שוב, יתרון להתאמה לקיץ שלנו. הסיומת פחות יבשה ומלווה במתיקות פירותית קלה ונעימה. רבים טוענים שזה מה שהחך הישראלי אוהב. בסה"כ יין כלבבי.
בדומה ליינות השני, גם אלו, לטעמי, בשיאם כעת. שמירה לשנים נוספות לא תועיל להם, אולי אפילו תזיק. לשתות עכשיו ולהנות.



מודעות אחרונות בנושא: